Reklama

Reklama

Zoufalství a naděje

  • Česko Cesta k vykoupení (více)
Trailer

Obsahy(1)

Ernst Toller (Ethan Hawke) je nešťastný kněz z malého historického kostela na severu státu New York, jehož život se radikálně změní po setkání s Mary (Amanda Seyfried) a jejím manželem Michaelem, labilním ekologickým aktivistou. Prázdný kostel a stále silnější pocit, že svět se řítí vstříc katastrofě, Tollera donutí pustit se do nebezpečného podniku s nadějí, že se mu konečně podaří získat zpět nahlodanou víru a naplnit své poslání – napravit křivdy, které se kolem něj dějí. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Even a pastor needs a pastor..“ První záběr s přibližováním se ke kostelu, lehce hororový s ševelením větru a skřehotem ptáků, to byl dobrý lapač a pak mě už Schraderovo bezútěšné drama o hledání rovnováhy mezi zoufalstvím a nadějí nepustilo. Ve své zdrženlivosti účinná forma, obsah a myšlenky nutící k zamyšlení, Ethan Hawke se jako Taxikář s kolárkem překonává a překvapí i za normálních okolností šaškující Cedric the Entertainer. Enviromentalismus a křesťanství jsou jen kulisy, tenhle boj probíhá dnes a denně v každém z nás a režisérova volba jednoho ze tří alternativních konců nás přesvědčí o jeho tvrdosti.. ()

evulienka3 

všechny recenze uživatele

Jeden z tých filmov, pri ktorých hrozí, že zostanú nedocenené a ponúka k tomu hneď niekoľko dôvodov. Statický dej, prílišné duchovno, nejasný význam, variabilný výklad....Mňa práve toto všetko na tie dve "nudné" hodiny prikovalo do stoličky. Pre mňa to bola nielen vizuálna, ale aj myšlienková krása, ktorá na mňa z tohto filmu sálala a vyvolala waw efekt, ktorý pri filmoch prežívam skutočne už len málokedy a som si na 100% percent istá, že v krátkej dobe si dám vopáčko. Zúfalstvo a nádej, teda najnovší cz preklad názvu filmu (nazvala by som ho mega spoilerom) by si mali niekoľkonásobne za sebou prečítať všetci, ktorým sa bude zdať, že tento film z nejakého dôvodu nepochopili. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Boží mlčení a nářek světa jako bažina, kde člověk marně našlapuje dno. Schrader se na konci své kariéry vrací zpět ke kořenům. V "Zoufalství a naděje" rezonuje nejen koncept "Taxikáře", ale také autorův dlouholetý obdiv k Robertu Bressonovi. Jemu se přibližuje nejen v rovině morálních motivů, ale také strohým úsporným stylem, jenž dává plně vyznít napětí a dramatu v nitrech postav. Před více jak čtyřiceti roky šokoval "Taxikář" obrazem světa natolik zkaženého, že jako hrdina z něj může vzejít impulzivní maniak sám prohnilý zlobou a s pokřivenou morálkou. Ve svém posledním filmu ukazuje Schrader svět a existenci, které děsí nikoli na úrovni bezprostředního ohrožení, nýbrž tím, jakou úzkost a beznaděj v nás vyvolává, když ho přestaneme bezhlavě a egocentricky žít a zkusíme ho racionálně nahlédnout. Trudnomyslnost "Zoufalství a naděje" ještě stupňuje vnitřní bolest ústřední figury, a to nejen emocionální, ale i tělesná, přičemž právě tato bolest se stává katalyzátorem paradoxního procesu nalezení nové víry pro hrdinu, který oddal svůj život službě Bohu. Chvílemi by se mohlo zdát, že Schrader nabízí až příliš snadná východiska, ale je to stejné povrchní šálení jako v případě závěru "Taxikáře", kde také zdánlivě konejšivá normálnost pouze zastírá extrémnost a děsivost všeho předchozího. Tentokrát by se mohlo zdát, že se Schrader spokojí s další bressonovskou aluzí, jenže ta právě v kontextu děsivého světa musí být radši milosrdně utnutá do závěrečných titulků. Na rozdíl od problémů, které viděl Travis Bickle, ty současné totiž nezmizí stiskem spouště, ani políbením. ()

castor 

všechny recenze uživatele

„Prošel“ puritánskou křesťanskou výchovou, napsal pár uznávaných publikací, pro Scorseseho vytvořil několik ceněných scénářů. Režisér a scénárista Paul Schrader o sobě dal zase vědět a prostřednictvím bývalého vojenského kaplana se potýká s pochybnostmi o smysluplnosti svého poslání i svého života. Pozná manželský pár, kdy si on, labilní ekologický aktivista, sáhne na život. S ní se sblíží, do toho stále vzrůstá vnitřní neklid, hlasitěji se ozývá vážná nemoc, a navíc je jeho kostel pořád poloprázdný. V posledních letech se na jeho filmy spíš jen kdesi v policích prášilo, a ačkoliv Schrader natočil další ne zrovna divácky přístupný film, moc si tentokrát pomáhá vlastním přemýšlivým scénářem, a rovněž hereckým chameleonem Ethanem Hawkem, který je (znovu) jednoduše skvělý. ()

Tft 

všechny recenze uživatele

Při pohledu na Schraderovu filmografii je First Reformed jako blesk z čistého nebe. To, že je lepším scénáristou než režisérem, o tom není pochyb, ale tady konečně dokázal, že to možná není zas tak úplná pravda (možná v tom má trochu ruce i studio, pod kterým točí?). Schraderovi se povedlo navázat na svoje nejlepší scénáristické dílo a vytvořil Taxi Drivera z křesťanského prostředí. Ethan Hawk hraje pastora s temnou minulostí, který se snaží posunout v životě dál skrze víru, ale narazí na mladý pár, který naprosto změní jeho pohled na církev a svět jako takový. Hawk je tady naprosto famózní, stoprocentně soustředěným výkonem provází filmem diváky jako skutečný pastor. Umět zahrát tak klidně a procítěně, zatímco je z vašeho výkonu cítit vnitřní neklid a rozpolcenost, to už chce zatraceně velkou dávku hereckého umění, kterou Hawk dokazuje, že rozhodně má. Schrader zvolil pro natáčení oříznutý poměr stran a volba pro intimnější vyprávění příběhu to bylo rozhodně dobrá, ovšem souhlasím s názorem, že film vypadá až trochu moc digitálně a natáčení na film by tomu slušelo daleko víc. V jednoduchosti je ale krása a tenhle komornější obrazový styl First Reformed prostě sluší a ta digitálnost je jen malá skvrna na jinak skvělém obrazu. Spolu s jednoduchými a statickými záběry film výtečně vykresluje kontrast, kterým si církev prochází, na jedné straně skromnost a jednoduchost, kterou káže lidem a naproti tomu příběh filmu, který odhaluje, že je to pouhá póza a skutečným motorem jsou peníze. Z toho vychází největší eso v rukávu First Reformed: zakořeněnost filmu v realitě. Na plátně se neodehrávají věci, které by se v reálném životě neděli. Film skvěle ukazuje jak funguje nejen církev, ale společnost jako taková, a že dostatek peněz donutí lidí přehlédnout cokoliv. Hodně silný film s drtivým koncem, který nechává hromadu prostoru k zamyšlení. 89% ()

Galerie (12)

Související novinky

Karlovarský festival startuje se Zátopkem

Karlovarský festival startuje se Zátopkem

19.08.2021

55. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary začíná již zítra. Odstartuje světovou premiérou nového českého filmu režiséra Davida Ondříčka Zátopek, který je věnován legendárnímu atletovi… (více)

91. ročník Oscarů vyhlášen

91. ročník Oscarů vyhlášen

25.02.2019

V noci ze 24. na 25. února 2019 byly vyhlášeny 91. ceny americké Akademie filmových umění a věd. Od roku 2002 se udílí v Dolby Theatre, a letos tomu nebylo jinak. Jedna výrazná věc se ale přeci jen… (více)

Paul Schrader a tak trochu jiný western

Paul Schrader a tak trochu jiný western

19.02.2019

Režisér a scenárista oceňované letošní novinky Zoufalství a naděje Paul Schrader má možná 72 let, podle jeho aktivity byste to do něj ale nejspíš neřekli. Nově totiž chystá western Nine Men from Now,… (více)

Ceny LA kritiků vyhlášeny

Ceny LA kritiků vyhlášeny

10.12.2018

Oscarový závod je v plném proudu a nebýt toho, že je nový snímek režiséra Alfonso Cuaróna cizojazyčný, byla by Roma definitivním adeptem na sošku za nejlepší film. Potvrdily to teď čerstvě rozdané… (více)

Reklama

Reklama