Režie:
Mel GibsonScénář:
Mel GibsonKamera:
Caleb DeschanelHrají:
James Caviezel, Maia Morgenstern, Hristo Jivkov, Francesco De Vito, Monica Bellucci, Mattia Sbragia, Toni Bertorelli, Luca Lionello, Christo Šopov (více)Obsahy(1)
Film Mela Gibsona nás zavádí do Jeruzaléma v době před více než 2000 lety a nebývale působivou, místy až šokující formou popisuje posledních dvanáct hodin života Ježíše Nazaretského (James Caviezel) před jeho ukřižováním na hoře Golgota. (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (909)
Nepopírám, že Gibson ani v nejmenším nerozvíjel charaktery postav, a člověk, co nezná Nový zákon, nemá šanci pochopit, co se ve filmu děje a oč tam skutečně jde, ale na druhou stranu je Passion of the Christ tak neobyčejně působivé (což ještě více podtrhuje Debneyho hudební doprovod) a tak úžasně zpracované až to bere dech. Chladnokrevné scény, kdy Ježíš statečně snáší brutalitu ostatních, jsou tak realistické a herecky brilantní, až to v člověku škube úžasem. Člověk si sice říká "Proč mu to vlastně dělají? Proč se nebrání? Proč si nezachrání život, když může?", ale nemyslím si, že by tahle skutečnost snižovala hodnotu filmu... spíše naopak. ()
|| Scenár: Benedict Fitzgerald, Mel Gibson, William Fulco / Passion | Hudba: John Debney | Produkcia: Bruce Davey, Mel Gibson, Stephen McEveety, Enzo Sisti | Distribúcia: Newmarket Films | Štúdio: Icon Productions | Rozpočet: 30 miliónov $ | Tržby: 611,899,420 $ || Film, ktorý je nekompromisným zrkadlom bolesti. Bolesti človeka, ktorý bol takým dobrým človekom, že ho ostatný ľudia ukrižovali... ()
Velmi naturalisticky a syrově ztvárněný film, po jehož zhlédnutí jsem se necítila nejlépe. Jaksi roztrhaně a "umučeně". Spousta scén (bičování Ježíše, jeho ukřižování) je opravdu hodně brutálních a asi nejsem sama, kdo při nich musel odvracet oči. Třeba se po tomto budete cítit jako sám Ježíš, když kráčel dlouhou cestu a neustále padal vyčerpáním a bezmocí pod tíhou kříže. ()
Nenávistný film? To snad ne. I pojmem "kýč" se zakleje a zakalí mnohé, co mohlo být vynášeno do nebes. Ale pokud šlo Melovi o UMUČENÍ, myslím, že si nevedl špatně, i když se mi pozdávalo, že některé naturalistické pasáže byly krapínek přeháněny. O to víc jsem si užil vzkříšení, které bylo přesně podle mých představ. Mám za to, že není pochyb o tom, že už víme, že snímek je určen především lidem informovaným. Nebo alespoň základně vzdělaným. Anebo těm, který si přečetli nějaký ten letáček s informacemi k filmu :-) A ocenil jsem, že ďábel byl ztvárněn do podoby ženy. ()
Soundtrack John Debney: 1. The Olive Garden/Night Sky (Medley) - Ahmed El-Eshmer;John Debney;Mel Gibson;Shankar and Gingger;Ron Allen;Chris Bleth;Pedro Eustache , 2. Bearing The Cross - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,3. Jesus Arrested - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,4. Peter Denies Jesus - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,5. The Stoning - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,6. Song Of Complaint - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,7. Simon Is Dismissed - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,8. Flagellation/Dark Choir/Disciples (Medley) - John Debney;Ron Allen;Chris Bleth;Nick Ingman & his Orchestra ,9. Mary Goes To Jesus - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,10. Peaceful But Primitive/Procession (Medley) - Ron Allen;Chris Bleth;Nick Ingman & his Orchestra;John Debney ,11. Crucifixion - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,12. Raising The Cross - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,13. It Is Done - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,14. Jesus Is Carried Down - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,15. Resurrection Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ()
Galerie (99)
Zajímavosti (58)
- Tržby ze severoamerických kin byly 370,3 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 611,5 mil. (NIRO)
- Umučení Krista se ve své době stalo nejvýdělečnějším nepřístupným (tj. rating R) filmem v historii USA a zároveň nejvýdělečnějším nábožensky založeným filmem všech dob. (Morien)
- Časopis Entertainment Weekly snímek za nejkontroverznější film všech dob. (ČSFD)
Reklama