Reklama

Reklama

Příšerný host

  • Velká Británie The Lodger (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rodina podezřívá svého podnájemníka z toho, že je obávaným vrahem, který si každé úterý vybírá svoji novou oběť mezi blondýnkami. Podnájemník se chová vskutku podezřele, a navíc přesně odpovídá vrahovu popisu...

Filmem PŘÍŠERNÝ HOST na sebe Alfred Hitchcock poprvé upoutal pozornost diváků. Již v tomto raném díle se režisérovi podařilo vytvořit věrohodnou atmosféru ohrožení a dokonale vystihnout prostředí mlhavých londýnských zákoutí. Napětí filmu je založeno především na přesně vyváženém a rychlém rytmu vyprávění. (Quentin T.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (80)

Dale 

všechny recenze uživatele

Áno, už tu vidno znaky, že tento film nenatočil len taký obyčajný režisér. Niektoré scény a zábery sú prelomové a vytváranie atmosféry sa Hitchovi darí, to ale nič nemení na tom, že z dnešného pohľadu je príbeh až príliš jednoduchý a predvídateľný. Ak by som nevidel žiadny thriller po roku 1927, zrejme by som tu neváhal s plným hodnotením, ale nemožno až tak slepo zohľadňovať rok výroby a prehliadať všetky negatíva, len preto, že má film sto rokov. V dnešnej dobe proste drvivá väčšina nemých filmov nemôže kvalitou obstáť, grotesky už nikoho nerozosmejú a horory nikoho nevystrašia (ak náhodou nemáte Maxa Schrecka). Aj s prihliadnutím na rok výroby, nemôžem hodnotiť na viac ako 70%. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Už Lodger obsahuje to, kvůli čemu si cením Hitchcocka nejvíc - schopnost invenčně vyprávět hlavně obrazem a nespoléhat se na "posouvací" dialogy, resp. v době němého filmu na titulky. Nikdo nemusí dlouze vysvětlovat, co ke komu cítí nebo na co myslí, protože Hitchcock vám to rafinovaně ukáže. Příběh nájemníka podezřelého z vraždění blondýnek obsahuje už spoustu typických Mistrových znaků a postupů, které bude v následujících letech (nebo spíše desetiletích) pilovat k naprosté dokonalosti. ()

Reklama

Eliott

všechny recenze uživatele

Zkusit se má všechno a tak proč tedy nezkusit němý film od mého oblíbeného režiséra. Bohužel jsem se však brzy přesvědčil, že tohle není v žádném případě pro mě. Nevím, jestli ze mě již mluví zhýčkanost z nepřeberného množství filmů s dokonalými filmovými efekty, ale na groteskní přehrávání jakýchsi neherců za zvuku hlasité hudby a občasných textových vsuvek mezi záběry se prostě nedá koukat. Za žádnou cenu jsem se do toho nemohl dostat a dílo mě tímto způsobem nebylo schopno zaujmout a připadalo mi nekonečné. Zde se však píší filmové dějiny a přestože jsem nebyl ani schopen dokoukat, z velkého respektu ponechám raději neohodnoceno. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Ten host zase tak příšerný nebyl, zato film byl příšerná nuda. Viděl jsem v brněnském Kabinetě Múz a nebýt hudebního podbarvení Tomáše Paluchy, který vtiskl pod obraz občas až carpentrovské motivy, asi bych usnul. Prostinký děj, zápletka hloupoučká, zkrátka nic, co by stálo za obdiv Mistra. Možná pěkný záběr na točité schodiště, na kterém postava sestupuje dolů a vidíme jen její ruku na zábradlí, anebo občas zajímavá hra s nasvícením. Jinak nic, co by mě vytrhlo z letargie. Pár němých filmů mám nakoukáno, tenhle patří k těm nejhorším a odpad nedám jen proto, že by se na mě kamarád, který se mnou na projekci byl, zlobil :D. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Jestli správně počítám, tak Hitchovi bylo 28 let, když natočil tento snímek? Jasně, šak proč ne:) Vynikající dílo z rané tvorby mistra napětí. Všimla jsem si několika prvků, které Hitchcock později využil ve svém mistrovském díle, Psychu. Jen pouhý záběr na schody a zábradlí, ohraničující sestup do sklepa, ve mně vyvolával neklidné pocity. Ve scéně, kdy se June Tripp koupe, jsem měla dojem, že podobný hudební motiv byl pak použit coby "ta" slavná melodie ve Vertigu. Skvěle budovaná porce napětí a dramatické scény, kombinující v sobě jemný humor. Dokonalá hudba, v níž je prostor na pár romantických scének, v nichž zazní něco jako jemný popík z rádia:) Ale to se nejspíš liší dle verzí. Ivor Novello je skvělý, stejně jako June Tripp. Člověk od začátku přemýšlí nad tím, jestli je záhadný podnájemník skutečně nechvalně proslulý Jack Rozparovač. Ale to by bylo moc jednoduché, ne? Od Hitchcocka člověk čeká nějakou důmyslnou, nečekanou pointu. Ta nakonec nastane a je vcelku překvapivá, i když asi zcela jinak, než očekáváte. Na konci filmu jsem i tak do poslední minuty čekala, jestli přijde ještě nějaké rozuzlení. V zajímavostech se pak člověk dozví, jak měl snímek původně dopadnout. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (8)

  • Hitchcock chtěl původně nejednoznačný konec, ale studio to nepovolilo. (Kulmon)
  • Filmový debut Reginalda Gardinera. (Kulmon)
  • Hitchcock řekl Trufautovi, že ačkoli předtím natočil již dva filmy, považuje za svůj skutečně první právě tento. (Kulmon)

Reklama

Reklama