Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
On je černoch, ona bílá. On má obavy, ona tvrdí, že si ho rodiče zamilují. Blíží se totiž první seznamovačka a mladý nadějný fotograf má oprávněné pochybnosti. Sice se všichni tváří, jakoby se nechumelilo, drobných podivností ovšem začne přibývat. Vše startuje zvláštními setkáními s černošským služebnictvem, končí… no, docela solidně. Celé tohle vyprávění á la něco tady nehraje má velmi slušnou atmosféru a diváka jednoduše zajímá, co nabídnou další minuty. Napětí se tu buduje neotřele, k rasismu se napřímo nemusíme vyjadřovat, ale cítit je pořádně (zvlášť když je za oceánem tahle otázka nesmírně živá). Celé je to zvláštně nervózní a docela chytře uchopené. Není to o vyskakování bubáků ze dveří, je to o mísení žánrů, chytré režii a slušných hereckých výkonech. V detailech moc fajn. ()
Tohle je docela velká pecka bořící zaběhnuté pořádky v několika věcech. Slyšel jsem ohlasy, že to není horor a ukázky lžou a tak podobně. Nemůžu s tím souhlasit. Byl jsem jak tětiva od začátku až do konce. Mysteriózní nálada by se dala sekat. Lekačky jsou tu velice účinné. Ale je tu i mnoho věcí navíc a i hloubka v podobě rasového problému. Četl jsem o špatném závěru, ale pro mě byl naopak skutečně zadostiučiňující. Bez žánrových klišé a rádoby překvapení, které se přímo v poslední scéně nabízelo a 98% tvůrců by ho udělalo. Navíc pro mě snímek boří další mýtus; tohle je první film, o kterém se běžně tvrdí, že je oceňován jen kvůli barvě pleti, o kterém si myslím, že si ten ohlas skutečně plně zaslouží. Že by ten ohlas bohužel asi jinak neměl, je jiná věc, ale oproti sázkám na jistotu v podobě Fences, Moonlight, 12ti let v řetězech či Skrytým číslům, je tohle svěží vítr, který mě neskutečně potěšil. Subjektivní čmohou je pro mě ten fakt, že mám problém s podobným pojetím hypnózy, neb je to nesmysl, stejně jako nepřiznané sci-fi prvky, které nemohu brát vážně v ne sci-fi filmu. Je mi jasné, že to bylo klíčové pro zápletku snímku, ale prostě s tím mám problém. ()
„JÁ TI ŘÍKAL, AŤ TAM NEJEZDÍŠ...“ /// Je to dlouuuuhej úvod, při kterým aspoň doufáte, že všechno, co tady uvidíte, bude nakonec použitý proti vám… No, jak se to vezme… Po tý půlhoďce se pozvolna začnou dít věci, při kterejch se vám nad lebkou rozsvítí otazník. Stejně jako Chrisovi. Jo, je to takový originální (asi… teda…s přivřenou bulvou…). Myšlenkou i řešením. Ovšem- straší se jinde! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že se na návštěvě nemám v noci procházet po domě (ne vole, ani když seš černej!). 2.) Celkem mě bavil. 3.) Thx za titule „fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
$150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica] ()
Jet dělat první dojem na rodinu vaší holky je nevděčná práce bez ohledu na barvu kůže. Trefit správnou kytku a flašku, přetrpět křížový výslech matky, ustát vražedné frťanové tempo otce, udržet koncentraci při rozhovoru se zkouřeným bratrem, přetrpět druhý křížový výslech od babičky, ustát doutníkovou výzvu strejdy, nezemřít při prohlídce vinného sklípku dědy, nezírat na sexy sestřenku, zajímat se o výzdobu bytu, spotřebu elektřiny, rodinnou historii, lhát o rodině svojí, sníst všechny knedlíky, chlebíčky a zákusky, nekrkat, neprdět, nezívat, nechodit často čůrat, vonět, chválit, divit se, být vtipný, vypadat mile na fotkách a večer pak podat konkurenceschopný výkon v posteli, to je ty vole taková dřina, že ještě jednou a pošlu tam za sebe bráchu. Tahle rodinka mi po zkušenostech přišla docela v pohodě, kde totiž nejde o vlastní kejhák? Překvapení měsíce. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Lil Rel Howery (Rod Williams) uviedol, že skutoční agenti TSA ho od vydania filmu vždy spoznávajú. (Pat.Ko)
- Na premietaní filmu pre Vanity Fair Jordan Peele vysvetlil, že scenár napísal počas prvého funkčného obdobia bývalého prezidenta Baracka Obamu, keď sa verilo, že rasizmus je takmer minulosťou. Myslel si, že v takej optimistickej klíme nebude o jeho film veľký záujem, a tak ho napísal hlavne pre seba. S rastúcou diskusiou o násilí voči Afroameričanom a príchodom hnutia Black Lives Matter v neskorších rokoch vedel, že je ten správny čas film natočiť. (Pat.Ko)
- Rose (Allison Williams) počúva "(I've Had) The Time of My Life", pieseň z filmu Hriešny tanec (1987). (Pat.Ko)
Reklama