Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalistka Marie Výrová se seznámí s novým majitelem domu, kde kdysi došlo k hrůzné vraždě pětiměsíčního dítěte, z jehož usmrcení byla obviněna jeho psychicky labilní matka. Intuice a především další podezřelé okolnosti, které se jí během pátraní naskytnou, Marii přivedou k rozhodnutí konfrontovat zbylé členy rodiny Třebovických poznamenané dávnou tragédií. Rozvrácené mezilidské vztahy během jedné velké přímé konfrontace vedou nejen k obnažení lidských charakterů, ale i závěru vyšetřovatelky, že dítě zabil někdo jiný, koho již nelze vyslechnout a pohnat před soud. Ve chvíli, kdy pro sebe Marie případ uzavírá, však dojde k nečekanému zvratu a objeví se šance, že Marie přece jen pohlédne do tváře vraha. (Česká televize)

(více)

Recenze (34)

hwnd 

všechny recenze uživatele

Evidentně nejsem ta správná cílovka, já detektivky rád, ale tohle mně přišlo vážně příšerný. Obzvláště ta snaha o umění to dobře zabila. Policejní stanice opravdu na palici, jakási divná a pro děj zbytečná party, mihnoucí se Voříšková a policajti na segwayích. Pak se Melíšková vydá na začátek, aby se prodírala houštím, lesem, přeběhla dálnici, aby se ve finále bez gps v ruce trefila na to správné místo a našla vraha, kterej v předchozích dvou dílech prakticky nefiguroval a kterej jí najednou ze sebe všechno vysype. No že se teda vyšetřovatelé při vyšetřování ale přetrhli. Ještě po druhém díle jsem chtěl napsat, že je to asi nejlepší z celého cyklu, kterej doposud jen likvidoval detektivní žánr na úkor snahy o umění a že nám naservírovali pěkný shity, obzvláště hrátky s kamerou a světlem byly často jak z učebnice "jak to nedělat" pro kameramany. No, třetí díl to zase zabil, takže zase nic. ()

blezg 

všechny recenze uživatele

Opravdu málokdy se povede dostat do detektivky, obzvláště české, tolik "hutných" postav. Vévodí tomu Hanuš s Neužilem. Mimo dramatickou stránku mě bavil děda Koláček, zenová atmosféra, kamera, skvělá hudba a policejní stanice v polích. A samozřejmě chůze naboso. A jiné detaily, třeba Lebedinoe ozero. Nejvýživnější díl ze všech sérií, co jsem viděl a i samotný Vodník byl nejzajímavější ze všech předvedených případů. ()

Reklama

jungewolf 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zbohatlý pan podnikatel Ota Třebovický(vynikající M.Hanuš) to při "rodinné sešlosti" po právu schytal, jak od obou bratrů(výborní V.Neužil a M.Táborský), tak i od dcery (stejně výborná Z.Stivínová). Po 4 letech od premiéry v dubnu 2019 mi už vypadlo z paměti, že vraha Lad.Holinu výborně hrál Jaroslav Vlach(*1949). Je to dlouholetý herec Měst.divadel pražských(MDP), mj. hrál také polepšeného zloděje,poté hostinského Slimáka ve 2 dílech tv-seriálu Četnické humoresky, hrál taky v seriálu První republika. Velmi dobrý byl taky T.Juřička coby truhlář Švestka. Poslední díl : 5 * a 83 % . ()

sorrow 

všechny recenze uživatele

Poslední díl bohužel úplně zabil velice dobré první dva díly. Polovina posledního dílu se odehrála na místě činu, kam Výrová všechny svolala a nevyřešilo se zde vůbec nic, jaký to mělo smysl? Jen p. Koláček stále otravoval s nabízením koláče a trochu připomínal operního pěvce z Kulového blesku a jeho nabízení vynikající brazilské kávy. Nakonec kriminalisté nic nevyřešili a vrah je poznán Krobotovou nepochopitelně na fotografii. Krobotová ale přece musela vraha znát, když se v sousedství před 30 lety běžně pohyboval, tedy vraha viděla, znala, ale uvědomila si to až když viděla tu fotografii po 30 letech, to je celkem stupidní vyřešení případu. Krobotová se každý den budí z té hrůzy ze spaní a jde to ohlásit po 30 letech na policii? To jako toto trauma prožívala 30 let a pak se z ničeho nic rozhodne to ohlásit, když už je vražda promlčena?_____Navíc zavraždit dítě kvůli tomu, že křičí a že na mě řve jeho matka, to mně jako silný motiv nepřijde. Větší smysl by dávalo, kdyby vraždu spáchal ten truhlář od Marcely, který by měl silnější motiv – pomstu za nevěru. Linka s dělníky nikam nevedla, myslel jsem, že třeba mladé Stivínové nějak ublížili a odkryje se další stará pravda a třeba se tím zdůvodní proč je nyní Stivínová na holky a třeba dojde po letech i na usmíření s otcem_____Bylo by vůbec možné, aby se vražda tímto způsobem odehrála a pachatel jen tak zmizel? Matka dítěte přece musela být doma (určitě domů došla dříve, než ten belhavý vrah) a pokud ten by pustil cirkulárku u ní na dvoře, matka, která byla vysazena na každý hlasitější zvuk by okamžitě vystřelila z baráku a než by mohl vrah dítě zabít, už by ho matka musela vidět. Chromý vrah, ale zvládne vše tak rychle, že cirkulárku nikdo neslyší a v klídku se vypaří zadem jako pára nad hrncem, a ještě dokonce opraví plot a pak jde po poli, kde ho mohou vidět čtyři svědci, nikdo ho však zázračně nevidí. Ten závěr je trochu komický, vrah chtěl dítě utopit, ale když začalo brečet, musel jednat, aby nebyl prozrazen a zvolí nejhlasitější způsob smrti dítěte cirkulárkou, vtipné_____Moc jsem nepochopil tu futuristickou policejní stanici někde na periférii města, kde šéf chodí zásadně v zástěře na grilování, všichni tam jen polehávají a grilují a řeší jeden vousatý případ a samozřejmě jak jinak, přes výslovný zákaz velitele oddělení, to je klasické klišé českých kriminálek_____První dva díly super, ale ten třetí díl slibně rozvíjející se potenciál prvních dvou dílů úplně zabil. S lepším scénářem a jiným uvěřitelnějším koncem to mohla být pecka, škoda… ()

kingik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Podezřelý "zelený mužík" z pod vrby na dvorku dostává obrysy reálné postavy. Dopadení pachatele dávného zločinu je na spadnutí. Druhá a i závěrečná třetí epizoda až příliš často střídá scenáristickou nevyrovnanost a režijní nedodělky. Klára Melíšková coby major Výrová se konečně dobere pravdy a "vodníka" nenajde pod vodou. Ten už stačil mezitím zmutovat a docela dobře se pohybuje na souši. Režie Viktora Tauše je místy poněkud mimo. Když po třiceti letech dojde k rodinné sešlosti na místě činu, má tohle setkání všech podezřelých dobrou atmosféru. Následně se vyšetřovatelka odebere na policejní stanici, kde se cosi slaví. A mezi živou interpretací staré Matuškovy písně, nafukovacími balonky a policisty v dobrém rozmaru na dvojkolkách se na konci Melíšková setká a obejme se s Terezou Ramba. Nikdo z diváků netuší, co to mělo znamenat, co se vlastně slavilo, proč to tam bylo. Tušíte správně - nic se ani nevysvětlilo. Dokonale to ovšem narušilo soudržnost této epizody, ačkoliv celá sekvence trvala jen nepatrný zlomek stopáže. V závěru následoval další nedodělek. A ještě mnohem větší. Pachatel vraždy je usvědčen a frustrovaně kráčí podél jezera kamsi do pryč, v závěsu má kriminalistku. Ta nijak nechvátá, má jen nepatrně zrychlenou chůzi. A následují titulky. To už byl slušný vrchol impotentního nedořečení závěru. Nechápu, proč a k čemu je mně dobré si domýšlet, co bylo s vrahem dál. A slavné to nebylo ani s retrospektivou (zlo)činu, tedy objasněním, jak se tehdy zločin skutečně udál. Očekával jsem, jak mě závěrečný návrat do dusného léta uzemní. A ono nic. Skoro až odbytě to bylo zrežírované. Třetí epizoda dokáže stále udržet diváckou pozornost. A na odhalení vraha jsem se těšil. V pohodě ale klidně stačily jen dvě epizody, ta kompaktnost první epizody ve druhé epizodě okamžitě opadla. Třetí epizoda mohla být vrcholněji podaná. A nejlepší tak pro mě zůstává dějství první - nedostižně atmosférické a dusné. 6/10 ()

Galerie (13)

Zajímavosti (2)

  • Místo, kudy odchází kriminalistka Marie Výrová (Klára Melíšková) ze společné sešlosti všech zainteresovaných do případu, je silnice mezi obcemi Janova Ves a Vysoká. Křížek a památná lípa, která je vidět v záběru, je tzv. Bosyňská lípa. (ArthasKarfa)
  • V závěrečné scéně hraje písnička „Za naší stodolou“ od Miroslava Kemela. (ArthasKarfa)

Reklama

Reklama