Režie:
Ana Lily AmirpourScénář:
Ana Lily AmirpourKamera:
Lyle VincentHrají:
Suki Waterhouse, Jason Momoa, Keanu Reeves, Jim Carrey, Giovanni Ribisi, Diego Luna, Yolonda Ross, Jayda Fink, Emily O'Brien, Alina Aliluykina, E.R. Ruiz (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Vyhnaná do pusté země plné vyděděnců, hledá své místo někde mezi drogami napuštěnou pouštní komunitou a enklávou kanibalů. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (114)
Bezkonkurenčně to nejpsychedeličtější, nejalternativnější, nejnesrozumitelnější, ale třeba i nejpoetičtější postapo, se kterým jsem dosud měl tu čest. Syrově brutální začátek mě překvapil, ale už tehdy mi bylo divný, že by se Arlen v pustině ovládané kulturistickými kanibaly tvářila a chovala spíš jako kdyby si vyšla na relaxační špacír za město. A záhy jsem už používání logiky vzdal a jen se díval a divil a díval a divil... Po Sama nocí tmou další prapodivnej výplod persko-americký podivínky a zatraceně zajímavej filmovej počin. I zajímavá hudba, která mi dobře sedla. Jen ti Ace Of Base mi ke kanibalský hrůzoakci nějak neštymovali. P. S.: Jima Carreyho jsem poznal až z titulků. ()
Bad Batch rozhodně potenciál měl. Prostředí a námět nejsou vůbec špatné a herecké obsazení je více než zajímavé. Celý film ale padá na příliš dlouhé stopáži ( nebo chcete-li, příliš strohém ději ). Během filmu se neubráníte přeskakování nudných, absolutně zbytečných pasáží ( několik minut snímaná poušť, nekonečné a bezvýznamné pohledy z očí do očí apod ). I přes nízké hodnocení jsem ale tak nějak rád, že jsem ten čas filmu věnoval. Přece jen je to něco jiného, než další sterilní hollywoodské blockbustery. ()
Postapokalyptické reálie, zvláštní výběr herců a Keanu Reeves s knírkem, který má proslov o hovnech. Doslova. Tak přesně takto by se dal v pár slovech shrnout film The Bad Batch, který kromě uhrančivého vizuálu, povedeného soundtracku a hromady otázek nenabízí vůbec nic. Je mi vážně záhadou, proč se vlastně ti lidé uchýlili ke kanibalismu, proč je snímek tak dlouhý a proč film obsahuje prostřihy na bezdomovce Giovanniho Ribisiho, který by nejraději ze všeho zrušil drobné. PS: Faktu, že jednoho z bezdomovců hraje Jim Carrey jsem si všiml až na úplném konci. „Strange isn't it? Here we are. In the darkest corner of this Earth. And we're afraid of our own kind.“ ()
Tak obrovský úvodní potenciál to mělo, a tak trestuhodně to je nakonec nevyužito. Exteriéry rozsáhlé pouště nabízely nespočetné množství možností, kdy nám tvůrci mohli naservírovat doslova cokoliv, když v tomto ,,světě'' neexistují pravidla a oni se zmůžou na dvě uřezané končetiny hned v úvodu a ještě k tomu mimo záběr, to je opravdu geniální. Ovšem když to vezmu tak, že na režisérském křesla seděla žena, tak se nemůžu divit, že jsme nedostali detailně brutální a násilnou podívanou. Nejvíce mě však zaráží, proč se tomu upsalo takové hvězdné trio, to musel být tučný honorář. - Zasvěcení a vysvětlení děje se nám v podstatě nedostane a na tak dlouhou stopáž to má celkově málo dialogů. Snad jediné pozitivum je příjemná hudba, ale film jako takový nedokáže udržet divákovu pozornost, protože se za ty dvě hodiny doslova nic nestane. ()
Amatérsky Mad Max. Ako do toho dostali tie všetky hviezdy, preboha? Klasická preštylizovaná artová nuda s prázdnym dejom, ktorá stojí na absurdnom úvodnom pílení končatín (jediná silná scéna) a potom už nasledujú len dlhé statické zábery, pomätené pózy hercov a chaotické konanie postáv. Veľmi podobné rovnako samoúčelnému francúzskemu Raw. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (5)
- Většina komparzu a neherců pochází ze Slab City, tzn. stejné kalifornské komunity, kterou navštívil hlavní hrdina snímku Útěk do divočiny (2007) Chris McCandless (Emile Hirsch). Většina „Slabberů“ nepotřebovala žádný make-up ani další úpravy. (Caszidy)
- Režisérka Ana Lily Amirpour má v oblibě klasickou tvorbu efektů. Hlavní designér make-up efektů Tony Gardner tak měl plné ruce práce. (Caszidy)
- Vzhledem k faktu, že film byl natáčen v extrémních podmínkách za vysokých teplot a primárně v exteriérech, tak nebyla použita soundstage pro nahrávání zvuků. (Caszidy)
Reklama