poster

Zabíjení

  • český

    Velká kořist

  • anglický

    The Killing

  • slovenský

    Zabíjanie

Krimi / Drama / Thriller / Film-Noir

USA, 1956, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    ****

    Povedený předchůdce Dannyho Oceana. Dalo by se snad i říct že The Killing ještě nenese pozdější znaky Stanleyho tvorby. Závěr je k naším "hrdinům" nemilosrdný. Faktor náhody v tomhle filmu prostě zajímavě míchá karty. A ani ten nejdokonalejší plán nemůže počítat s malým nevycvičeným pejskem. Každopádně Stanleyho hodně povedená netradiční kriminálka.(11.12.2011)

  • RHK
    ****

    Celosvětově divácky úspěšný film. Příjemná staromódní černobílá detektivka založená na precizním naplánování loupeže peněz z dostihů a přesném rytmu jejího provedení nahlíženého z více pohledů. Ovšem jedna zvědavá žena a jeden neposlušný pes dokáží změnit i dobře provedený plán. Podle mne jde o nadprůměrné noir - krimi, ale ještě ne geniální snímek začínajícího Kubricka. Do 2001: Vesmírné odysey, Osvícení nebo Eyes Wide Shut to má dost daleko. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=gAe1CJWH_B8(28.6.2009)

  • Djkoma
    *****

    Sledování více herců ve stejných chvílích, čímž se graduje napětí a ukazuje genialita kamery a režie. Stanley Kubrick geniálně spojuje noir film staré gangsterky. Hlavní hrdina, pár společníků, kteří pomalu odchází ze scény. Oblíbená žena= mrcha je zde dokonalá. Chudák její manžel, který by jí dal všechno... Skvěle trefené role a herci v nich nezklamou ani jeden. Hudba je zde též skvěla vybrána a geniální vypravěčův hlas je bez debat silná stránka filmu. Celkově jde o opravdu výborný film o jedné noir-krádeži :o)(26.12.2004)

  • Shadwell
    ***

    Kdyby nenatočil Hitchcock Vertigo, byl by za poslední noir první vln braný The Killing – revizionistická stylová nápodoba, která pumpovala ze všeho možného, letištěm z Casablanci konče, a která později podnítila třeba Tarantina. The Killing je mnohem horší než Gauneři, ale rozhodně zábavnější než Soderberghova bláhová multiplex-morda, trilogie Dannyho parťáci. Nebyl to první regulérní film Kubricka, byl to první film, kterým uvedl a uváděl do chodu svoje oblíbené postupy, zesumarizovaný v pozdější tvorbě. Kubrick se zde projevuje nejen jako non-auteur, ale i jako zasmušilý gentleman, který nejenže destiluje děj do vícero postav a hlavní charaktery ihned poté, co je vytvoří, rozloží ve vyprávění, ale ze všeho nejvíce se vyhýbá noirovské ironii. Jestli něco sjednocuje Kubrickova díla, pak nulový smysl pro humor. V každé scéně či sekvenci trvá 10 sekund, než se do ní dostanete, a obráceně, posledních 10 sekund provází odeznívající závěr. The Killing postihuje dvojí vyostřování a tření mezi plochou linearity (připitomělý loupežnický kom-plot) a nelinearity (synchronní flashbacky, mnohoperspektivně alternující minulý události z jiného POVu) a nejvíc ze všeho se potýká se zásadní otázkou, jestli existují špatné filmy, nebo jen špatní režiséři.(5.2.2008)

  • sud
    ***

    Úplně mě zarazilo, jak dlouhou cestu musel Stanley Kubrick dojít ke "Spartakovi", "Divnoláskovi" a už vůbec k "Vesmírné odyssee". "The Killing" je totiž úplně standartní film-noir s úplně standartní loupeží. Jasně, nenudí, příjemně to odsýpá, černý humor je OK, ale neviděl jsem v něm nic výjimečného. S tolik porovnávaným "Rififi" téměř nesrovnatelné. Lepší průměr. 60%.(2.5.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace