Reklama

Reklama

Obsahy(1)

1976. Buenos Aires je znepokojeno přibývajícími únosy osob, které se odvážily postavit proti diktatuře vlády. Carlos Rueda, ředitel dětského divadla, se jednoho dne vrací domů a zjišťuje, že jeho žena, Cecilia, byla unesena - za psaní kontroverzních článků v místních novinách. Carlos se schází s lidmi, kterým zmizel někdo blízký. Najednou v sobě objeví psychické síly, které mu umožňují vidět osudy těchto unesených lidí. Dokáže pomoci všem, jen ne sobě. Přestože cítí Ceciliinu minulost, nedokáže vidět její budoucnost. Carlos zoufale pátrá po své ženě, ale stále je o krok pozadu. Mezitím Cecilie plánuje vlastní nebezpečný útěk z vězení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (37)

pOne 

všechny recenze uživatele

Otřesné události v Argentině kolem roku 1980 podle mě hodně špatně převedené do filmové podoby. Film mi přišel velmi nezajímavě natočen. Navíc jsem ho měl možnost vidět pouze s českým dabingem, který nikdy nepřidá. Tentokrát rozhodně ubral. Lacinosti typu "maketohelikoptéra" opravdu nemusím. Ztráta času.... ()

Terminus 

všechny recenze uživatele

Leckterý tvůrce ze "svobodného světa" má nutkání upozorňovat na (minulá) bezpráví, k nimž dochází (docházelo) aniž by si toho kdokoliv, kdo by mohl pomoci, pořádně všiml. Třeba Ken Loach tak učinil ve své povídce v 11'09''01, měli jsme možnost zhlédnout Georgův film Hotel Rwanda. C. Hampton se v Prokleté Argentině (i když originální název zní "Imagining Argentina" - tedy "Vysněná Argentina" či "Argentina v představách") snaží upozornit na palčivý problém tzv. "zmizelých", jež je spojen s vládou vojenské junty v Agentině v letech 1976 - 1983, a jež souvisí s "Operací Kondor", v níž bylo zainteresováno osm latinskoamerických zemí. Mnoho recenzentů i diváků odmítlo východisko filmu spočívající v nadpřirozeném motivu vskutku konkrétních vidin hlavního hrdiny - proč by ale do kontrastu nemohly být stavěny hrůzy vězení a hejno volných plameňáků? Symbolika je, pravda, poněkud začátečnická, přenést myšlenku k divákovi se nicméně daří. Vždyť čeho jiného je v tak nejisté době potřeba více než snů a zázraků! Kdyby nic jiného, Hamptonův film jednoznačně poukazuje na nutnost uvědomění si vlastní minulosti a nikoliv útěku k ignoraci, k němuž nabádali noví vládcové Argentiny. Téma "zmizelých" se promítlo i do oscarového filmu Oficiální verze, snímku Nezvěstný Costy-Gavrase či Polanského komorního dramatu Smrt a dívka. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Výborní herci v mdlej réžii. Najlepším liekom na ťažkopádnosť tohoto filmu je vôbec ho nenatočiť. Po silných momentoch a naliehavosti témy o ktorej rozpráva, v ňom nie je núdze, no spôsob akým ju podáva, uspáva a privádza do rozpakov. Na jednu stranu sa opiera o rozmer skutočnosti a na druhú ho podkopáva surrealistickými prvkami. Tie sú pekné, poetické, ale v jeho rozprávačskom súkolí škrípu. A úplným faux pas snímky je, že sa príbeh odlúčenej ústrednej dvojice s pribúdajúcimi minutami vytráca do nechutne účelového, propagandistického posolstva. ()

MGRNV78 

všechny recenze uživatele

Možno herecké výkony v tomto diele nie sú na Oscara. Ale na druhej strane, v ktorom inom filme bol Banderas lepší, či presvedčivejší, ako tu, alebo v čom bol herecký výkon Thompson slabší ako pri iných filmoch? Ale mňa skôr totálne dostal ten samotný príbeh (neviem či je to len fikcia autora, alebo čerpal z nejakého skutočného príbehu, ale na tom vlastne nezáleží). Pre mňa to bola neskutočná sila - mix mystiky (Banderasove schopnosti) a brutálnej reality (scény z väzenia). A na mňa to neskutočne zapôsobilo. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Antonio Banderas jako dramatik, který v sobě objeví věštecké schopnosti poté , co byla unesena jeho žena, novinářka, která psala o únosech, které měla na svědomí argentinská diktatura. Dobovka s dramatickým námětem, ale celé to je takové utahané, nudné a s tím mystery se to skutečné téma prakticky zadudalo. Na téma únosů v Argentině sedmdesátých let, je daleko přesvědčivější syrový film Historie jednoho únosu. Tohle je nuda nuda nuda zabalená v neškodném balení bez emocí. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (10)

  • Roku 1985 získal Oscara v kategorii Nejlepší cizojazyčný film The Official Story, který pracoval s podobným námětem zmizelých. Obdobné téma měl i film Smrt a dívka (1994), v něm však spíše než o únosy, šlo o mučení. (imro)

Reklama

Reklama