Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmush v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívneho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (30)

bouncer 

všechny recenze uživatele

Nevěřil jsem, že po tak zdařilém projektu jakým byl Ten Minutes Older: The Trumpet může přijít takové zklamání. Figgis mě během svých deseti minut a čtyř záběrů najednou málem unudil k smrti. Menzel pro jistotu nenatočil nic a Claire Denis dokázala, že v této společnosti nemá co dělat. Schlöndorff použil slovo "time" tolikrát, že jsem ztratil přehled o čem to je...jo o čase, no už bylo na čase, aby přišla nějaká povedená věc a tím je nejlepších 10 sci-fi minut v podání Radforda. Dále stojí za zmínku snad jen snaha legendárních režisérů Bertolucciho a Godarda. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

The Cello je pokračovaním veľmi zaujímavého experimentu The Trumpet. Jediné, čo sa v porovnaní s prvou časťou zmenilo sú režisérske osobnosti a v intermezzách medzi jednotlivými poviedkami hrá namiesto trúbky cello. Vizuál, téma:„ČAS“ a formát ostal zachovaný. Hodnotiť celý projekt ako celok je veľmi ťažké, zvlášť The Cello mi príde viac kvalitatívne nevyrovnané. Bernardo Bertollucci /****/ natočil čiernobiely príbeh indicko-talianskej famílie v určitých fázach života, Mike Figgis /*/ zaexperimentoval, ale mne sa ten jeho experiment s rozdelením obrazovky na štyri časti páčil tak minútu, potom to bolo nepozerateľné a otravné, Jiří Menzel /****/ natočil veľmi peknú nostalgickú poviedku o tom, že všetci sme len moment v čase a zároveň vzdal hold Rudolfovi Hrušínskemu, István Szabó /***/ sa zameral na to, aké životné zmeny sa môžu udiať behom 10 minút, Claire Denis /odpad/ natočila intelektuálsky žvást, ktorému som neporozumel (a ani som nechcel) a so zadanou témou to malo pramálo spoločné, Volker Schlondorff /**/ sa pohral so slovíčkami minulosť, prítomnosť a budúcnosť po textovej stránke vzniklo celkom zaujímavé filozofické zamyslenie. Ale čo sakra malo znamenať to, že nasnímal pri tom nejakých ľudí na pikniku som celkom nepochopil a absolútne mi to nesedelo do hovoreného textu. Ešte musím vyzdvihnúť výbornú „plíživú“ kameru! Michael Radford /****/ cestoval v čase a jeho sci-fi poviedka je výborná a Jean-Luc Goddard /****/ pretavil do obrazovaj podoby číru melanchóliu. Len sa zavrieť do márnice a po pozretí jeho poviedky tam rovno umrieť:) Celkovo to vidím na 3,5*/5 a určite každému vrele dvojdielnu sériu Ten Minutes Older odporúčam a dúfam že takýchto zaujímavých projektov sa vyskytne v budúcnosti ešte pár! ()

Reklama

Aquarius 

všechny recenze uživatele

Bertolucci - *** predvídatelné. Figgis - ****dobré, inovatívne. Denis - ***** najinteligentnejšia poviedka, niet divu že sa nikomu nepáčila:) Menzel - sračka. Szabó - *** dobrý nápad, zlé spracovanie. Schlondorff - **** vtipné, inteligentné, nečakané. Radford *** Nuda, pekne spracované. Godard ***** Absolútny masaker, uhraničivé, sugestívne, znovupozeratelné. ()

MsUtahraptor 

všechny recenze uživatele

Histoire d'eaux- *** About Time 2- odpad! Čtyři obrazovky, spousta klapavého běhání a nesouvislé žblebty (nejen) o Churchillovi. One Moment- ** Být to video na YouTube, dám palec nahoru. Od filmového kraťasu ale čekám něco jiného. Ten Minutes After- *** Vers Nancy- ** The Enlightenment- **** Addicted to the Stars- *** Dans le noir du temps- * ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

1) Bernardo Betrolucci (3*) I tenhle díl Dalších deseti minut začal příspěvkem, který mě sice zaujal, ale bez silnějších dojmů. Černobílá povídka během krátké doby několikrát vystřídá atmosféru, styl hudby i oblečení hlavních hrdinů a pokud jsem jí dobře pochopil, ukazuje protiklad reality a ve stejném čase odehrávajících se představ několikrát náhodně potkavšího se páru. 2) Mike Figgis (4*) Netuším, nakolik bych zvládl sledovat takhle experimentální film v celovečerním formátu, ale tahle režisérova nápaditá hra s možnostmi filmového obrazu a motivem času prostřednictvím čtyř kamer/obrazovek se záběry na dění probíhající v té samé době (a postupně se v jistých bodech vzájemně prolínajících) mě tu totálně přikovala na celých 10 minut! Není to sice nic víc než experiment, ale ve své podstatě na mě včetně napětí ohledně vývoje či spojení situací a ukončení fungoval. 3) Jiří Menzel (5*) Československý zástupce v téhle mezinárodní antalogii si sice vystačil se záběry svých starších i dalších čs. filmů s Rudolfem Hrušínským, ale vytvořil z nich nádherný krátký snímek s jedinečnou poetickou atmosférou v myšlence plynutí času, vzdávající ke všemu hold jednomu z našich největších herců všech dob. Dojalo. 4) István Szabó (5*) Musím říct, že až díky komentáři od honajze2 jsem si uvědomil, že celý krátký film byl natočen na jediný záběr(!), což jsem v tom pohlcení a pocitově zdrcujícím zachycení manželského páru na pokraji vztahové katastrofy v existencálním vypjatí vůbec nestačil zachytit. Silná atmosféra a excelentní katarze na malém prostoru. 5) Claire Denisová (4*) To by nebyla Denisová, aby neměla ve svém filmu černocha! :o) Ty velké detailní záběry na jeho obličej ve chvílích, kdy se ocitává v chodbičce mimo dění, jsem sice nepobral, ale překvapivě se mi tahle povídka pojatá jako filozofický dialog o životních zkušenostech mezi profesorem a studentkou jinak líbila a to především díky jedinečné atmosféře, jakou jízda vlakem krajinou v pozadí tohoto rozhovoru vytváří. 6) Volker Schlöndorff (3*) Nevšední dynamická ruční kamera (nikoliv rozklepaná!) prochází prostředím kolem jakési venkovské párty a zabírá úplně vše možné od leknínového jezera až po bizár v podobě odhozené plechovky na trávníku a v pozadí k tomu buď hraje (občas) undergroundová hudba nebo (častěji) zní voice-overy s filozofickými úvahy o čase. Hodně zvláštní příspěvek s filmovou esejí, kde se neumím rozhodnout, zda se mi to líbilo nebo nikoliv. Určitě ale spíše upoutalo, než nikoliv. 7) Michael Radford (4*) Uhrančivých 10 minut v podobě komorní sci-fi z budoucnosti s krásně vyladěnými záběry a vrcholnou scénou dialogu se starým mužem (otcem hlavního hrdiny?), pamatujícím ještě na úplně jiný život. 8) Jean-Luc Godard (1*) A tohle mělo být co?? Poslední příspěvek mi dosavadní skvělý dojem dost pokazil. Zatímco Figgis skutečně experimentuje s možnostmi filmového média i obrazu a Menzel vytvořil funkční sestřih s osobitou atmosférou, myšlenkou a mini příběhem, Godard zde nevytvořil dle mého názoru nic jiného, než totální slátaninu s nahodilým spojením bílých nápisů na černém pozadí a různých filmových útržků různého obsahu a kvality, které dohromady nedávají žádný smysl. Jednu hvězdičku mu uděluji alespoň za hudbu a ten záběr na tančící bílé plátno, jinak mi to jen potvrdilo, že Godardova novší tvorba je pro mě nekoukatelná a nepochopitelná. SHRNUTÍ: Když pominu Godarda, jehož výstřelek s mrknutím obou očí mohu brát jenom jako prodloužený závěr celého souboru, mohu být spokojen s celou antologií. První díl mi trochu pokazili Jarmusch a Lee, ale zase obsahoval pro mě úplně nejlepší příspěvek od Wima Wenderse a také v něm převažovali spíše ty skvělé kousky. Druhý díl má v sobě úplně nejslabší článek (Godard), ale oproti předchozímu, kde spojení různorodých povídek dohromady často moc neladilo (zařazení politického dokumentu po akční road movie) a dlouhé předěly mezi povídkami jsem většinou posouval, tady ve druhém dílu se podařilo vytvořit naopak dramaturgicky citlivější soubor, kde jsem se rád nechával unášet i tou pomalou atmosférou předělů. Nakonec jsem se celou antologii rozhodl ohodnotit jako celek (v případě obou dílů) 4 hvězdičkami. //...a jak by vypadala moje režisérská sestava pro případný třetí díl Dalších deseti minut? Abbas Kiarostami, Claude Lelouch, Jean-Pierre Mocky, William Friedkin, Wes Anderson, Jan Švankmajer, Michael Haneke, Mathieu Kassovitz. (...dobrá, kdyby to vznikalo až dnes, tedy po 20ti letech, již zesnulého Kiarostamiho by mohl nahradit symbolicky Jafar Panahi a Mockyho pak Bertrand Blier. :o)) [75%] () (méně) (více)

Galerie (15)

Reklama

Reklama