Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Svět Petra (Jiří Mádl), mladého ředitele oblastního divadla, se začne rozpadat poté, co se rozhodne zrealizovat svůj sen, ambiciózní adaptaci Euripidova klasického dramatu o Faidře. Během zkoušek přijde o dva hlavní protagonisty a město mu vyhrožuje krácením rozpočtu kvůli politickému obsahu jeho adaptace. Petr se zamiluje do hlavní herečky Karolíny (Elizaveta Maximová). Napětí doma se stupňuje. Petr se rodinného života příliš neúčastní ani jako manžel, ani jako otec. Krátce před premiérou ho obě ženy opouští. Jeho žena (Marika Šoposká) už toho má dost a Karolína prostě zmizí. Petr se na poslední chvíli snaží zachránit své dílo, ale hra je fiasko. Zničený začne lepit dohromady střípky svého rozbitého života. Ale není na to už pozdě? (Pilot Film)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (56)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

komorní artovka,která mi ovšem překvapivě sedla a bavila mě celých těch cca devadesát minut.Černobílý formát jí sluší,herecké výkony byly v pořádku a i když to není bez chybiček,neměl sem důvod se nad nimi pozastavovat a kazit si výsledný dojem.Velkým plusem je,že se celý film odehrává na Kladně,takže člověk rád viděl a rozpoznával důvěrně známá místa...70% ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Hodně slabé ve svém sdělení, na druhou stranu je Hra jedním z mála českých počinů, kterým se daří věrohodně zobrazovat vztahové peripetie a dokonce jsou tam konflikty sehrány bez tradičního přehrávání. S celkovou stylizací nemám žádný problém, černobílý formát tomu rozhodně sluší mnohem víc než ty nezdařilé barvy, které naše kinematografie většinou produkuje. Celková výstavba děje pak jasně kopíruje prvky tradičního divadelního dramatu od expozice až po katarzi. Jednotlivé části jsou od sebe rozděleny scénou přelepování plakátu v divadelní vitríně. Celku pak vévodí hudební doprovod, který napomáhá spojovat realitu s divadelním prostředním. Vtipné jsou pak scény, kdy divadelní děj glosuje události z Petrova civilního života. Mít to nějakou významnou myšlenku a chytřejší scénář, možná bych na konci i tleskal ve stoje. Tohle ale glosuje i jedna z postav, která naráží na snahu o vytvoření komplexního a náročnějšího díla slovy "a ono je něco náročnějšího než vášeň a láska?" ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Údělem divadelního režiséra je připravovat se na premiéry divadelních her a souložit s herečkami. A když hraje ve filmu Šostakovič, tak se má šoustat! Obrýlenému Jiřímu Mádlovi v úloze divadelního režiséra na Kladně se něco podobného stalo - blíží se premiéra antické divadelní hry a herečka ve stěžejní roli opustila soubor. Je nutno najít neprodleně náhradu. Tělesně dobře stavěná Elizaveta Maximová vezme záskok do svých intimních partií dokonale. Vyloženě minoritní koprodukční záležitost, která prošuměla kiny, má ve všech rolích české i slovenské herce a herečky, ale na režijní židli režijní akvizici z Chile jménem Alejandro Fernández Almendras. Ten chtěl mít svůj filmový projekt zřejmě pod aktivní kontrolou, takže si scénář a střih provedl osobně. Vznikl eroticky laděný snímek s jednou delší a odvážnější erotickou scénou, ve které Mádl kopuluje s Maximovou. Většina filmu má ráz komorního psychologického dramatu, který ale příliš nestrhne. Natočeno ve formátu 4:3 a v nepěkném černobílém provedení, což je často považováno za umělecké ztvárnění, tentokrát možná bylo spíše přihlédnuto i k úspornému ekonomickému hledisku. Na Mádla coby rozervaného režiséra je nutno si tak trochu zvyknout, úplně totiž není ideálním prototypem pro danou postavu. Jeho sexuální choutky na nevěru jsou poměrně diskutabilní. Doma má sličnou Mariku Šoposkou, která v jistém ohledu je podobná s inkriminovaným objektem jeho sexuálního zájmu, takže kdyby nechal penis na pokoji, tak by se nic nestalo. A vyvěrající konflikt manželské nevěry by ani neexistoval. Sluší se ještě dodat, že mají spolu malého syna. Výhodou filmu je, že netrvá neúměrně dlouho, disponuje standardní devadesátiminutovou stopáží, tudíž nestihne plnohodnotně znudit. Taktéž námět, zvolené prostředí a kladenské reálie, umíněná snaha po intelektuálním vyznění i styl režijního podání a provedení je v rámci české tvorby zcela ojedinělý, neznamená to však, že světlo světa spatřilo úchvatné filmové dílo. 6/10 ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Spokojenost, Mádl je chytrý chlap, vykreslení situace a vztahů a jejich vývoje fungovalo na výbornou. Hudba seděla, člověka to kompletně vtáhlo do příběhu, u nějž je zhruba od půlky jasné, že to nemůže dobře dopadnout. Elizaveta tentokrát už obnažená, narozdíl od Trpaslíka. Můj druhý film od Alejandro Fernández Almendras. ()

bearmeedek odpad!

všechny recenze uživatele

Alejandro přišel něco natočit do civilizace a myslel si, že když natočí pitchovinu černobíle a na formát 4:3, tak že si nikdo nevšimne toho, že je to pitchovina. Možná to měla být snaha i o umělecký film, ale ten by podobně točili už v minulém století soudruzi z ČSSR. A nezachrání to ani několika minutové soft porno. ()

Galerie (263)

Zajímavosti (5)

  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 1 milion korun. (SONY_)
  • Film se natáčel v nově opraveném kladenském divadle. (PinokKio)

Související novinky

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

Centrum Prahy ožije 27. MFF Praha - Febiofest

12.09.2020

MFF Praha - Febiofest již 18.9. 2020 odstartuje 27. ročník. Mění své působiště a jeho novým domovem se stává Cinema City ve Slovanském domě. Promítat se bude také v Ponrepu, Edison FilmHub a nově v… (více)

Reklama

Reklama