poster

Mrtvá a živá

  • USA

    Rebecca

Drama / Romantický / Thriller / Mysteriózní

USA, 1940, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sta
    ***

    Selznic měl příliš velkej vliv, ale´má to svoje momenty.(6.11.2005)

  • ClintEastwood
    ****

    Film spíš pro příznivce Alfreda Hitchcocka, něž pro řadové diváky, kteří si podle mě Mrtvou a živou tolik něužijí. Rukopis režiséra je patrný od prvního záběru, hudba podmanivá a výkon Laurence Oliviera špičkový. A i když k větším dějovým zvratům dojde až v závěrečné půlhodině, je se po celou dobu na co dívat. Určitě nadprůměr.(29.11.2016)

  • MontyBrogan
    ****

    Ďalší z Hitchcockových premyslených thrillerov s výborným scenárom. Ale krásnu scénickú atmosféru z prvej časti filmu a pomalé odhaľovanie tajomstva, v poslednej trištvrte hodine vystriedal príliš rýchly spád. Udialo sa asi 20 podstatných vecí (ako keby si režisér na poslednú chvíľu uvedomil, že ten film nemôže trvať štyri hodiny a treba si švihnúť), ktoré premenili Rebeccu na klasickú noir kriminálku, čo je síce fajn ale u Hitchcocka som (a myslím že nie len ja) zvyknutý na viac.(9.12.2012)

  • Aluska88
    ****

    A půl. Česká televize vysílala tento snímek ve velmi pozdním čase a se svou dvouhodinovou stopáží ve mně vzbudil lehké obavy, aby se mě během sledování nezačala zmocňovat únava. Jenže Hitchcock je mistr a zase to dokázal:) Od začátku až do konce jsem měla smysly zcela nastraženy, byla jsem připoutána k obrazovce a s napnutím, občasným strachem i otevřenými ústy, jsem pozorovala toto ohromující dílo. Rozhodně mě neuspalo, zato mě však dokonale probralo, nedalo mi ani na chvíli vydechnout, ani mi nenabídlo slabší místo, kde bych měla nutkání se podívat na hodiny. Na ty jsem se podívala až deset minut před závěrem:) Děj má spád od úvodních titulek až do závěru. Excelentní výtvarné zpracování exteriérů i interiérů samotného sídla Manderlay, postupné překvapivé vyjasňování zápletky, bravurní hra se světly a tmou, hustá atmosféra, neustálé napětí doplňované ráznou hudbou, okouzlující Joan Fontaine a fenomenální vrcholná a tajemná postava celého snímku, paní Danversová. Měla jsem díky ní dojem, že už asi tuším, kde hledalo inspiraci spousta současných tvůrců ve svých filmech, pro postavy záhadných a zvláštních služebných s kamennou tváří a chladným odstupem:) Možná, že nebýt jí, ztratila by Mrtvá a živá hodně ze svého kouzla. Nad honosným panstvím se vznáší stíny minulosti a uvnitř neustále obchází postava v černém... Tehdy museli zřejmě diváci zažívat v "biografech" doslova infarktové stavy. Uběhlo již přes sedmdesát let a já se dokázala leknout tak jednoduchého "strašícího" prvku, jako otevírajících se dveří nebo větrem náhle otevřeného okna. To mi dokazuje, že Hitchcock bude svým mistrovstvím a tvorbou vždy umět překonávat dobu.(6.4.2011)

  • xxmartinxx
    ***

    Strašně nedotažené. Motivace postav jsou přehnané, většina linií je uprostřed utnuta a začnou se řešit jiné. Hitchcock z toho určitě dělá působivou podívanou, takže jsem ty čtyři hvězdy málem dal, ale ten konec to pokazil úplně.(6.4.2011)

  • - Režisér Hitchcock se objeví poblíž telefonní budky poté, co Jack Favell telefonuje v závěru filmu. (Kulmon)

  • - Jako v původním románu nemá paní de Winter křestní jméno. (Kulmon)

  • - Aby udržel atomsféru knihy, trval Hitchcock na tom, že film musí být natočen černobíle. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace