Reklama

Reklama

American Horror Story - 1984

(série)
Trailer 1
USA, 2019, 7 h 7 min (Minutáž: 41–60 min)

Kamera:

Gavin Kelly

Hudba:

Mac Quayle

Hrají:

Emma Roberts, Gus Kenworthy, Billie Lourd, Leslie Grossman, Cody Fern, Angelica Ross, John Carroll Lynch, DeRon Horton, Matthew Morrison, Orla Brady (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(9)

Obsahy(1)

Je leto roku 1984 a vo večerných hodinách sa uprostred Los Angeles odohráva lekcia aerobiku. Na tejto hodine sa po prvý krát stretávajú aktéri tohto príbehu. Aerobiková fanatička Montana (Billie Lourd), atléti Chet (Gus Kenworthy) a Ray (DeRon Horton), ambiciózny herec Xavier (Cody Fern) a Brooke (Emma Roberts), ktorá sa do LA prisťahovala len nedávno, takže sa snaží zapadnúť. Po tréningu sa partia rozhodne, že je treba vyskúšať niečo nové, a preto si zvolia kemp Redwood ako miesto, kde strávia leto ako vychovávatelia. Tento kemp je známy tým, že sa tu v roku 1970 odohral brutálny masaker. Teraz, o 14 rokov neskôr, sa jedna z preživších Margaret Booth (Leslie Grossman) rozhodla kemp znovu otvoriť. Krátko po príchode noví táborníci zisťujú, že v Redwoode nie je všetko v poriadku a čoskoro opäť potečie krv. (Marceloo)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (57)

dubinak 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

9. série je pro mě docela ubohý a špatný vtip v historii celého AHS a moc dobře jsem věděla, proč se na tuto sérii neklepat nadšením a pomalu se smiřovat s tím, že celý tento seriál začíná od dob Roanoke solidně sračkovatět, komerčnět, vykrádat sám sebe a hlavně nudit díl po díle. Celá tato série by se spolehlivě vešla do dvouhodinového celovečeráku a dopadlo by to lépe. Prvních pět dílů je v podstatě pořád to samé dokola, nehneme se téměř z místa a nedozvíme se vůbec nic závratného. Po polovině už to jaksi začíná chytat tvar, ale stejně můj mozek stále netušil, kam se Murphy vydá tentokrát. Po několika deja vu a zaměnitelných podobností s kousky jako je Halloween nebo Pátek třináctého jsem už začínala chápat, že Murphy zkrátka a dobře ztratil kreativnost a vykradl hlavní myšlenkou Murder House. Tahle témata už prostě není potřeba pořád dokola oživovat a co se týče sériových vrahů to už taky není v roce 2019 zrovna terno. Jednu hvězdičku ze tří dávám tentokrát hlavně za brilantní a nejvíce vysoustruženou znělku, která ze všech nejvíce zachytila náladu a atmosféru dané série. Za to palec nahoru, jinak už tento seriál začínám brát jako fanouškovskou povinnost a fakt, že se schvalují další čtyři řady mě bytostně děsí. Chudák kvalitní American Crime Story kvůli tomu příjde na buben. ()

MikyAff 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Lepší tři hvězdy. Průběh děje mi chvílemi moc neseděl, herečky mi často lezly na nervy a nebyl tam takový feeling, jako u těch lepších řad. Příběh celkem předvídatelný a pokud chtěl být fádní vyvražďovačka, povedlo se. Dost mi chybělo již klasické propojení s jinými sériemi a absence oblíbených hvězd. Místo toho má ale 1984 jeden z nejlepších konců, což aspoň vyzdvihuje celý koncept, ale k vyššímu hodnocení mu nepomůže. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Aktuálně jsou populární osmdesátky. Příští rok dokonce vyjde Wonder Woman 1984. Éra plná aerobiku, duhových potítek, trvalé, hravé hudby... dnešní mladé určitě šokují způsoby namlouvání tehdejší mládeže, která tehdy musela fungovat bez mobilů atd. A i když intelektuálnější část diváků rok 1984 směřuje spíš k Orwellovi, pro AHS je to synonymum pro letní vyvražďovačku na táboře. Estetika plakátů připomíná ty lepší obálky ze Stop hrůzy a přesně taková je i atmosféra nové řady. Jako celek AHS 1984 opět dokáže překvapit, v prvních dílech v téměř reálném čase vypráví události oné dramatické noci a v druhé polovině série se dozvídáme co a proč k tomu vedlo. Samozřejmě jsou zpět staří známí, Emma Roberts a nakonec i Lily Rabe. Některé vtípky jsou prakticky geniální, gloriola se pak nejvíc vznáší nad scénami z videopůjčovny. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

OBSAHUJE MÍRNÉ SPOILERY! Seriál American Horror Story se oficiálně dočkal 9. série a dle slibů Ryana Murphyho bychom se mohli dočkat až dalších deseti. Ne každý seriál utáhne tolik sérii, American Horror Story má ale kliku v tom, že je každá série jiná. Ne zas tak atmosférou nebo přístupem k vyprávění jako spíš časovým zasazením, přístupu k příběhu a především výběrem hororového podžánru. Zatímco si 3. série pohrála s čarodějnicemi, 6. série si pohrála s podžánrem Found footage a 8. série zase s filmy s tématikou antikrista, 9. série pro tentokrát čerpala inspirací ze slasherů 70 a 80. let jako Halloween nebo Pátek třinactého. O to očividnější je inspirace viděna tím, že se seriál většinu času opravdu odehrává v 80. letech a vůbec poprvé od čtvrté řady s podtitulem Freak Show se nějaká série odehrává opravdu většinu času v minulosti. Nádech 80. let je opravdu cítit už jenom z úvodních titulků každé epizody, která krom strašidelných výjevů a náznaků toho čeho se můžeme v AHS: 1984 dočkat především servíruje archivní záběry dobových reklam nebo dobových událostí (dojde i na tehdejšího prezidenta USA Ronalda Reagana). Každé úvodní titulky jsou u každé série AHS jsou hodně své a tady krom dobových záběrů a atmosféry dopomáhá také dobový retro soundtrack, který se naprosto parádně poslouchá a je jednou z nejpovedenějších pojetí klasické American Horror Story Theme. Murphy společně s Bradem Falchukem si museli dát s nálezem té pravé atmosféry 80. let neskutečně moc práce a moc to cením. 9. série měla mít původně 10 epizod, nakonec byla ale zkrácena o jednu epizodu a člověk by se tak mohl bát, že Murphy s Falchukem museli hodně materiálu vměstnat do sebe. Za mně je ale tempo a práce s charaktery naprosto bravurní a srovnatelná se všemi ostatními sériemi. U AHS: 1984 platí, že se bravurně střídá vážná atmosféra s chvilkami humoru, který funguje a opět platí, že zatímco si šestá série s podtitulem Roanoke utahovala z reality show, devátá série si zase utahuje z pravidel slasherového žánru a zase to funguje. Zároveň se během 9 epizod naservíruje spoustu reálně šokujících dějových zvratů, které nepůsobí ze scenáristické stránky přehnaně a fungují. I u 1984 platí, že jsem občas zíral na co mají Murphy a spol. odvahu a sežral jsem jim to i s navijákem. Reálně mi každý ve své roli přišel ideální. Dalo by se sice říct, že se tu pořád vyskytujeme ve slasheru a těch hereckých přiležitostí není moc, to ale ve finále není tak úplně pravda a použiju jeden příklad za všechny- JOHN CAROLL LYNCH! Lynch už si ve 4. sérii zahrál vraždícího klauna Twistyho a dodal jednu z nejtragičtějších postav v historii AHS. V 5. sérii si poté Lynch bravurně střihl sériového vraha Johna Waynea Gacyho a v 7. sérii se na chvilku vrátil jako Twisty. A Lynch i zde hraje nejtragičtější postavu nejen celé série ale dost možná i jednu z nejtragičtějších postav v historii AHS. Benjamin Richter/ Mr. Jingles je Lynchův herecký koncert, který si neskutečně užil a především je skvělé pozorovat jak se postava Mr. Jinglese časem vyvíjí. Lynch je za mně jasným hereckým favoritem AHS 1984 a doufám, že jsme ho v AHS celkově neviděli naposledy a dorazí i v dalších sériích. V rámci dějové struktury je poté skvěle vidět, že od finále první epizody po pátou epizodu se celý seriál odehrává během jedné vražedné noci a funguje to. Začal jsem se bát jestli se jedna noc udrží do devátého dílu, bál jsem se ale zbytečně, protože po pátém díle skočíme v čase do roku 1989! Dojde k masakru, ne všichni to přežijí, příběh ale rozhodně nekončí. A člověk jen čeká co Murphy předhodí dál. A i když je tam toho bravurního opravdu hodně, najde jedno minimálně velké ale ke kterému se ale dostanu později a vysvětlím proč možná není tak WTF jak by se mohlo zdát. Časem se herecky vyřádí i Billie Lourd nebo Leslie Grossman, Leslie Jordan zase pohostil AHS svou přítomností a opět je výrazný přírůstek do castu a především se po čase vrací i hereká stálice AHS Lily Rabe (chyběla jen v sedmé sérii) a opět je parádní.Celkově je fajn, že i v rámci slasheru dostali herci příležitost se skutečně vyřádit. Především ale cením to jak Murphy opět dokáže budovat napětí a dovézt vše k jasnému finálnímu devátému dílu s názvem ,, Final Girl´´. Jak jsem již řekl tak si AHS: 1984 utahuje ze slasherových klišé a zároveň vysvětluje pojem Final Girl: Final Girl je postava, která se stane součástí masakru a následně jako jediná přežije. Pojem Final GIrl je známý dost, v Halloweenu to byl Laurie Storde, v Pátku třináctého zase třeba Alice Hardy. Celou dobu je zajímavé odhadovat kdo ve finále bude Final Girl a i když jsem měl jistý tip, ve finále se Murphymu skutečně daří držet napětí celou dobu. O Final Girl ale v dílu ,, Final Girl´´ ve finále vůbec nejde. Klíčovou součástí deváté epizody je totiž postava Bobbyho Richtera II v podání Finna Witrocka. Finn Witrock zářil ve 4. sérii Freak Show jako Dandy Mott a bral jsem ho jako jednoho z nejlepších členů AHS ansámblu. Objevil se i následně v 5. sérii Hotel (ve dvouroli, jedna z těchto postav byla samotný Rudolph Valentino) a následně v 6. sérii Roanoke, od té doby si ale dal pauzu. A zde se vrací a je zase skvělý. Především jeho setkání s otcem Mr. Jinglesem je jednou z nejdojemnějších věcí co jsem v historii AHS viděl a ve finále jsem rád, že Witrock poprvé v historii nehraje roli, která je psychopatem nebo vraždícím monstrem a tuto polohu naprosto zvládá. AHS: 1984 má parádní dobovou atmosféru, krásně se na to kouká a především se opět daří utahovat si z horrorového žánru. Bylo by ale nefér nepovědět si něco o tom zásadním WTF aktu, který je dost možná plot hole pro širší dění AHS. Nebo ne? Jistě si vzpomínáte, že se v 5: sérii AHS: Hotel objevil Richard Ramirez v podání Anthonyho Ruivivara. Richard Ramirez je skutečný sériový vrah, který v 80. let vraždil a dostal přezdívku Noční Stalker. Nakonec byl dopaden a zatčen a v roce 2013 zemřel na leukémii, zatímco co čekal na popravu ve státě Kalifornie. Murphy tuto postavu využil v Hotelu. Sériový vrah James Patrick March, majitel hotelu Cortez měl totiž napříč milénii zaučit vrahy jako John Wayne Gacy, Jeffrey Dahmer, Aileen Wuornos nebo právě Richard Ramirez. A v Hotelu se skutečně objeví Ramirez na setkání Ďábelské noci, noci kdy se na Halloween March setkává se svými učebníky. Jenže AHS tak trošku zde vytrhává kontinuitu. V AHS: 1984 si Ramireze střihl Zach Villa a do role se hodí. V roce 1989 v šestém díle (100 celkové epizodě AHS) uteče Ramirez z vězení. A celou dobu jsem čekal, že to celé skončí tak, že bude Ramirez dopaden a vše bude kontinuitou v pořádku. Jenže Ramirez nakonec skončí jako duch v táboře Redwood a je zde i v roce 2019! A pořád ve stejném věku jako v roce 1989! Člověk by tak snadno mohl říct, že se Murphy naprosto vykašlal na kontinuitu a nevyšlo mu to. Jenže pak si člověk uvědomí, že osmá série AHS tak trochu (doslova!) cestovala v čase, změnila důležitou událost a je tak možné, že po vzoru X-Men: Budoucí minulost se časová osa bude dělit na dobu před a po. Budeme si muset počkat na Murphyho oficiální vyjádření, rozhodně bych to ale automaticky nebral jako plot hole. Na rozdíl od X-Menů mi ale tohle měnění kontinuity a zásadních událostí vůbec nesedne. Ve finále mi to dost možná sráží i AHS:1984 na nejslabší sérii seriálu, pořád ale rozhodně dobrou. Bojím se roku kdy vyjde nová série AHS, která mi nesedne a já tak budu vzpomínat na časy kdy jsem měl tento seriál v TOP seriálech. Zatím to ale pořád platí a nemůžu se dočkat co Murphy předvede příště.... Verdikt: 4, 5 z 5 () (méně) (více)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Murphyovská pocta všem osmdesátkovým slasherům, která sice moc hezky vypadá, ale ve finále trpí absencí atmosféry a nejspíš ta sama o sobě moc dobře ví. Atmosféru (ať už tu slasherů, nebo tu typickou pro AHS) nahrazuje milionem zvratů a hektolitry krve a to bohužel tentokrát nefunguje. I když sem to úplně nečekal, tak pro mě je tohle nejslabší řada, která mi ani v rámci série nedala vůbec nic…40% ()

Galerie (156)

Zajímavosti (40)

  • Ve sprše hraje písnička „Jeopardy“ od Greg Kihn Band. (Duoscop)
  • V táboře hraje „Home Sweet Home“ od Mötley Crüe. (Duoscop)
  • Na začátku epizody hraje „Fading Fast“ od The Go-Go's a po ní následuje „Fortunate Son“ od Creedence Clearwater Revival. Při postelové scéně hraje „I Want To Know What Love Is“ od Foreigner. Při vraždě novinářky hraje „Eye Of The Tiger“ od Survivor. (Duoscop)

Reklama

Reklama