Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jak uniknout ženění? Zločince předstírat! Cyril Pondělíček (V. Burian) přijíždí na zámek svého synovce „bývalého hraběte“ a teď továrníka Pardona (J. W. Speerger). Tomu se na včerejším plese zalíbila jemu neznámá dívka, ale dnes dostává telegram od jiného továrníka, že si má podle úmluvy vzít jeho potřeštěnou dceru Fifi (A. Ondráková). Pardon vymyslí plán a uplatí svého strýce, aby se za něj vydával – přece se rozumí samo sebou, že ho dívka pak musí odmítnout a on může nalézt svou milovanou. Fifi se však nechá doma vyhecovat svým otcem a chce ho přesvědčit, že zásnuby oznámí do osmačtyřiceti hodin. Začíná série bláznivých událostí a hon kočky s myší vrcholící Pondělíčkovým výmyslem, že právě on je lupič a vrah Kanibal, který je mu identicky podobný, aby dívku konečně odradil od vdavek. Opak se ale stane pravdou a je jím fascinovaná. Do toho všeho se zaplete také Pondělíčkova bývalá milenka – jasnovidka Štefanie (B. Kysílková), co po něm devatenáct let pátrá, a shodou šťastných okolností také její dcera Olga (V. Hlavatá), po níž zase pátrá Pardon... Němý snímek Svatopluka Innemanna podle scénáře Josefa Skružného a Elmara Klose byl jednou z prvních rolí Vlasty Buriana a byl značně inspirován americkými groteskami. Film byl v roce 2008 zrestaurován a v roce 2014 získal svou virážovanou podobu. Hudebního doprovodu se poté ujala kapela Neuvěřitelno. (Česká televize)

(více)

Recenze (42)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Němá crazy veselohra, o níž se sice mluví hlavně jako o filmu Vlasty Buriana, ale na Anny Ondrákovou by se rozhodně zapomínat nemělo. Když totiž nakráčí do pokoje v proklatě krátkých šatech, s jednou rukou v bok a kouří doutník, je prostě neodolatelná. Nespoutanou dívku, která touží po dobrodružství za každou cenu, hraje velmi půvabně a s přesně odměřeným množstvím nadsázky. Na Milenkách starého kriminálníka se mi ale také líbilo, že si dovolily takové množství ztřeštěnosti, jako už žádný další Burianův film. Nejlepší scény jsou ty v nichž se oba dva výše zmínění sešli, aby se buď navzájem odpuzovali a přitahovali, aby si zatančili tanec Apačů, aby on ji namasíroval nebo aby se vypravili do lupičského doupěte na dršťkovku, nicméně naprosto neodolatelná byla také jízda automobilem za ženichem nebo historky o tom, jak chladnokrevný kriminálník mordoval jednu milenku za druhou. Pochválit musím i hudbu od tria Nekonečno, která by rozhodně měla vyjít samostatně jako soundtrack, zasloužila by si to. ()

sator 

všechny recenze uživatele

Chi....hudba mimo mísu... Pro rekonstrukci byl shromážděn dostupný filmový i nefilmový materiál, restaurátoři NFA provedli technickou analýzu, rozbor obsahu filmu a dochovaných písemných archiválií. Po analýze následovala rekonstrukce a laboratorní zpracování všech fragmentů. Konečným stadiem celého procesu bylo zhotovení dupnegativu a nové kopie – virážované podle původních kopií. Proces virážování, tedy chemického barvení filmové kopie, provedl za supervize restaurátorů NFA Jan Ledecký, jehož metoda virážování s přesností na jedno filmové okénko bez  toho, aby bylo nutno filmový pás stříhat a posléze znovu spojovat, je výjimečná. Náklady na restaurování dosáhly částky 1 115 000Kč. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Po debutu v Tu ten kámenu, ve kterém se poprvé setkal Vlasta Burian se zkušenější Anny Ondrákovou, se jejich cesty na další čtyři léta opět rozešly. Jejich druhé setkání bylo poznamenáno mnoha novými zkušenostmi, které oba za tu dobu nabili. Anny kromě nových českých filmů točila s úspěchem v Německu hlavní role a Burian se po boku Zdeny Kavkové dvakrát účastnil produkcí Oceanfilmu, které libretem opatřil Skružný a inscenoval je Innemann. Milenky starého kriminálníka jsou koncipovány ve stejném duchu jako Kočička a Kačenka, jen s tím rozdílem, že jsou zde opětovně sezdáni Vlasta s Anny. Což je samozřejmě ku prospěchu celé velice volné trilogie. Anny po Zdeně přinesla Oceanfilmu nový ryze aktuální typ moderní dívky, která v kontrastu svého aktivního života velice romanticky sní o manželství se známým kriminálníkem. Anny jako Fifi Hrazánková skvěle boxuje a řídí auto, zároveň báječně pečuje o svůj vzhled a celkovou kondici za pomoci celého ensemblu komorných. Každý z modelů, které vystřídá, je bezkonkurenčně božskou nákladnou toaletou, kterou by jí mohla závidět leckterá světová star. A když se rozhodne stůj co stůj stát slavnou manželkou zloděje, nic jí nemůže stát v cestě. Chápejte, bude pak slavná a bude hrát do filmu. Nadto je zde báječná linie dvojnických Burianovských hrátek, celá antická tragédie s Betty Kysilkovou v čele a švarným J. W. Speergrem konče. Milenky také přinášejí celou serii pokrokových trikových záběrů, kterými do té doby český film příliš nemrhal. Zajímají-li vás další dobrodružství sympatické dvojice komiků Burian-Ondráková, můžete je seznat v báječném zvukovém a mluvícím filmu On a jeho sestra. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Za pozornost stojí, že film byl promítán včetně skvělé původní upoutávky jménem Lupič. Komedie vyniká originálními gagy (nejlepší jsou scény smyšlených vražd), ale také nečekaně akční automobilovou scénou (opravdu tehdy ještě neexistovala profese kaskadérů? každopádně oba palce nahoru!). Třísklá zápletka, včetně dvojnické podzápletky, je sice výborným základem pro lidovou komedii, ale stejně jsem ke konci začínal mít pocit, že film měl být tak o čtvrt hodiny kratší. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tu bude zrejme zbytočný, rozsiahlejší komentár. Vo svojej podobe, v tomto žánri, ide o svetové merítko, a neviem aký bol dopad tohoto filmu vo svete, ale myslím, že medzi produkciou západnou, určite nezaostával. Trochu dlhé na svoj žáner, ale na rozdiel od niektorých vtedajších zdĺhavých pokusov o tento štýl v českých luhoch a hájoch, je to nepostrehnuteľné. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Jedná se o poslední němý film Vlasty Buriana. Zároveň se jedná o jeho čtvrtý film a první, ve kterém si zahrál dvojroli. (SeanBean)
  • Film byl uveden na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech 2014. Před uvedením prošel rekonstrukcí a kolorováním. Pro rekonstrukci byl shromážděn dostupný filmový i nefilmový materiál, restaurátoři NFA provedli technickou analýzu, rozbor obsahu filmu a dochovaných písemných archiválií. Po analýze následovala rekonstrukce a laboratorní zpracování všech fragmentů. Konečným stadiem celého procesu bylo zhotovení dupnegativu a nové kopie – virážované podle původních kopií. Proces virážování, tedy chemického barvení filmové kopie, provedl za supervize restaurátorů NFA Jan Ledecký, jehož metoda virážování s přesností na jedno filmové okénko bez toho, aby bylo nutno filmový pás stříhat a posléze znovu spojovat, je výjimečná. Náklady na restaurování dosáhly částky 1 115 000 Kč. (sator)
  • K filmu byla natočena první hraná reklama Lupič (1927). (NinadeL)

Reklama

Reklama