Režie:
Norman JewisonScénář:
John Patrick ShanleyKamera:
David WatkinHudba:
Dick HymanHrají:
Cher, Nicolas Cage, Vincent Gardenia, Olympia Dukakis, Danny Aiello, Julie Bovasso, John Mahoney, Louis Guss, Fjodor Šaljapin ml., Anita Gillette (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Láska kvete v každém věku a umí pěkně zatočit s našimi plány a životy. Americká romantická komedie oceněná třemi Oscary. Obchodník v nejlepších letech, Johnny Cammareri zcela nečekaně nabídne v restauraci sňatek ovdovělé účetní Loretě Castoriniové. Ta zcela zaskočena jeho nabídku přijímá. Tato výchozí situace rozehrává příběh, v němž se vše točí kolem lásky, milostných tužeb, záletů a partnerské věrnosti v jedné italskoamerické rodině. Vše jakoby ovlivňoval všemocný měsíc blížící se k svému úplňku, nečekanou důležitost v životě Lorety přitom pozvolna získává mladší bratr Johnnyho, pekař Ronny Cammareri... Půvabná romantická komedie, kterou natočil významný hollywoodský režisér Norman Jewison (Šumař na střeše, Jesus Christ Superstar, ...A spravedlnost pro všechny), je vystavěna na dokonalém scénáři a výborných hereckých výkonech Olympie Dukakisové, Nicolase Cage a půvabné Cher. Film byl nominován v šesti kategoriích na Oscara a tři ceny získal (Cher za nejlepší hlavní ženskou roli, Olympie Dukakisová za nejlepší vedlejší ženskou roli a John Patrick Shanley za původní scénář). (Česká televize)
(více)Zajímavosti (12)
Kolja (1996)
- Tehdejší novinář a pozdější úspěšný producent a režisér Tomáš Hoffman bedlivě sledoval Jana a Zdeňka Svěrákovy během jejich předoscarové hollywoodské pouti. Část dne před samotným udílením popsal svého času takto: "Tradiční sobotní setkání s režiséry nominovaných filmů přilákalo do sálu akademického kina na Wilshire Boulevardu tisícovku diváků. Pestrá směsice novinářů, několika desítek akademiků z výboru pro volbu nejlepšího zahraničního filmu (letos měl rekordních pět set členů), studentů filmových škol a intelektuálních podivínů, kteří milují evropské filmy (a nenávidí komerční Hollywood), zaplnila sál do posledního místečka. Atmosféra je vřele nekomerční. Moderátor dopoledne, režisér Norman Jewison (Šumař na střeše, Jesus Christ Superstar, Pod vlivem úplňku) ve svém úvodním, překvapivě nenávistném projevu odsoudil současnou studiovou produkci jako bezduchou přehlídku počítačových speciálních efektů a jiných 'laciností'. Nominované filmy jsou prý naproti tomu snímky plné krystalického, nevykalkulovaného umění se skutečně humanistickým poselstvím. Češi intelektuálové, kteří Koljovi vyčítají přílišnou, téměř hollywoodskou emotivní vypočítavost a polopatickou doslovnost, by se nestačili divit. Když Jan Svěrák poprvé dostal slovo, aby podle zvyklostí poděkoval všem spolupracovníkům, nezaváhal a slavného režiséra se svým typickým ironickým výrazem upozornil, že v Koljovi počítačová grafika je. 'V tom případě velmi dobrá,' opáčil za bouřlivého smíchu celého sálu Jewison a raději na jeviště rychle pozval dalšího nominovaného režiséra." (NIRO)
Mezi živly (2023)
- Film je inspirován romantickými filmy jako Hádej, kdo přijde na večeři (1967), Pod vlivem úplňku (1987) nebo Amélie z Montmartru (2001). (Claw)