Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh otce, kterému zavraždili syna, smutek otce, který musí pochovat své dítě, emotivní drama otce, který si pro spravedlnost musí dojít sám. Po útoku neonacistů na partu studentů zůstane na zemi ležet mrtvý ubodaný kluk. Policie koná, pachatelé jsou dopadeni, společnost se bouří proti holohlavým náckům, ale to všechno je jenom na chvíli. Zděšená rodina brzy sleduje, jak jsou vrazi po chybném rozhodnutí soudkyně propuštění na svobodu, nikoho už to nezajímá a jednání policie připomíná chování zkorumpované instituce. Zůstává jen zlomená rodina bez jakékoliv šance na spravedlnost a viníci, kteří se jí smějí do očí. Zoufalý otec s touhou po spravedlnosti se pouští do boje se všemi. S policií bez zájmu, s podplaceným soudnictvím, s mafií, která kdesi v pozadí tahá za nitky. Dokáže tváří v tvář zavedenému prohnilému systému uspět? Dokáže zároveň překonat vlastní výčitky a odpustit sám sobě? (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (122)

Fr 

všechny recenze uživatele

„AKO STE ICH MOHLI PUSTIT?...“ /// Říká se, že není větší bolesti, než když rodič pohřbívá dítě… Stroze a jednoduše podanej boj jedince proti systému. Žádná Vendeta. Tady jde vo to dostat ty svině před soud. Ta střední část – i při tý minutáži trochu zdlouhavá. Nejde se opájet „spravedlivým“ příběhem – musí to mít i tempo! Takže nečekejte „revenge“ film, ale drama, ve kterým se všechno odehrává oficiální cestou. A tak to taky dopadlo… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem národní socialista. 2.) Často mi čtou: „V meně Slovenskej republiky…“. 3.) Přemejšlím, jestli chci být jako Vetchý nebo jako Luknár. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Už můj druhý letošní slovenský film v kině a musím říct, že jsem spokojen. Emoce tu jsou velký, protože jsem rozuměl tátovi, který v jedné fázi filmu naráží na neskutečnou státní aroganci a linknavost. Film rovněž vnímám jeko kritiku právního prostředí na Slovensku. Jenom škoda, těch soudních scén, ty se mě zdály trošku zbrklé, ale jinak nemám výtek. ()

Reklama

Tosi 

všechny recenze uživatele

Zarputilého otce hrál Roman Luknár velmi dobře, ještě kdybych mu tak rozuměl každé slovo. Slovensky tedy umím dobře, ale on ve filmech často nesrozumitelně huhlá. Z filmu sršela jeho naprostá bezmoc dovolat se spravedlnosti, až se klasicky otvírala kudla v kapse. Tyhle filmy se musí točit, i když nebudou dokonalé. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Vskutku tie výsledné tri hviezdičky, sú de-facto s totálne „odretými ušami” , už keď som dokonca rozmýšľal iba nad biednymi dvomi, ale svedomie mi to skrátka nedovolilo, pretože tento film pojednáva o skutočných udalostiach, ktoré si musel podľa potreby trochu pozmeniť, ale aj tak všetci veľmi dobre vieme, odkiaľ vietor fúkal... Ostrým nožom je v prvom rade «dobový» , nízko-rozpočtový snímok, situovaný do roku 2005, kde si tvorcovia doslova vystačia s minimom, t.j. so starou feldou a starožitným mobilom, a tak si máme akože ihneď automaticky myslieť, že sme sa pomocou stroju času vrátili do akejsi, neďalekej minulosti, so samými, starými, divnými a akýmisi expresionistickými budovami, kam sa taktiež sústredí táto nevýrazná výprava, alebo, trebárs, taký chladný, kamerový filter úplne nestačí na to, aby som sa s ním dokázal plne stotožniť, a to ani nehovoriac o réžii, ktorá je skrz moju optiku len takou obyčajnou, či sotva viac priemernou, a to z viacerých, prostých dôvodov. Miestami som pozoroval nezmyselné odbočky, hluché a zbytočné sekvencie, bez akéhokoľvek hlbšieho významu. So strihom a s hercom v hlavnej úlohe, je to už oveľa priaznivejšie. Strihač sa naozaj popasoval s neľahkou úlohou maximálne obstojne, kedy priam podtrhuje pozoruhodný herecký výkon predstaviteľa (postavy) - zúfalého otca, ktorému chladnokrvne zavraždili synátora po stužkovej... PS: Najväčší problém slovenských filmov je taký, že sa nakrúcajú výhradne pre Slovákov, zvyčajne sú prostoduché a amatérske, keď na expanziu do šíreho sveta, môžu dávno zabudnúť, i keď myšlienka filmu budí obrovsky súcit, smútok, no bohužiaľ, to isté platí aj pre samotné spracovanie tohto filmu, ktorý i napriek častým negatívam, neľutujem, že som si ho takto pozrel... ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Ach tieto filmy čo sa u nás začali točiť. Bez skončeného vyšetrovania, bez dôkazov, chcú robiť osvetu a vnášať svetlo do temných prípadov. Jednoduchší jedinci si to pôjdu no. ostrým nožom na to s akou témou pracuje je natočený strašne nudne, nezáživne, nezaujímavo. Chýba mi tam gradácia, niečo zapametatelné. Luknár sa môže snažiť ako chce, ale sám atmosféru nevybuduje. Tvorcovia mali ale pekný budget, čo sa odzrkadlilo na hereckom obsadení a peknej kamere. A čo sa tej linky súdnictva týka, myslí si snáď niekto, že to takto nefunguje? 2 z 5 ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Snímok bol skutočnými udalosťami z roku 2005 len inšpirovaný. Mená postáv a viaceré okolnosti sa udiali v prípade vraždy Daniela Tupého inak. Dôvodom bolo, že vyšetrovanie nie je ukončené, páchatelia nie sú usvedčení a okolnosti prípadu sú príliš citlivé. (cingi.t)
  • Tvorcovia pracovali s rozpočtom 500 000 €. (kacer4)
  • Inspirací pro film Ostrým nožom se stal skutečný případ z roku 2005, kdy parta skinheadů zavraždila v Bratislavě vysokoškolského studenta a nikdy nebyla potrestána. Jde o jeden z nejpalčivějších případů moderního Slovenska, který ukazuje i na bolesti a otázky české společnosti. Je spravedlnost dostupná opravdu pro každého? Pro všechny lidi bez rozdílu, i pro obyčejného učitele a jeho běžnou rodinu střední třídy? „V době, kdy Daniela Tupého zabili, jsem byl přibližně v jeho věku. O osudné bitce i vraždě jsem toho hodně slyšel, mezi mladými celý případ hodně rezonoval, smrt se silně dotkla celé naší generace. Mnohem smutnější, než samotná vražda, je ale nespravedlnost, která následovala,“ říká k filmu režisér Teodor Kuhn. (Zdroj: Bontonfilm)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama