Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (CinemArt)

(více)

Videa (7)

Trailer 3

Recenze (543)

Zeck 

všechny recenze uživatele

Postapokalyptický rodinný film s přístupností pro děti, ve kterém ryzí dobro bojuje proti ryzímu zlu a neukápne u toho ani kapka krve, ačkoliv akce je ve filmu požehnaně. Scénáristé přišli s celkem originálními nápady, které nechají velmi ojediněle připomenout nedávného Mad Maxe (možná i díky hudbě od Junkie XL), od nějž se ale zásadně liší tím, že tohle je na rozdíl od ultimativních pouštních soubojů s Tatrami až příliš dětské a asi žádný stroj z filmu by v reálném světě nefungoval, takže je to ještě k tomu čistokrevné fantasy - naštěstí bez nadpřirozených schopností postav. Pokud ale má divák rozpoložení nálady na jednoduchý a odsejpající výplach, akceptuje ten umělý svět, přístupnost pro děcka (krom pár flashbacků ve filmu kupodivu žádné nejsou), dokáže přehlédnout určitá klišé a především nerealističnost, pobavit to rozhodně umí. Za rok si na tento film nikdo ani nevzpomene, ale jako instantní zábava k nenáročnému odpoledni to funguje. Rozhodně sympatičtější počin než libovolná bezpohlavní teen dystopie, která si žánr uzurpovala v posledních letech. 68 % ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"Mortal Engines" bude ďalším filmom, ktorý poputuje do mojej filmovej zbierky sklamaní za rok 2018. Nemôžem povedať, že by očakávania boli na nejakej super vysokej úrovni, no aj tak to nakoniec výsledne neponúka to, čo som dúfal, že dostanem. Hoci na úvod to tak ani nepôsobilo. Napriek problémom som bol relatívne chytený filmom. Efekty boli okey, postavy boli okey, vizuálne spracovanie Londýna bolo zaujímavé a aj som mal pocit, že film sa niekam posúva. Zoznamujeme sa s postavami, svetom a jeho mytológiou a pôsobilo to, že by to reálne aj mohlo niekam reálne dospieť. Mal som akurát pocit, že niektoré postavy by si zaslúžili viac času než iné, no bolo to pozerateľné, zaujímavé a chcel som vedieť kam to dospeje. V momente ako sa dostávame k finále filmu sa to pre mňa začalo rozsypávať. Záverečné finále je pre mňa absolútne otrasné. Výsledne dostávame všetko, čo sme videli v prvej trilógii "Star Wars", Final Fantasy: Spirits Within a "Avatar". Vieme, kto prežije, vieme kto umrie, vieme od začiatku do konca ako to všetko dopadne a keď nemáme dobrého padoucha tak je to viac otravné, než je potreba. Pre mňa to film skutočne poslalo do zlých vôd a zrazu som sa strašne nudil a bolo to pre mňa otravné. Lebo som mal pocit, že s tým ako všetko ostatné relatívne film schopne zvládol, tak zrazu mu došli nápady a začal len strieľať na plátno všetko, čo sme už videli a je staré. Ako celok je to pre mňa okey, no film rozhodne mal na viac. Hodnotenie: C+ ()

Reklama

cukorek 

všechny recenze uživatele

Mestá v pohybe na kolesách, a rôzne mechanické prevedenia vo mne vybudili záujem. K tomu obhliadnutie sa za mobilmi z dnešnej doby stalo za to. Samozrejme hlavná myšlienka je úplne iná a to že ľudia stále túžia po vojne a nepoučili sa z minulosti. Napriek nie hviezdnemu obsadeniu ma film oslovil na 80 %. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Zajímavý svět, nezajímavý film. Londýn, který na pásech projíždí po zbytcích Evropy a požírá menší městečka, je docela fajn, ale bohužel se kolem něj odehrává nezajímavý příběh, který jeho režisér nedovede atraktivně vyprávět. Spousta slepých dějových linek, průměrně natočená akce a vizuál, který jednu chvíli bere dech a o scénu později vypadá jak z televizního seriálu. K tomu nudní hrdinové, okoukaná zápletka... vlastně se dost divím, že zrovna tahle banalita, která všechny svoje trumfy vyloží v úvodní „městské“ honičce, má něco společného s Peterem Jacksonem. A nemám z toho radost. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režiséru Peteru Jacksonovi se rozhodně musí nechat, že se zapsal do dějin filmografie- natočil jednu z nejlepších filmových trilogií všech dob- Pána prstenů. Poté v roce 2005 natočil výborného King Konga, který vznikl jako Jacksonova pocta k původnímu jím milovanému snímku. V roce 2011 poté spolupracoval se Stevenem Spielbergem na Tintinových dobrodružstvích a jejich společnými silami vznikla nejlepší možná pocta belgickému reportérovi. Jackson se poté vrátil do světa Středozemě s trilogií Hobit a i když by se dali najít výtky, rozhodně se pořád jednalo o Jacksona v parádní formě a pořád povedený příběh se zajímavými charaktery. Produkce trilogie Hobit ale nebyla lehká a zničila Jacksonovi jedno přání. Vysněným projektem Petera Jacksona totiž byli právě Smrtelné stroje, které chtěl i režírovat. Práce na Hobitech se ale opět zkomplikovala a Jackson se tak rozhodl zůstat v roli producenta a režii předal svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi. Jackson tak vhodil ambiciozní sci-fi/fantasy do rukou debutanta a do jisté míry to je fakt, že jsou Smrtelné stroje bohužel solidním zklamáním, jelikož po Pánovi Prstenů a Hobitovi se od Jacksona- i když jen jako producenta- rozhodně čekalo více než což se ve finále vyklubalo ze Smrtelných strojů. Christian Rivers je především trikař a například právě za King Konga v roce 2006 obdržel Oscara. Má tak díky tomu vizuální vcítění, na druhou stranu mu ale chybí ten správný režisérský cit. Ze začátku to přitom nevypadá úplně marně, jelikož úvodní akční scéna je zajímavá, kamerové oblety kolem Londýna berou dech a od začátku je jasné, že po stránce dekorací si dali tvůrci záležet, například verze Londýna z roku 3118 vypadá parádně a mísí prvky současného Londýna s prvky budoucnosti. Bohužel hlavní lákadlo a to obří města jsou ve finále ve filmu celkem nějak nadbytečně, jelikož se vyprávění pochopitelně stačí k postavám, které spolu mají nějaké nevyřešené vztahy/konflikty a vše to nějak spěje k velkému příběhu, tady to ale právě začne bolet. Film vznikl podle knihy Philipa Reevea a já jí nečetl, takže nehodlám soudit zda se jedná o zdařilou adaptaci nebo ne, něco mi však říká, že v knize je nějak vše vysvětleno líp. Co se podrobně stalo v roce 2118, jak probíhala ta legendární šedesátiminutová válka, jak fungují vraždící města....filmová adaptace ale všechno nějak prohodí jenom v pár větách jako by na ní nezáleželo (to, že se film odehrává v roce 3118 je zmíněno při krátké přestávce dvou hlavních hrdinů na svačinu). Hlavní města jsou pořád fajn a neomrzí se, lidské postavy jsou ale problémem větším. Hlavní hrdinka Hester Shawová je bohužel totálně plochou nezajímavou postavou a navíc jí hraje celkově nevýrazná Hera Hilmar, která připomíná jakýsi mix mladé Naomi Watts a Cary Delevigne. Ve výsledku je tak velice zbytečnou postavu a daleko více času mě bavilo trávit s Katherine Valentineovou v podání Leily George, která se nějak musí popasovat s tím, že je tatínek zlej. Příběh Hester je ale neoriginální, nezajímavý a celý její vývoj je celkově prázdný. Daleko zajímavější je tak Tom v podání Roberta Sheehana, ale ani on neprojde nějakým výrazným vývojem. V součtu je tak nejzajímavější Hugo Weaving jako opět hlavní záporák a právě on je asi tím největším důvodem film vidět. Sice má tuto roli už vyzkoušenou a nějaká herecká výzva ho tu nečeká, své si ale odehraje a zůstává nezajímavější postavou filmu. CGI robot Strike v podání Stephena Langa bez kterého by se film reálně úplně obešel raději ignoruju. Problém je také ten, že kromě těchto pár zmíněných postav je tu také pár vedlejších postav.... a všechno nějak spěje k velké bitvě o osudu celého světa, ve které pár postav umře, divákovi ale může být úplně jedno kdo umře, žádná smrt nevyvolá žádný emocionální dopad a to jednoduše proto, že tam ty postavy přišli, něco řekli a za chvíli umřeli. Zrovna toto je asi také v knihách provedeno trochu lépe. Jak jsem říkal, Rivers zvládá vizuální scény s průjezdy měst a dalšími scény, které obsazují vizuální efekty, nejde mu ale vést dialogovky, ,,klíčové zvraty´´ a celkově je vidět, že mu chybí režisérský cit. Zrovna tohle by si Peter Jackson určitě obstaral. Pořád se na to ale vizuálním okem krásně kouká, akční scény jsou zábavné a mají nápady, Hugo Weaving hraje opět znamenitě a celkově je vidět, že na tom byla strašná práce, ve výsledku ale dorazí celkem prázdná sci-fi/fantasy blbina, která je snadno zaměnitelná s několika dalšími (často se mi vybavoval Jupiter vychází) a do roka už si jí dost možná nikdo pamatovat nebude. Na rozjetí nové série to nevypadá, což je na jednu stranu pochopitelné, na druhou stranu škoda, jelikož Peter Jackson má kreativní mysl a to, že bohužel až příliš důvěřoval Riversovi jako režisérovi byl omyl. Snad tedy příští ambiciozní fantasy zrežíruje Jackson sám, poslední film Hobit: Bitva pěti armád přece jen natočil už v roce 2014 a kvalitní režiséři by tak dlouho odpočívat neměli, zvláště když si ty špatní pauzu nedávají. () (méně) (více)

Galerie (77)

Zajímavosti (5)

  • Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
  • Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
  • Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)

Související novinky

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Hunger Games dostanou prequel

Hunger Games dostanou prequel

17.06.2019

Spisovatelka Suzanne Collins oznámila na květen roku 2020 zatím nepojmenovaný knižní prequel Hunger Games a filmová adaptace na sebe nejspíš nenechá dlouho čekat. O právech na zfilmování knihy… (více)

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

18.12.2018

Nový film z produkční dílny Petera Jacksona (Pán prstenů, King Kong) Smrtelné stroje podle všeho studiu Universal prodělá něco mezi 100 – 125 miliony dolarů. Snímek měl premiéru minulý týden a… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Reklama

Reklama