Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V takřka reportážně natáčeném příběhu, spojeném s třetím přikázáním Pomni, abys den sváteční světil, vyláká Ewa (Maria Pakulnisová) bývalého milence Janusze (Daniel Olbrychski) od štědrovečerního stolu pod záminkou, že zmizel její manžel. Až do rána ho hledají po vánoční Varšavě a bez přiznání hrají na sebe hru, která maskuje Ewininu samotu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (38)

erased 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zejména prapodivné chování obou hlavních postav při nemístných námluvách prakticky celou stopáž zabraňuje jakémukoli pozitivnímu výkladu zdejší poučky, ovšem poslední minuty obrací všechny dosavadní události naruby a nabízí spolu s hned následujícím dílem nejméně konvenční pohled na tematiku. Vynecháním jakéhokoli patrného trestu pro hřešící postavy totiž konečně tento díl pozbývá toho moralizujícího podtextu. Přestože tedy celý působí jako zcela odtržený od reality, zpětně patří mezi nejzajímavější zážitky. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Trochu odlišné od prvých dvoch dielov. Ale odlišné v pozitívnom slova zmysle, pretože kvalitatívne nejde o žiaden prepad, len sa môže stať, že trojka zaujme tých, ktorí sa správne nenaladili na úvodné diely a naopak. Melancholická prechádzka, občas aj naháňačka v aute, nočnou sviatočnou Varšavou má neopakovateľné čaro a neopakovateľnosť situácie je zhodou okolností aj jednou z tém tohto diela. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hlavní problém bych viděl v chybějící dramatičnosti tohoto dílu. Zatímco v jeho předchůdcích šlo o život, tady šlo v podstatě "pouze" o to, nebýt ve svátek jako jsou Vánoce sám. Samota je nepěkná věc, ale jak praví klasik: "Nejde-li o život, tak jde o hovno." Celé je to o courajícím páru, který pátrá hluboko v mysli po dřívějších společně prožitých chvílích. Člověk se třeba dozví, jak nepěkným místem byla v minulosti polská záchytka, vedl-li ji sympatický plešárd. To by si nejeden rozmyslel bumbat. Kdo je méně oblíbeným a prožil už si nějaké ty Vánoce v osamění, tak se do snímku určitě zvládne ponořit a užije si jej. Obávám se, že ostatní příliš ne. Ocenil bych určitě snad jen krásnou atmosféru varšavských Vánoc. Pokud jsem druhému dílu vytýkal dost volnou interpretaci druhého přikázání, tak jsem nucen své tvrzení odvolat. Takhle vypadá volná interpretace! S přimhouřeným okem dávám 2 hvězdy. ()

classic 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„Pamätaj, že máš svätiť sviatočné dni.” / Pozor, pozor, hľadá sa nezvestná osoba! Pohlavie: Muž. Vek: 38 rokov. Meno a priezvisko: Eduard Garus. Kto sa vlastne podujme na pátraciu akciu? Vskutku, nikto vhodnejší, než je predsa Janusz, byť už viac ani nemôže, keďže sa jedná o mimoriadne skúseného taxikára, ktorý nielenže jazdí nadmieru rýchlo, ale zároveň má i perfektné, geografické znalosti, a tak je táto kombinácia priam ideálna na to, aby sa hádam našiel čo najskôr, pretože by sa zrovna práve teraz od „Štedrovečerného stola”, v žiadnom prípade nemalo odchádzať, čoho si je protagonista určite vedomý, no snažil sa len vyhovieť prosbe istej ženy, ktorá ho v o túto vec priamo požiadala, čím by v podstate dostala ten najlepší darček rovno pod stromček. / Predstaviteľ Janusza, čiže Daniel Olbrychski, je až natoľko schopným hercom, že by bez akýchkoľvek problémov, utiahol celú tretiu epizódu úplne sám, čím mám na mysli, že by sa zrejme celkom zaobišiel aj bez svojej ženskej spoločníčky, ktorá ho sprevádzala po nočnej Waršawe. No podotýkam, že „Kyseľov” a juristov scenár bol ale nastavený presne tak, že by sa bez "pakulnisky" jednoznačne nezaobišiel, čo dokumentovalo množstvo podnetných scén, a to ani nehovoriac o ich hlavnom snímaní, poľským, predčasne zosnulým kameramanom, Piotrom Sobocińskim, kedy divák počas toho nazrel i do zaujímavých lokácií... A na samý koniec by som dodal iba to, že sa na krátku chvíľu objavil i Henryk Baranowski, no to bolo skôr len akési cameo, aké trebárs mával Alfred Hitchcock. ()

Lucjen 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Prikázanie vyjadrené jasne, hneď zo začiatku - aj keď film symbolizuje skôr niečo iné, cítiť z toho osamelosť a nenávratnosť. No tentokrát som neuverila ani jednému z ústrednej dvojice a vzhľadom na to, že majú ťahať celý film, je to veľká slabina, ktorú ani kamera nedokázala tak úplne vykompenzovať. Opäť silná idea, od režiséra sa zrejme nedá čakať nič iné, no zatiaľ s najslabším vyznením. ()

Galerie (44)

Reklama

Reklama