Reklama

Reklama

Mladý Charlie Hansen žije v roce 1968 se svou babičkou Agathou v Demopolisu v Alabamě poté, co jeho rodiče v Chicagu zahynuli při autonehodě. Babička Charlieho postupně rozveselí a koupí mu myšku, kterou pojmenuje Daisy. Jednoho dne chce Charlie koupit krabici hřebíků, aby Daisy vycvičil a postavil pro ni také domeček. Osloví ho ale čarodějnice, která se ho snaží nalákat na karamelku. Ale Agáta ho přivolá a čarodějnice zmizí. Poté, co Charlie o setkání vypráví babičce, dozví se, že čarodějnice jsou skutečné. Babička říká, že čarodějnice proklela její kamarádku z dětství, Alici, a ta pak strávila zbytek života jako slepice. Aby Charlie čarodějnici unikl, rozhodnou se s babičkou, že se ubytují v nedalekém hotelu, kde je šéfkuchařem její bratranec Eston. Druhý den vezme Charlie Daisy a lano na trénink do velkého sálu. Tam potká obézního, ale přátelského chlapce jménem Bruno. Když se Charlie připravuje na trénink Daisy, do velkého sálu vstoupí skupina čarodějnic vedená jejich všemocnou vůdkyní, Hlavní vrchní čarodějnicí. Charlie se schová pod pódiem a zaslechne, jak Hlavní vrchní čarodějnice plánuje dát všem dětem na světě lektvar namíchaný do cukrářských výrobků, který je promění v myši. Čarodějnice čeká na příchod Bruna, kterému předtím dala tabulku švýcarské čokolády s příměsí lektvaru. Poté, co Bruno dorazí, promění se v myš a uteče do ventilační šachty, kde se ukrývají Charlie a Daisy. Hlavní vrchní čarodějnice Charlieho objeví a násilím ho pomocí lektvaru také promění v myš. Bruno i Charlie poté utečou do hotelového pokoje. Později zjistí, že Hlavní vrchní čarodějnice bydlí v pokoji pod nimi. Také vyjde najevo, že Daisy mluví a byla kdysi osiřelá lidská dívka Mary, kterou čarodějnice proměnila v myš. Podaří se Charliemu přemoci čarodějnice? (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (132)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Spisosatel Roald Dahl a režisér a scenárista Robert Zemeckis- To jsou u nové verze Čarodějnic nejdůležitější jména. Dle Dahlovy knihy (který jinak stojí i za knihami jako Karlík a továrna na čokoládu, Fantastický pan Lišák nebo Matilda) už v roce 1990 vznikla jedna filmová adaptace, ve které si nejzlejší čarodějnici tehdy zahrála Angelija Huston, režíroval to Nicolas Roeg, který předtím natočil legendární film Muž, který spadl na Zemi s Davidem Bowiem v hlavní roli a já tuto verzi neviděl a neměl jsem nikdy čest, ani přečíst si Dahlovu předlohu. Jestli mě tedy něco na Čarodějnicích zajímalo tak to byl právě Robert Zemeckis. Roberta Zemeckise bych ještě nějakých pár let nazpátek považoval za jednoho z nejlepších vizuálně stylizovaných filmových vypravěčů a to díky trilogii Návrat do budoucnosti, Forrestu Gumpovi, Trosečníkovi nebo jeho digitálně animovaným klenotům jako Polární expres či Vánoční koleda. Začátkem nové dekády ale Zemeckis pro mně osobně jaksi ztratil svoje kouzlo a ať už se bavíme o Letu, Muži na laně, Spojencích nebo (především velkému zklamání) Vítejte v Marwenu tak už to skutečně vypadalo jako by byl ten starý dobrý Zemeckis mrtvý. Lehký náznak naděje, že ten starý Zemeckis pořád mrtvý není ale Čarodějnice vzbuzují. Ne, Čarodějnice nejsou jasným návratem Zemeckise k jeho staré formě a ne, Čarodějnice vlastně nejsou kdovíjak velmi dobrým filmem a mají pořád blíže k Zemeckisovým filmům z uplynulé dekády. Jenže...... po dlouhé době jsem měl konečně pocit, že Zemeckis zase funguje jako zdařilý filmový vypravěč využívající vizuální podání ne jako frajeřinu, ale jako nástroj k doprovodnému vyprávění. Na scénáři se krom Roberta Zemeckise a Kenye Barris částečně podílel i Guillermo del Toro, kterému by zrovna tahle šílená pohádka mohla jako režisérovi možná sednout ještě víc. Osobně tipuji, že většinou celkem funkční hororové prvky jsou právě výtvorem del Tora z pozice spoluscenáristy, samo sebou tu ale pro ně zase tolik prostoru není, protože by pořád mělo jít především o pohádku. Zemeckis ale pořád dokáže, že má ten správný vypravěčský styl a navíc si povolal své známé spolupracovníky kameramana Dona Burgesse a skladatel Alan Silvestriho. Díky Burgessovi to celé opravdu krásně vypadá a Silvestri i přesto, že zrovna vytvořil jeden ze svých méně památných soundtracků tak rozhodně vytvořil padnoucí a správně využitý soundtrack. Octavia Spencer je zase jednou velmi dobrá a chvilku mi vlastně vrtalo v hlavě, proč zrovna ona (ve věku pouze 50 let) má hrát babičku, ve finále na roli milující babičky padne opravdu výborně. Především je tu ale Anne Hathaway, která si tuto roli vyloženě užívá. Má v té roli neskutečnou energii, roztomile směšný německý přízvuk a skutečně se jí daří, aby z ní občas šel strach. A také je tu Stanley Tucci, který ale kdovíjak výraznou roli nedostává, přesto je velmi fajn ho zase někde vidět. Debutující Jahzir Bruno je jinak fajn volba do hlavní role a především společně se Spencer k sobě nečekaně padnou. Čarodějnice jsou strašně zábavná a energií nasáklá temnější pohádka, která sice někdy vypadá částečně jako od Tima Burtona, Zemeckis v ní ale pořád má šanci ukázat svůj režisérský otisk a dokázat, že pořád je jedinečným filmovým vypravěčem. V případě Dahlovy knihy, kde jsou pravidla daná a Zemeckis se knižní předlohu údajně kdovíjak změnit nepokusil vlastně poté těžko soudit, zda je to zásluhou samotného Dahla nebo právě Zemeckise, pořád se ale musí nechat, že jsou Čarodějnice dost draze vypadající pohádka, která se skutečně nebojí zasunout do temnějších kořenů a má očividné velké production values, paradoxně ale může jít o bolestivý film pro fanoušky původního filmu, kteří zatím vyčítají, že jde téměř o víceméně kopií původního filmu. Já se v tomhle ohledu na žádnou stranu přidat nemůžu, přesto ale musím říct, že jsem si Zemeckisovy Čarodějnice prostě celkem užil. Pořád ale k dokonalosti chybí daleko a ten černý humor (jenž má dokonce pocházet už z Dahlovy předlohy) mně osobně nesedl vůbec. Přesto jsem se ale bavil tím, že to Zemeckis pořád má v sobě, jenom doufám, že u jeho hraného Pinnocchia bude podstatně spokojenější. Čarodějnice jsou fajn, ale kdovíjak povedené zase v klasickém slova smyslu nejsou...... () (méně) (více)

Jaro.Krafcik 

všechny recenze uživatele

Neviem prečo ale vždy si začiatkom Novembra pozriem nejaký film od Zemeckisa. Tentokrát je to novinka. Pôvodné čarodejníce som videl, toto by mal byť remake. Oproti filmu z roku 1990, sa tu postráda horor. Čo treba pochváliť je asi len výber hercov a pár dobrých efektov. A samozrejme, dobrú atmosféru, ale predošlí film o poviedkach čo som dnes pozeral ju mal lepšiu. Po halloweenskej noci dobre sadlo. Taká rozprávačka. 3* ()

Reklama

Psychor odpad!

všechny recenze uživatele

Dahlovu knižní předlohu považuji za výbornou iniciační knihu, která nejmladším čtenářům zprostředkuje první, a přitom bezpečný kontakt s "hororovým žánrem". Obdobným způsobem lze pohlížet i na její filmovou adaptaci z roku 1990. De facto se v obou případech jedná o temnou fantasy, navíc občasně rozmělněnou jízlivým a ironickým humorem, avšak z hlediska dětské perspektivy příběh rozhodně nahání hrůzu. U Zemeckisovy verze jsem měl spíše pocit, že sleduji pokračování Myšáka Stuart Littla. Tento hororový kastrát nemůže vystrašit vůbec nikoho a opravdu nechápu, proč režisér tak neuctivě šlape po duchu předlohy a žánrově se od ní zcela odklání. Celé fiasko je dokonáno použitím nerealistického CGI (místy až navýsost primitivního), za které by se musel stydět i absolvent začátečnického kurzu digitální animace. Jakožto zdejší hororový expert tak snímku The Witches uděluji odpad. ()

Ripley 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem to a též vidím ostatní hodnocení,tudíž nesměle posmutněle musím zkonstatovat,že jde objektivně o nejhorší film Roberta Zemeckise.Proč si vybral tuhle průměrnou knihu,proč animovaná zvířata vypadají trikově jak z filmů dvacet let starých a proč obsadil Anne Hathaway do té role,je mi záhadou. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Dějově prostinká "hororová pohádka" o sjezdu hrozivých, děti nesnášejících čarodějnic skutečně naskočí až někdy v polovině s proměnou v mluvící myši a jejich dobrodružným útěkem, přestože na plný plyn po celou dobu šlapou jak maniakální Anne Hathaway s příšerným přízvukem (za její přehrávání ji budete stejně tak nesnášet, jako si ho užívat), tak precizní barevný vizuál či burácející, přesně padnoucí hudba Alana Silvestriho. Na představách Roberta Zemeckise o strašení a zejména humoru pro (nej)mladší generaci se už ovšem (částečně negativně?) podepisuje jeho příslušnost ke staré škole. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (5)

  • Název filmu se objeví až během závěrečných titulků. (noelcoward73)
  • Ke konci filmu zazní krátký úryvek písně „We Are Family“, kterou napsali Bernard Edwards a Nile Rodgers. Původní verzi nazpívala americká vokální skupina Sister Sledge na stejnojmenné album z roku 1979. Zde zazní v podání Samanthy Jade. (noelcoward73)

Související novinky

Discovery pokračuje v čistce

Discovery pokračuje v čistce

23.08.2022

Nové vedení společnosti Warner Bros. Discovery pod dohledem ředitele Davida Zaslava začalo šetřit, kde se dá, a jako první to odnesla tvorba streamovací služby HBO Max. Po zrušené Batgirl tak… (více)

Nominace na Zlaté maliny 2021

Nominace na Zlaté maliny 2021

13.03.2021

41. ročník Zlatých malin, každoroční ocenění pro ty nejhorší a nejbizarnější filmy roku, se blíží a pořadatelé nyní oznámili své letošní nominace. Mezi těmi najdeme jak celoročně vysmívané filmy typu… (více)

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Reklama

Reklama