Režie:
Wes AndersonScénář:
Wes AndersonKamera:
Tristan OliverHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Bryan Cranston, Koyu Rankin, Edward Norton, Bill Murray, Jeff Goldblum, Scarlett Johansson, F. Murray Abraham, Tilda Swinton, Bob Balaban, Yoko Ono (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Japonské souostroví, za dvacet let od dnešních dnů. Psí chřipka dosáhla epidemických rozměrů, její ohnisko leží ve městě Megasaki. Hrozí, že přeskočí z psích nositelů na člověka. Starosta Kobayashi vyzývá k okamžité karanténě. Tedy k vyhoštění a izolaci všech toulavých i domácích psů. Oficiálním dekretem se psí exilovou kolonií stává nedaleký ostrov sloužící zatím jako skládka odpadků. Stává se z něj Psí ostrov. O šest měsíců později na této opuštěné skládce nouzově přistává jednomotorový, miniaturní letoun Junior-Turbo Prop. Smečka pěti hladových a divokých psů v jeho troskách objeví dvanáctiletého pilota. Je to Atari, sirotek, jehož pěstounem je právě starosta Kobayashi. Atari s pomocí svých nových psích přátel začne hledat svého ztraceného psa Flíčka a při tom postupně odhalí spiknutí, jehož cílem je likvidace všech psů z města Megasaki. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (340)
KINO Světozor, festival AniFilm v Třeboni/// Dabing 9/10 Děj 9/10 Hudba 9/10 Animace 10/10/// PLUS: ten dabing si zamilujete, příběh, zpracování i dialogy jsou perfektní, postavy jsou parádně vytvořené, od charakteru, přes animaci, zároveň příběh je poměrně nepředvídatelný, hudební a zvuková složka už tak skvěle doplňuje celý film MÍNUS: originalita a směsice žánrů by mohla některé diváky odradit, japonština nebyla otitulkovaná/// Shrnutí: v sále druhé patro, balkón, čtvrtá řada na stojáka, přesto filmový zážitek, který si rád zopakuji, protože film nabízí tolik motivů a myšlenek, že je napoprvé nelze všechny vstřebat. Takhle podle mě má vypadat současný animovaný film./// Celkem 92%/// ()
První polovina výborná, druhá odzývaná. Vizuálně neskutečně vypilované a půvabné, příběhově překvapivě sterilní a v závěru uchvátané, bez obvyklé Wesovy extravagance a odvahy. Nelituji jediné minuty, kterou jsem u toho strávil, protože míra autorské osobitosti je stále obdivuhodná a sympatická, ale úvod zkrátka sliboval výraznější emoce a lepší vývoj postav. Čtvrtá hvězda každopádně na dosah... ()
Vynikajícně andersonovsky ulítlé. Z grafické podoby jsem měl respekt, ale po skvělém Grandhotelu jsem se rozhodl Andersonovi věřit a nechybil jsem. Vhodně nadabované a snad jako vždy s krásnou Desplatovou hudbou. Hned po projekci jsem chtěl jít znovu. A čím víc soundtrack poslouchám, tím víc si myslím, že doopravdy podruhé vyrazím. Pokud snesete Andersonův styl, vřele doporučuji... 100% ()
Tak jsem zas po čase viděl od Wese Andersona něco, co mě bavilo od začátku do konce. Námět byl výborný, provedení skvělé, moc mě bavili parádní psi (animace i charaktery) a líbil se mi i rozbor japonského chování (rozdíl proti vlezlé a nechutně přímočaré Američance byl evidentní). Zatím jsem viděl od Wese Andersona dva animáky a Fantastický pan Lišák i Psí ostrov jsem si převelice užil, takže bych byl rád, kdyby se co možná nejdříve vrátil i s třetím kouskem. ()
Jeden z nejzvláštnějších filmů poslední doby, který jsem viděl. Neuvěřitelně nezvyklý vizuál a formát vyprávění příběhu zasazený do už tak netypického Japonska. Spousta vypiplaných detailů, ale pak tam chybí vůbec vysvětlení té anti-dog propagandě, přičemž i napojení na kočky je jen okrajově zmíněno. Na tu originalitu se drží až překvapivě moc u země, což je opravdu škoda. ()
Galerie (75)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (18)
- Pes Rex, kterého v originále dabuje Edward Norton, nabádá své čtyřnohé kolegy (scéna s pytlem odpadků), aby se s protivníky nutně nepouštěli do křížku. Patrně jde o vtípek ze strany tvůrců, kteří tím narážejí na snímek Klub rváčů (1999), ve kterém postava Edwarda Nortona rvačky naopak vyvolávala. (Badseeds)
- Části, ve kterých postavy hovoří japonsky, nejsou opatřeny titulky, ale jejich význam je divákovi tlumočen skrze překladatelku. (ČSFD)
- Frances McDormand, Bill Murray, Kara Hayward, Bob Balaban, Edward Norton, Harvey Keitel, a Tilda Swinton sa už spolu s režisérom Wesom Andersonom stretli pri práci na filme Až vyjde mesiac (2012). (Astonko)
Reklama