Režie:
Trey Edward ShultsScénář:
Trey Edward ShultsKamera:
Drew DanielsHudba:
Brian McOmberHrají:
Joel Edgerton, Carmen Ejogo, Christopher Abbott, Riley Keough, Kelvin Harrison Jr., Chase Joliet, Griffin Robert FaulknerVOD (2)
Obsahy(3)
Rodina žijící v lesích daleko od civilizace se snaží ochránit od nákazy, která se šíří po celém světě. Do jejich domu se uprostřed noci vloupá muž, který se pro svou rodinu také rozhodl udělat vše, co je v jeho silách. Oba muži se rozhodnou spojit své síly, rodiny a vzájemně si pomoci, ale strach a obavy jsou silnější a nakažený může být kdokoli. (Lucccy.N)
(více)Videa (4)
Recenze (228)
Kdyby nebyl opatrný, dopadlo by to hodně zle. Z Joela Edgertona se stává herecká jistota, která navíc velmi umně tíhne k režii a scenáristice (Dárek). Zase se něco zvrtlo, zase v něčem krutě prohráváme. Virus se rozšířil stejně rychle jako panika, tvůrci se od začátku s divákem příliš nemazlí a od prvních minut zobrazují cosi zlého, zákeřného, aniž bychom viděli nějaké agresivní projevy nemoci (třeba zombie), jednoduše nás ovšem výtečná atmosféra přesvědčí, že rozhodně nejde jen o obyčejnou chřipku. Tenhle kousek spoléhá na psychologii postav, které obklopuje nejistota, strach, paranoia, izolace. Dělat dobré skutky se v téhle nehostinné době úplně nevyplácí, o čemž se přesvědčí i rodinka výše zmíněného chlapáka. Je to pomalé, je to napínavé. A dokonale využívá labyrintu interiéru domácího vězení. Dvě tři údernější scény a ty čtyři hvězdy bych dal s klidnějším svědomím. Přesto je dám. ()
|60%| V podstatě se nic velkého a zásadního v tomto skromném snímku nestane. Přesto mě to svým způsobem bavilo. Tohle téma mám rád, tak jsem byl docela zvědavý, jak to dopadne. Dá se říci, že jsem dostal zhruba to, co jsem očekával. Atmosféra byla opravdu vydařená, temná, skličující, dávala pocit beznaděje. Hororových prvků to moc nemáme, děj je primitivní, i se dá říci, že žádný nemá. Pár drsných sekvencí tu máme ve finále, které bylo trochu uspěchané, ale větší výhrady k tomu nemám. K tomu abych dal lepší hodnocení, by musel být film postaven na vyšším levelu. Prostě to bylo v rámci možnosti dobré. Lepší by to bylo, kdyby byl větší rozpočet, bohatší scénář a více rozvinutý děj. Ale výrazně si stěžovat nemůžu, i ty postavy mi docela sedli. Takže solidní nadprůměr, solidní jednohubka. Víc v tom ale není. ()
Sice vím, že bělošské geny jsou u míšenců recesivní, ale pochybuju, že by bílej modrookej chlap měl se ženskou černou sotva jako Halle Berry tak výrazně negroidního syna, kterej má pysky jako Núbijec. Mám dojem, že nějakej zatracenej sluníčkářskej obamista tady nepěkně tahá diváka za fusekli. Ale až na tuhle výtku je to hodně dobrej postapo biják. Je realistický, psychologizující, dobře napsaný, dobře zahraný, dobře natočený (až na jednu scénu pomalá neskákající kamera, přesně tak to mám rád), komorní, nízkorozpočtový, napínavý. Paranoidní a zlověstná atmosféra vládne filmu od začátku až do konce. Všední rozuzlení se sice dalo dlouho předvídat, ale stejně jsem si jím pořád nebyl tak úplně jistý a popravdě jsem přece jenom doufal v poněkud metafyzičtější finále. ()
Vždy som zvedavý ako to dopadne s novým hororovým filmom. Nemôžem povedať, že by som bol zvedavý na úplne všetko, čo vyjde, no ak ma niečo aspoň minimálne zaujme, dám tomu šancu. "It Comes At Night" bol zaujímavý film. Chcel som vedieť, čo sa bude pod tým názvom skrývať a teraz, keď som ten film dopozeral, tak si myslím, že som videl dobrý film, no nemôžem povedať to isté o tom, že by som videl dobrý horor. Atmosféry je vo filme málo a najmä všetky momentky, ktoré by sa dali kategorizovať aspoň trošku do hororu sa odohrajú v snoch. A to je dosť sklamanie. No ak si vezmem film ako drámu vo svete, o ktorom toho moc nevieme, len toľko, že sa svetom šíri nebezpečná nákazlivá choroba, tak to funguje skvele. Herecké výkony sú skvelé, film vyzerá skvele, má veľmi dobre spracované finále a myšlienky, ktoré na konci rezonujú. No súčasne necháva aj obrovské množstvo nezodpovedaných otázok, na ktoré by som chcel poznať odpoveď, no reálne sa nič nedozvieme. Nemôžem povedať, že by som sa pri filme bál, skôr na mňa občas doľahla situácia, v ktorej sa ocitli naši hrdinovia. A celkom to funguje. Asi by som chcel od filmu viac hororu a nie toľko drámy, no v rámci toho čo film ponúka, je to dostatočne silné. Viem pochopiť ak niekto ostal sklamaný z filmu, ktorý bol marketovaný ako niečo úplne iné a všetkých, ktorým sa film nepáčil, no za mňa hovorím, že som spokojný. Hodnotenie: B+ ()
Indie horor, který více sází na psychologický strach z toho, čeho je člověk schopen v krizové situaci, než klasické lekačky. Za málo peněz překvapivě dost muziky, která nabízí výbornou atmosféru, působivou hudbu a skvělé herce. Bohužel ke konci se dostavuje mírná jednotvárnost, přestože film paradoxně graduje. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (14)
- Pri natáčaní scény, kde Paul (Joel Edgerton) vypočúva Willa (Christopher Abbott), musel zvukový technik sedieť na strome pol dňa, aby správne nahral zvuk. (Pat.Ko)
- Trey Edward Shults sa inšpiroval filmami Rosemaryino dieťa (1968), Noc živých mŕtvych (1968), Vec (1982), Choď a pozeraj sa (1985), Mucha (1986) a Strom života (2011). (Pat.Ko)
- Obraz zobrazený na začiatku filmu má názov „The Triumph of Death“ („Triumf smrti“). Namaľoval ho Pieter Brueghel starší, od roku 1562 sa nachádza v múzeu del Prado v Madride. (Pat.Ko)
Reklama