Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (CinemArt)
(více)Videa (18)
Recenze (926)
Dlouho mě zajímalo, jak moc dobrý vlastně může být jeden z nejrentabilnějších úspěchů letošního roku. Podle marketingové prezentace se mi to vůbec jako horor nezdálo, to spíše takový pohodový mysteriózní thriller, říznutý tak maximálně slasherem. A přesně to se mi potvrdilo a vlastně mi to takhle stačí ke spokojenosti. Jordan Peele dobrý, jsem rád, že se mu zadařilo, stejně jako jeho polovičce loni, a je to mnohem lepší za kamerou než před ní. Většinu dobré práce ale pro mě odvedl Daniel Kaluuya, který je po celou dobu správně odměřený, nejistý a v závěru krvelačně mstivý, k čemuž samozřejmě muselo dojít. Žádná extra pecka, ale alespoň tentokrát lidi finančně neocenili nějakou srágoru...7/10 ()
Bylo to zvláštní, docela dlouho sem si nebyl jistej, jestli koukám na nějakou komedii, satiru nebo horor. Třeba scéna, jak si šel hlavní hrdina večer zakouřit před barák a najednou k němu začal zběsile běžet s urputnym ksichtem ten jejich černej sluha a záhy tam chodila ta jejich komorná jako nějaká stepfordská panička. Asi to mělo bejt napínavý nebo strašidelný, ale mně to přišlo jak z nějaký parodie a spíš sem se pousmál, co to je za debilní scénu. Jinak to ale bylo docela napínavý a chvílema mě zajímalo, jak se ten příběh vyvine a zvrat v poslední třetině mě celkem překvapil, jenže záhy se z toho stala už jen tupá béčková vyvražďovačka, čekal jsem něco důmyslnějšího. Jo a bavil mě ten jeho kámoš, co mu dával rady po telefonu a na konci docela hodně vtipně zaglosoval. 60% ()
(1001) -"You know what I say? I say one down, a couple hundred thousand to go. I don't mean to get on my high horse, but I'm telling you, I do not like the deer. I'm sick of it; they're taking over. They're like rats. They're destroying the ecosystem. I see a dead deer on the side of the road and I think: That's a start." Já kdybych byla režisér v Hollywoodu, tak taky dělám jenom horory. A zvlášť horory s dávkou černého humoru (hehe) rozprostřeného rovnoměrně vůkol čarodějnic. Jenomže právě kvůli tomu zdejšímu druhu humoru je film tak suchý, že se na něj (zvlášť v první polovině, nebo spíš v prvních dvou třetinách, a když budu úplně upřímná, tak ve všech čtyřech čtvrtinách) opravdu špatně dívá, neplyne to, vůbec to neodsýpá. Nevím, jestli jsem už tak rozmazlená, že mi trochu nestačí, když má film jenom začátek, prostředek a konec a ještě to dopadne přesně tak, jak to hned od začátku vypadalo... Například stačí jediný pohled na Allison Williams v její první scéně a následující vývoj se divákovi podbízí mnohem dřív, než na něj dojde. Nicméně hudba byla skvělá, tu jsem si užila. Asi to nakonec shrnu do diagnózy "debut" a těším se na příště. ()
Zbytečně jsem tenhle mysteriozní snímek oddaloval z obavy, že mne nezaujme. Samozřejmě se mi vedle tuctu různých sci-fi vybavily snímky jako Rituál (1973), Society či O slavnosti a hostech nebo Ostrov. Jakmile však začne jít do tuhého, člověk rád na všechny podobnosti zapomene a užije si poslední třetinu napětí i šťavnatých mordů. Snad jen problematika rasismu (o jehož přítomnosti nejen v USA nepochybuji) mi zde příliš nesedla - hodí se více do sociálního dramatu. ,,Sejmi ho, dědo!" ()
Srandovně napínací thriller, ve kterým přituhuje v podstatě po celou dobu před finále. Nekompromisním finále, který je pak ale na můj vkus až příliš drasticky a tak trochu uspěchaně spláchnutý do katarzního hajzlíku. Za to rasistický špičkování v nervydrásajících dialozích tomu ale nejde dát míň. Spokojenost. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Rose (Allison Williams) počúva "(I've Had) The Time of My Life", pieseň z filmu Hriešny tanec (1987). (Pat.Ko)
- Zaradené medzi "1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než zomriete", ktoré zostavil Steven Schneider. (Pat.Ko)
- Režisér Jordan Peele neplánoval obsadiť do hlavnej úlohy Daniela Kaluuyu, pretože je z Británie a on si predstavoval Afroameričana. Keď mu ale Daniel porozprával o negatívnych skúsenostiach s políciou, ktorá ho falošne obvinila a uväznila, svoj názor prehodnotil. (Marceloo)
Reklama