Reklama

Reklama

Jesus Christ Superstar Live

(divadelní záznam)
  • USA Jesus Christ Superstar Live in Concert (více)

Obsahy(1)

V říjnu roku 1970 spatřila světlo světa první nahrávka zcela nové a do té doby neprovedené rockové opery, kterou její autoři, skladatel Andrew Lloyd Webber a textař Tim Rice nazvali Jesus Christ Superstar. Jevištní premiéra se konala na Broadwayi o rok později. Během půlstoleté existence se dílo dočkalo mnoha překladů do různých jazyků včetně češtiny a vznikla hned dvě filmová zpracování (1973 a 2000). Dnes vám program ČT art přináší americké koncertní provedení, které bylo natočeno v předvelikonoční atmosféře v roce 2018 v historických prostorách Marcy Avenue Armory v Brooklynu před publikem čítajícím 1500 lidí. Vysílalo se pak o pár dnů později, přímo na Velikonoční neděli. V roli Ježíše vystoupila megahvězda, držitel devíti cen Grammy John Legend, jako Herodes pak zazářila rocková stálice Alice Cooper. V roli Kaifáše poznáme vynikajícího muzikálového zpěváka Norma Lewise, kterého jsme mohli vidět např. jako Javerta v koncertním provedení Les Miserables a který se mimo jiné stal prvním afroamerickým představitelem titulní role v muzikálu "Fantom opery". (Česká televize)

(více)

Recenze (32)

soviczka 

všechny recenze uživatele

Jak pěkná by to byla inscenace, kdyby do role Ježíše obsadili někoho s odpovídajícím rozsahem, kdo si nešlape na jazyk a nekření se u zpěvu, jako by se snažil udržet v ústech zubní protézu... Plusové body dávám za Jidáše, Piláta a Heroda Alice Coopera. A kněžské kostýmy. A teď mi vraťte Kamila Střihavku. ()

nineweh 

všechny recenze uživatele

Bohužel. Tohle se nevyvarovalo nešvarů předchozích scénických uvedení, ale nepřineslo to ani nic moc nového. John Legend navzdory svým pěveckým kvalitám na roli Ježíše nestačí, přezpívá ho kdokoli ze zbytku obsazení (dokonce i Alice Cooper, který byl nakonec příjemným překvapením). Naštěstí Jidáše vybrali výborně, ten celý dojem trochu zachránil, ale já se radši zase vrátím ke svým oblíbeným verzím z minulosti. ()

Reklama

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Zkraje jsem se nemohla rozhodnout, jestli mi vadí to hodně moderní pojetí. Když ale vezmu do úvahy, že to, na co se díváme, vychází z rockové opery/muzikálu o Ježíši, což bylo a je samo o sobě dosti netradiční a pokrokové, a připustím, že do toho nějakým způsobem možná chceme jít s dobou, asi dokážu překousnout, že tady má na sobě Kristus kardigan a kecky a Jidáš lítá v hadrech s flitry (i když mi do toho pak třeba moc nesedí, že např. Máří Magdaléna už tak "s dobou" oděná není). Co ale určitě nepřekousnu tak snadno, jsou pěvecké výkony mnoha zúčastněných. Hudbu je radost poslouchat, některá přidružená taneční vystoupení jsou zajímavá, působivá, docela se mi líbily sborové pěvecké pasáže. V některých sólových pěveckých číslech mi ale skoro až přišlo, že ti lidi vysloveně trpí, jak se (často dost neúspěšně) snaží popasovat se svými party, na které zřejmě úplně nemají. Kámen úrazu je z mého pohledu výběr JL do hlavní role. Ne, že bych si myslela, že je špatný zpěvák, ale barvou hlasu ani projevem se mi na Ježíše vůbec nehodí a některé party téhle jistě ne zrovna jednoduché role jsou prostě asi nad jeho síly... Celkově v téhle koncertní verzi asi nebyl nikdo, kdo by mě svým pojetím ztvárňované role nějak více zaujal. Když dobře, tak to ti lidi (někdy) zazpívali tak, že se to dalo poslouchat, ale asi nic víc, nic míň... Ocenila bych závěr, provedení ukřižování bylo vizuálně velice působivé. A taky mám po sledování téhle moderní verze JCHS docela chuť "jít k základům", podívat se na film z roku 1973. A pak třeba na českou muzikálovou verzi. Protože zatím pouze znám částečně hudební motivy, některé písně (hlavně české verze), jednu z novějších českých koncertních verzi, ale jako film/muzikál jsem to "celé" nikdy neviděla a neslyšela. A u amerického koncertního provedení z roku 2018 bych asi nechtěla skončit, neb se to sice vesměs nějak dalo "absolvovat", ale jistě lze najít lepší varianty... 55 %. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Vizuálně mě to zaujalo, vcelku osvěžení od naší doslova urousané, mastňácké verze 95, ovšem pěvecky bída s nouzí. Mizérie nejen v roli Ježíše, ale především v roli Jidáše. Opět se ukázalo, že verzi Střihavky s Bártou a Brichtou mám navždy pod kůží, ta kvalita je o několik levelů jinde, chlapi tehdy nenormálně zaváleli a můžou být pyšní. Dali to na pána. Na stranu druhou byl mnohem hezčí pohled na Saru Bareilles v roli Máří Magdalény, kterak jednak nádherně pěje, ale také se na ní dobře kouká. Což se o naší nehezké, nesympatické "doprdelescovidemprotoženejdůležitjšíjeabymilidinaživotleskalivícnežzdravívícnežcokoliamůjkamarádmělcovidazadvadnymunicnebylotakžedoprdeledoprdeledoprdelesvámsevšemikteřímátenemocinemocnéastarépříbuznéjebatnavásjávezprávachnechciocoviduposlouchatužnicaneumímsivypnoutrádioanitelkuprotožejsemúplnětupáošklivázapšklávystihovanávyzobanáslunečníce" rozumbradě, která sice odvyje cokoli, říct nedá. ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Tady se vážně řeší barva pleti? U natolik stylizované umělecké formy, jakou je opera??? Ještě že se Maria Callasová nedožila podobně zdrcující kritiky za to, že si v poslední Pucciniho opeře dovolila zpívat čínskou princeznu Turandot, přestože ona sama je běloška - no fuj!... John Legend mě příjemně překvapil, od zpěváka, který vkusně propojuje rhythm and blues se soulem do výsledného pohodového popu, jsem nečekal, že si celkem slušně poradí i s expresivními pasážemi Ježíšova partu. Z velkých hvězd se tu dále objevuje Sara Bareillesová jako Maří Magdaléna - která nezklame, ale na nepřekonatelnou Yvonne Ellimanovou to nestačí - a Alice Cooper v jednom pěveckém čísle jako Herodes. Ostatní zpěváky jsem neznal, nejvíc mě zaujal démonický Norm Lewis v roli Kaifáše. Režie inscenace je nápaditá a režie televizního záznamu toho umí využít a ještě přidat něco málo navíc. -------- V titulcích pořadu uvedeno: český i originální název Tim Rice And Andrew Lloyd Webber’s Jesus Christ Superstar Live In Concert; režie Alex Rudzinski; divadelní režie David Leveaux. ()

Galerie (32)

Reklama

Reklama