Reklama

Reklama

Všechno bude

  • Slovinsko Zimske muhe (více)
Trailer

Obsahy(1)

Typický outsider čtrnáctiletý Mára (Tomáš Mrvík) a jeho kamarád dvanáctiletý Heduš (Jan František Uher) podniknou cestu za svobodou. Mára ukradne auto a svými průšvihy ohromí i mladou stopařku (Eliška Křenková). Všichni jsou na útěku, na dobrodružné cestě, užívají si náhlou svobodu, kterou už možná nikdy nezažijí. Až do okamžiku, kdy Máru chytne policie. Vyslýchá ho policistka (Lenka Vlasáková) s policistou (Martin Pechlát) a my spolu s nimi váháme, co je realita a co smyšlený chlapecký svět, někdy je těžké rozlišit pravou skutečnost od té vyfantazírované… (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (221)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Jestliže český kinematografii žalostně chybí jeden specifický žánr, je to žánr road-movie. Jenže jak už název napovídá, 'Všechno bude' slibuje všechno, a zároveň nic. Tenhle film je zkrátka vším, čím road-movie není, a když už si na road-movie hraje, tak jede jen na půl plynu.... nechci zpochybňovat režijní talent Olmíka Omerzu, jenže tahle přeceňovaná nuda jenom potvrzuje, jak bídně na tom FAMU se svou "prestiží" vychovávat výkvěty český filmový scény vlastně je. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Z mé strany nenaplněná očekávání a nepochopení (spousta scén tam podle mě prostě nedává smysl) hraničí až s averzí (scéna společného honění v autě je megatrapná; a co to udělali s Eliškou Křenkovou, že tam vypadá tak ošklivě?). Hnusné lokace, nesympatické obsazení, a naprosto strašlivý soundtrack. Oceňuji na tom filmu asi jenom tu formu, kdy se současnost střídá s retrospektivou, až se v závěru obě časové roviny efektně protnou (ke kvalitám scénáře by asi ještě šel počítat dobře odposlouchaný slang dnešních teenagerů, byť je kvůli tomu ten film protivně vulgární - a btw. mám dost pochybnosti, zda je skutečně dobře odposlouchaný, protože podle mě slovo "čurina" nikdo neříká). Od filmu tvůrců, o kterých VÍM, že umí, jsem čekal výrazně víc - Všechno bude se podle mě vykouří z hlavy hodně rychle. Mimochodem trochu mi to připomnělo 3 roky starý studentský film Road-Movie, u něhož jsem v kině pociťoval podobné pocity nepochopení a otrávenosti, proč bych měl sledovat nějaké dvě nesympatické postavy (o nichž v podstatě film nesdělí vůbec nic), které - v podstatě odtrženi od reality - jedou odnikud nikam. Po prvních dvou skvělých filmech, které jsem velmi chválil, šlápl podle mě Omerzu do třetice vedle, chvále většiny kritiků navzdory. UPDATE 23.09.2019 - Dal jsem filmu druhou šanci při televizní premiéře a ani napodruhé jsem mu nepřišel na chuť. Samozřejmě si uvědomuji, že většina mých výtek je čistě subjektivních, ale nemohu jinak. Soundtrack mě zde fakt sere, ta hudba mi extrémně nesedla, a vydatně podporuje můj odpor k tomu filmu jako takovému. Rovněž tak Jan František Uher - doteď nechápu, kde to tlusté individuum vyhrabali, a koukat na něj se rovná čistému utrpení. Dokážu ještě pochopit, že to dostalo Českého lva za nejlepší film (i když tou anketou osobně zcela opovrhuji), ale že ho dali i jemu, to je fakt výsměch. Vždyť mu kolikrát ani není rozumět, protože jeho artikulace je jedna velká katastrofa. Nově mi navíc přišlo, zda Heduš s Márou (ty jejich přezdívky mi mimochodem přijdou strašně trapné) tou svojí rádoby drsnou sexuální rétorikou ve skutečnosti nechtějí maskovat (možná i sami před sebou), že jejich skutečná sexuální orientace (minimálně v případě Heduše, kde mi to přišlo téměř markantní) bude spíše homosexuálního než heterosexuálního rázu (ve filmu je hned několik scén, které tomu nasvědčují, například když se Mára pokouší Heduše svléknout a zatáhnout ho do vody, nebo již zmíněná scéna se společnou masturbací, kdy Heduš na Máru s velkým zájmem upřeně hledí, ač mu to Mára zakazuje). A konečně mi ještě přišlo, že celý příběh by celkem šlo interpretovat jako takovou moderní pohádku, kdy hloupý Honza (Mára) vyrazí se svým (pravděpodobně) teplým společníkem Hedušem do světa, splní 3 úkoly, které jsou mu uloženy - 1) záchrana psa, 2) záchrana stopařky před znásilněním, 3) záchrana dědy před infarktem, a v závěru je konfrontován s dospěláckou proradností, což je mu iniciačním momentem k jeho dospělosti, v níž se - na místo návratu za teplou domácí pec - vydává opět do světa s Hedušem, který se osvědčil při zkoušce, jak osvobodit svého druha ze zajetí. Celkově mě na tomhle filmu prostě asi nejvíc mrzí to, že velmi dobře znám osobu scenáristy, a když uvážím, jak je to sečtělý a inteligentní člověk, s neuvěřitelným přehledem i v kinematografii, tak mi je prostě líto, že podle jeho scénářů zatím přišly na svět 2 filmy, které mě tak strašlivě neoslovují, a jejich poetika se míjí s mým vkusem tak moc, až mě to zaráží a nedokážu to pochopit - a asi z toho pramení ten můj obrovský smutek, že Pýcha nepíše takové scénáře, jaké bych chtěl, aby psal - a toto mé - do značné míry nejspíš infantilní - rozčarování je pro mě hlavním důvodem, proč nemohu tento film vzít nikdy na milost. Myslím, že velmi dobře chápu jeho smysl a to, k čemu se svými uměleckými prostředky dopracovává, ale moje osobní divácké vyladění je bohužel (zatím) úplně jinde. Snad to vyjde do třetice s Adminem... () (méně) (více)

Reklama

salalala 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemná záležitost, která ale asi očekávání úplně nenaplní. Olmo Omerzu je šikovný filmař, o čemž přesvědčil už dříve, a i proto Všechno bude vypadá hodně lehce a zajímavě. Od úvodních minut funguje melancholická, ale ne depresivní atmosféra nejisté budoucnosti a nejasné minulosti obou hlavních postav, kterou Omerzu doplňuje výbornou kamerou, citlivým hudebním doprovodem a nezvykle pomalým tempem, které je ale někdy pomalé až moc. Příběhová linie s putováním dvou kluků funguje vesměs velmi dobře, a i když nedrží u sebe, ale je spíše sledem víceméně zajímavých epizod, moc se toho vytknout nedá. To je dáno i decentně naznačeným homoerotickým napětím mezi oběma chlapci, do něhož se vkrádá postava stopařky, která pro ně znamená první větší oblouznění ženským pohlavím. Výteční jsou oba hlavní představitelé, z nichž zejména po právu Českým lvem oceněný Jan František Uher je naprosto famózní, též Tomáš Mrvík je ale fantastický a kooperace a chemie mezi oběma funguje fantasticky. Eliška Křenková je velmi dobrá, ale nemá tolik prostoru, aby upoutala větší pozornost, v jejím případě Lva moc nechápu. Co ale drhne, je orámování příběhu policejním výslechem, které působí nadbytečně a hodně toporně, postava policisty je navíc úplně zbytečná a samotný závěr pak připomíná laciný vtip o hloupých policistech. Možná je trochu škoda i to, že Omerzuovi se nepodařilo úplně jasně odlišit snovou realitu od té skutečné a snímek pak někdy působí zmatečně a jako by pohádkově. Přes všechny výtky patří všechno bude k těm lepším českým filmům loňského roku a dokazuje, že Omerzu by v budoucnu mohl natočit počin evropských parametrů. 60 % ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se chystal už od doby, kdy získal Českého lva (a možná ještě předtím), ale dostal jsem se k němu až teď. A to čekání rozhodně stálo za to. Ten film je vyloženě naprosto super. A ta nízká hodnocení absolutně nechápu, a to celkové už vůbec ne, protože Všechno bude si červenou barvu zaslouží. Nenašel jsem nic, co by tam bylo špatně, co by mi vadilo. Už od první vteřiny jsem se v tom vezl a byl nadšen z toho, co vidím. Mimořádné herecké výkony hlavní klučičí dvojice, tradičně úžasná a úchvatná Eliška Křenková, která je sexy a navíc nejlepší česká herečka z mladé generace, super Vlasáková... a skvostný scénář plný super nápadů, kdy fakt nevíte, co je pravda a co ne. Tvůrci si hrají s divákem a já jim to naprosto sežral. Byl jsem unešen a jsem stále ještě unesen. Takhle dobrých českých filmů, které nejsou historické, by se fakt mělo točit víc. Skvělá věc. 90%. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Po několika dnech dál zůstávám okouzlená a zasažená. Průzračná poetika komplikovaného a veskrze neidealistického a neideálního chlapeckého potýkání se se světem plným složitých a nejednoznačných nástrah i palčivost společenských podtónů originálního a po všech stránkách jemně a precizně vyladěného snímku ještě doznívají. *** Mistrovsky vykreslené obrazy a scenérie ještě tanou před očima, rozmanitými emocemi elektrizované situace ještě tančí po kůži a zvedají chloupky. *** Je to, jak to má po návratu z kina být a jen vzácně skutečně je, zvlášť jedná-li se o tuzemský film - jdete po ulici a všude vidíte filmové obrazy, naladěni zeširoka vnímat a rozumět přenosu toho uhrančivého životního půvabu, s veškerou jeho trapností a zranitelností, dojemností a surovou bolestností a steskem po nějaké ryzejší podobě bytí. *** A nově si uvědomujete i neideální, ale skutečně přítomnou, emanující krásu všedního českého venkova, zvláště v jistých tónech, chvílích a náladách. *** Jakkoli je ale film poetický, má vybudovanou jasnou dramatickou linku i pointu, a bere-li si na mušku lidskost, není to přeslazené ani přitažené za vlasy. Nechybí pepř surové ironie a vypočítavosti dětí i dospělých, který komplikuje děj, a přesto je v tom dramatickém oblouku a zlomyslnosti zachovaný i kus dětské čistoty a názvuk pohádky, odvislé od prastaré moudrosti a intuice, která nám koluje krví. Kus dojemného zvířecího instinktu, který udává ptákům směr letu a malému klukovi velí, kam a za kým musí právě teď jet, a k němuž by se kluk, co dělá ramena, nikdy nepřiznal. Leda opravdovému kamarádovi a teprve nakonec. Ani žánr není banální a umělý, ale spletený z několika pramenů najednou jako život sám - mísí se tu road-movie s iniciačním přerodem a záchrannou misí a s onou pohádkou, kdy hrdina a jeho pomocník na cestě, která jak se ukáže, má svůj cíl a může a nemusí dobře dopadnout, potkává dobré i zlé bytosti, svůdné sirény i podlé podvodníky, a překonává překážky. A celek je i přes kontroverzní obsah hojivý, právě proto, že nakonec je zřejmé, že šlo o uzavřený příběh s dosaženou pointou - bože, co hezčího si od života přát, než aby přes veškerou boles a zmatení naše cesta dávala lidsky smysl a měla dobrý cíl. Abychom rozuměli tomu, co děláme, a mohli si za tím stát. *** Usmívám se, chvílemi se ještě polohlasně zasměju nebo zatrnu, když se mi vybaví některé konkrétní momenty. A vím už, že se mi budou vybavovat i po týdnech a měsících. Jsem za tenhle počin opravdu vděčná, je to pro mne v české kinematografii svébytné a veskrze dobré a silné zjevení a výjimečně cítím, že má šanci na přijetí i v širokém zahraničí - tomu, co se těm klukům na plátně děje, musí být rozumět v Anglii i ve Francii, v Americe i v Austrálii - a formální stránka filmu je bezchybně úchvatná. Jsem tentokrát velice zvědavá na přijetí tam venku. *** Olmo Omerzu si jde svou vlastní cestou po neporušeném prostoru a jeho dílo působí tak zlehka vylákané k životu, jako by je črtal do vzduchu, jako by je jen odezíral ze snově dokonalých zhmotnění reality se vším všudy - je zároveň zamilovaný i kritický - při sledování jeho filmu mám pocit telepatického přenosu, tak dobře všemu rozumím, tak dobře do sebe všechno zapadá, tak dobře si museli všichni spolutvůrci mezi sebou rozumět - včetně tvůrců hudby a celé zvukové linky, včetně vyhledávačů lokalit, včetně neuvěřitelně dobrých a dobře vedených mladých neherců. Do konkrétních detailů se mi nechce se pouštět víc, ale komentáři s výstižnými postřehy mě tu potěšili Enšpígl a Tosim. *** Doplnění: I po týdnech je to pořád stejně ostře působící, jemnohmotně silné a půvabně i palčivě magicko-realistické. *~ () (méně) (více)

Galerie (27)

Zajímavosti (19)

  • Film Česká filmová a televizní akademie jakožto českého zástupce vyslala do soutěže o Oscara v kategorii nejlepší cizojazyčný film. (JoranProvenzano)
  • Množství lokací, ve kterých se hrdinové objevují je opravdu velké: Adamov, Smetanovo náměstí (Adamov), ulice Osvobození (Adamov), kostel sv. Barbory (Adamov), ulice Pod Horkou (Adamov), náměstí Práce (Adamov), Libčeves, Litvínov, Růžodol (Litvínov), Píšťany, Žernosecké jezero (Píšťany), Havraň, průmyslová zóna Joseph (Havraň), Ralsko, Hradčany (Ralsko), Boreček (Ralsko), Stráž pod Ralskem, Sosnová, čerpací stanice (Sosnová), Krušné hory, vrch Homole (Krušné hory), České středohoří, řeka Sázava, peřeje Stvořidla (řeka Sázava), Měšín u Jihlavy, most (Měšín u Jihlavy), Choteč u Prahy, Praha, Radotín (Praha), Trmice, viadukt (Trmice), Český Újezd, Zahrádky u České Lípy, Srní u České Lípy, Kostelec nad Labem, Žandov, Dolní Police, Horní Police. [Zdroj: Filmovyprehled.cz] (sator)

Související novinky

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

12.09.2022

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) každoročně mimo udílení národního ocenění Český lev vybírá i potenciálního filmového kandidáta na prestižní cenu Oscar, jenž by na jaře příštího roku mohl… (více)

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

26. Český lev – výsledky

26. Český lev – výsledky

23.03.2019

Letošní 26. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer plný největších hvězd českého filmu moderoval herec Václav Kopta, a to poprvé pod… (více)

26. Český lev – Nominace

26. Český lev – Nominace

22.01.2019

Česká filmová a televizní akademie oznámila své nominace pro 26. ročník Českých lvů a mezi největší favority se tak zařadil snímek Toman s Jiřím Macháčkem, který získal celkem 13 nominací. Hned za… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno