Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh otce, kterému zavraždili syna, smutek otce, který musí pochovat své dítě, emotivní drama otce, který si pro spravedlnost musí dojít sám. Po útoku neonacistů na partu studentů zůstane na zemi ležet mrtvý ubodaný kluk. Policie koná, pachatelé jsou dopadeni, společnost se bouří proti holohlavým náckům, ale to všechno je jenom na chvíli. Zděšená rodina brzy sleduje, jak jsou vrazi po chybném rozhodnutí soudkyně propuštění na svobodu, nikoho už to nezajímá a jednání policie připomíná chování zkorumpované instituce. Zůstává jen zlomená rodina bez jakékoliv šance na spravedlnost a viníci, kteří se jí smějí do očí. Zoufalý otec s touhou po spravedlnosti se pouští do boje se všemi. S policií bez zájmu, s podplaceným soudnictvím, s mafií, která kdesi v pozadí tahá za nitky. Dokáže tváří v tvář zavedenému prohnilému systému uspět? Dokáže zároveň překonat vlastní výčitky a odpustit sám sobě? (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (122)

marhoul 

všechny recenze uživatele

..a slzy tečou, jako voda v Dunaji... Krásný film, pokud lze tento výraz, v kontextu s takto závažným, veskrze odporným tématem, vůbec použít. Těší mě, že jsem ho měla možnost vidět na SVK mezi prvními diváky. Vynikající herecké výkony všech, zejména představitelů maminky a tatínka zavražděného chlapce... Jana Oľhová je v roli prokurátorky úžasná, Roman Luknár je výborný vždy, tady ale překročil vše, co dosud natočil. Toto byl jeho velký herecký koncert. Nádherná kamera, hudba i vkusně citlivý scénář, přičemž tak naléhavý... Ta bezmoc je prostě příšerná! Člověk odchází z kina jako spráskaný pes a stydí se. Za jiné, kteří jsou nevydrhnutelnou skvrnou společnosti. Slovenské dramaticlé počiny posledních let mě příliš neoslovují. Ostrým nožom však pokládám za vyzrálý film vysoké kvality a tvůrcům obdivně tleskám. Široké publikum bych upozornila na to, že řádné vykreslení linie psychického stavu nešťastných rodičů činí ze snímku komorní psychologické drama, které vyžadovalo větší prostor. Proto film plyne v pomalejším tempu. Nečekejte videoklipové zběsilé drama, abyste nebyli zklamáni. Dá se přežít i špatná slovenčina pana Krobota. :) Netopýří ucho se vytrápí, ale to je malicherná prkotina. Filmu přeji vysokou návštěvnost a doufám, že bude mít úspěch i v ČR. ()

Majkak 

všechny recenze uživatele

Ta rodina fungovala docela rozumně. Otec měl sice vyhraněnou představu o synově budoucnosti a dokázal ostře zkritizovat jeho nekvalitní práci, ale nevybočoval z mezí přísného táty. Nebyl to magor a syn taky konflikty nehrotil. Vražda dítěte je drsná pecka i pro funkční rodinu, a zvláště když se objeví jedna epizodní událost. Kromě solidně fungující psychologie rodinných vztahů nabízí film i svíravou obžalobu formalizovaného soudního systému. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Kriminálka v štýle, že otec obete hľadá spravodlivosť, je pomerne bežná, tu je ale posilnená faktom, že ide o skutočný príbeh. Práve to by malo príbehu dodať na sile, ale dopadlo to nejako opačne a príbeh je poslabší. Pritom skorumpovanosť a neschopnosť justičného systému by si žiadala film s lepšie napísanými postavami, lepšou nadväznosťou scén a možno aj trochu lepších hercov. (2.3.2020) –––– Na druhýkrát musím zostať pri troch hviezdach. Len sa mi žiada dodať, že stále si tu tak žijeme, aj po pár desaťročiach. Len dnes sa to pre zmenu volá paragraf 363. (9.11.2021) –––– Neexistuje dôvod na začatie trestného stíhania... Z polície a prokuratúry to prišlo nepripravené. Nemohla som rozhodnúť inak. ()

kamil.i 

všechny recenze uživatele

O Únose som sa vyjadril ako o spoločensky najdôležitejšom porevolučnom slovenskom filme. Ostrým nožom je minimálne tak dôležitý. Filmársky je kvalitnejší a funguje na viacerých úrovniach- ako rodinná dráma, krimi o vyšetrovaní, autentická interpretácia Tupého prípadu i kritika spoločnosti. Kritike sa venuje len v náznakoch, no silno zarezonujú. Scenár je výborne vystavaný, neplytvá časom na zbytočnosti a hercom vkladá do úst uveriteľné repliky. Casting odviedol skvelú prácu, herci i neherci presne sedia do svojich rolí a dominuje im vynikajúci Roman Luknár. ()

jakeer 

všechny recenze uživatele

Nedokážem sa rozpamätať, prečo som na tom nebol v kine. Snažím sa totiž chodiť na všetkých päť filmov, ktoré sa na Slovensku za rok natočia. Je to už niekoľký film v poradí, ktorý hovorí o nefunkčnosti nášho štátu. V porovnaní s výpravným Únosom či Sviňou kvitujem civilnejšie poňatie. V tomto prípade to bolo nevyhnutné, keďže kľúčový je boj otca s veternými mlynmi. Luknár podal asi najlepší herecký výkon, aký som mal možnosť vidieť v slovenskom filme. Tá autentickosť mi dokonca pripomínala škandinávsku kinematografiu. Bohužiaľ, ďalší herci sa nepridali, lebo ich postavy sú aj z pohľadu scenára skôr karikatúrou. Preto aj tie mnohé výčitky k uveriteľnosti celého procesu - arogancia štátnej moci nie je ani na Slovensku taká doslovná. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Snímok bol skutočnými udalosťami z roku 2005 len inšpirovaný. Mená postáv a viaceré okolnosti sa udiali v prípade vraždy Daniela Tupého inak. Dôvodom bolo, že vyšetrovanie nie je ukončené, páchatelia nie sú usvedčení a okolnosti prípadu sú príliš citlivé. (cingi.t)
  • Inspirací pro film Ostrým nožom se stal skutečný případ z roku 2005, kdy parta skinheadů zavraždila v Bratislavě vysokoškolského studenta a nikdy nebyla potrestána. Jde o jeden z nejpalčivějších případů moderního Slovenska, který ukazuje i na bolesti a otázky české společnosti. Je spravedlnost dostupná opravdu pro každého? Pro všechny lidi bez rozdílu, i pro obyčejného učitele a jeho běžnou rodinu střední třídy? „V době, kdy Daniela Tupého zabili, jsem byl přibližně v jeho věku. O osudné bitce i vraždě jsem toho hodně slyšel, mezi mladými celý případ hodně rezonoval, smrt se silně dotkla celé naší generace. Mnohem smutnější, než samotná vražda, je ale nespravedlnost, která následovala,“ říká k filmu režisér Teodor Kuhn. (Zdroj: Bontonfilm)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama