poster

Mrtvá a živá

  • USA

    Rebecca

Drama / Romantický / Thriller / Mysteriózní

USA, 1940, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MontyBrogan
    ****

    Ďalší z Hitchcockových premyslených thrillerov s výborným scenárom. Ale krásnu scénickú atmosféru z prvej časti filmu a pomalé odhaľovanie tajomstva, v poslednej trištvrte hodine vystriedal príliš rýchly spád. Udialo sa asi 20 podstatných vecí (ako keby si režisér na poslednú chvíľu uvedomil, že ten film nemôže trvať štyri hodiny a treba si švihnúť), ktoré premenili Rebeccu na klasickú noir kriminálku, čo je síce fajn ale u Hitchcocka som (a myslím že nie len ja) zvyknutý na viac.(9.12.2012)

  • bublajsa
    ****

    Film ve mně zanechal hodně pocitů, skvělý provedení ve skvělých rukou. Atmosféra úžasná. Viděla jsem jen 1x, ale uvízl mi v paměti dodnes. Ale Hitchcock umí lépe.(31.1.2007)

  • Boss321
    *****

    Další báječné drama génia Alfréda Hitchcocka. Další neopakovatelný zážitek, který ze mne hned tak nevyprchá a který mě na celé dvě hodiny doslova přikoval k obrazovce a nedovolil mi ani na minutku vydechnout. Atmosféra, složka, která na žádném Hichcockově díle nezklame ba dokonce ohromý. Přelévání z romantiky do dramatu, místy bych řekl až do thriller, je ukázkové. O hereckých kvalitách Laurence Oliviera a Joan Fontaine se nemá cenu rozepisovat, zkrátka další jejich herecký koncert........(23.9.2008)

  • PetrPan
    *****

    Prakticky maximální spokojenost, Laurence Olivier a skvěle naivní ( ale strašně milá) Joan Fontaine, ale především až démonická Judith Anderson si mě naprosto získali. Jemná romance postupně přechází v mysteriozní krimi a obě polohy Hitchcock zvládl na jedničku, přesto jsem si celou dobu říkal: skvělé to je, ale k dokonalosti špetka schází a pak přišel závěr...a pro mě zatím nejlepší finální tečka z mistrova pera, uch to bylo něco úžasného...(28.3.2012)

  • sta
    ***

    Selznic měl příliš velkej vliv, ale´má to svoje momenty.(6.11.2005)

  • - Režisér Hitchcock se objeví poblíž telefonní budky poté, co Jack Favell telefonuje v závěru filmu. (Kulmon)

  • - Režisér Hitchcock a producent Selznick spolu často měli spory. Selznick trval na tom, aby byla zachována věrnost původní předloze, zatímco Hitchcock věřil, že děj původního románu může být pro účely filmového přepisu pozměněn. Jednu Selznickovu myšlenku Hitchcock nenáviděl ještě víc než všechny ostatní: "Chtěl, aby kouř z hořícího Mandelrey vytvořil jedno velké písmeno R." [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Hitchcock chtěl tento film natočit již dříve, ale nepodařilo se mu získat na film práva. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace