poster

Intimní osvětlení

  • anglický

    Intimate Lighting

    (festivalový název)

Drama / Podobenství

Československo, 1965, 71 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    S neherci a s lidskými nedostatky a slabostmi tady celovečerně debutující Ivan Passer láká na formanovský styl „nahlížení klíčovou dírkou“, kterému kdysi sám pomáhal na svět. Je místy úsměvný, mnohdy ironický, jindy lyrický, pak zase mrazivý, jako celek ale (alespoň dnes a pro mě) má takovou nepříjemně trpkou příchuť. Propluje, neublíží, ale ani nezůstane..(2.12.2012)

  • Dr.film
    ****

    Passerovo první celovečerní drama zde vykresluje podobenství všedního života na venkově. Civilnost celého snímku lehce podtrhují výkony (ne)herců a příjemná je i podobnost s Formanovou ranou tvorbou. Tohle dílo nikoho urazit nemůže… je o životě… je o nás všech.(18.6.2014)

  • Ony
    ****

    Je tu moc pravdivého a vtipného, ale jeden dialog asi napsali přímo pro mě: "Na co?" "Dyť to máš jedno." "Na to jsem ještě nepil. Tak na to."(30.8.2007)

  • sud
    *****

    Já mám ajrkoňak docela ráda. - Takovej blivajz. Delikátní filmeček České nové vlny. Děj: jeden kamarád přijede navštívit druhého. To je celý. Ovšem všechno je tak přirozené, příjemné a lidské, že mě až přecházel zrak. Ve filmu se objeví velké množství hlášek, které mají grády, z úst výtečně přesvědčivých neherců. Ať jsou to kamarádi Karel Blažek a Zdeněk Bezušek, krásná Věra Křesadlová či mudrlantský děda Jan Vostčil či ten co hrál Jarouše, všichni jsou do jednoho úžasní. Malý velký a jediný český celovečerní film Ivana Passera by se nechal shrnout rovněž jednou replikou: Je to starý, jednoduchý, ale má to koule. 90%.(31.8.2007)

  • NinadeL
    *

    Prassera ve snu viděti, ráno se vyblíti. Ať žije vlnka, co nás tak těší... ještě, že mám po filmu vždycky ten rozptyl, kdy Passer tvrdí, že objevil Ježkovou a ne Vlkovou, Ondříček zavzpomíná jak se podíval po 41 letech do Mirotic a Šašek jak to celé vymyslel a byl do té trojky těch debutantů.(4.3.2009)

  • - Na obsazení role babičky měl Passer pouze 1 den - herečka, která ji měla původně hrát, nemohla ze zdravotních důvodů natáčet. (hippyman)

  • - Režisér zvolil raději práci s neherci-hudebníky než s herci-nehudebníky. (hippyman)

  • - Karel Blažek (Bambas) predniesol po prečítaní scenára pamätnú vetu "To je vo mne.“ (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace