Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie Ondřeje Trojana s Ivanem Trojanem v roli Bouráka, věčného frajera, kterému teče do baráku i do života a rodina už ho má plný zuby. Ale i srdce. Příběh se odehrává ve Šlukdorfu, imaginárním městě na severu Čech, kde po revoluci zavřeli všechny fabriky a místo nich se vyrojily nonstop herny, kasina a šlapky. V  jednom z těch nonstopů s automaty pro zoufalce pracuje i Kamila, osmnáctka, která už má života ve městě, kde chcípnul pes, plné zuby. A ještě víc ji štve vlastní rodina. Odevzdaná matka a otec, který kšeftuje s vraky aut a říká si BOURÁK. Zastydlý puberťák s otřískaným růžovým Cadillacem, který chodí trsat rock and roll s holkou, co vypadá jako ze starého amerického katalogu na podprdy. A navíc jí za matkou pálí šéf, gangster místního formátu, kterému evidentně přeskočilo. Tak Kamile dojde, že musí zasáhnout a donutit mámu konečně šlápnout tátovi na ty jeho špičatý perka! Nebo všechno poletí do luftu. Komedie  o tom, co všechno může způsobit jedna letní bouřka, jedna městská vyhláška, sada golfových holí, rock and roll a jedna hodně naštvaná dcera! Možná, že se zasmějete a jestli na to máte žaludek, třeba si i zatancujete. (T.H.A. - Total Helpart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (299)

Ozzy2 odpad!

všechny recenze uživatele

Nejpřeceňovanější herec současnosti Trojan v další zběsilé a nesympatické roli.Trojan je ,možná skvělý ve vážných rolích ( Ve stínu), ale komik z něj nikdy nebude a je ostuda všech režisérů, že ho z něj chtějí udělat.To jeho přehrávání je prostě otřesné. Tenhle film je jen další odpad.Je smutné, na jaké dno za posledních 20 let naše vyspělá kinematografie spadla.Vůbec nechápu, pro jaké publikum je tento film určen.Pro mě to tedy rozhodně není. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém znějí repliky jako „Auto může být vojetý, holka ne“, film, ve kterém jedna z postav cestuje po republice s pomocí „Šukmapy“ (která vážně slouží k tomu, co vás asi napadne jako první), film, ve které je pes jedinou živou bytostí, která jedná konzistentně. ___ Mělo by jít o černou letní komedii, která vám zlepší náladu. Mě teda Bourák uvrhl do skličujících úvah nad tím, jak mohlo mnoho lidí zastupujících různé instituce připustit, aby něco takového vzniklo. Možná nejsem vhodným divákem. Ale kdo je? Lidi, kteří mají garáž polepenou plakáty s pin-up girls, sní o tom, že si pořídí „kaďák“ a kapely jako Elvis Presley Revival Band neposlouchají jen z recese? Myslím, že ani oni by nebyli nadšeni z filmu bez ujasněného žánru, míry nadsázky nebo pravidel fikčního světa.___ V zásadě jde o nahodilé seskupení historek okouzlených „pomádovou“ estetikou Spojených států padesátých let (která je napodobována zvláštně humpoláckým stylem, vč. zadních projekcí, což je místy zřejmě znak toho, že tvůrci neměli na realizaci filmu dost času a peněz). ___ Na začátku je naznačeno, že ony historky vypráví coby místní urban legends Matěj Ruppert aka frontman rockabilly kapely, jejíž písničky provázejí celý film (a taky u nich se vzhledem k prostotě textů těžko určuje, zda mají být poctou, nebo parodií). S tímhle mytologizujícím narativním rámcem, který by alespoň trochu vysvětloval, proč film nedrží pohromadě a je k hovadskému protagonistovi nekritický, se ale víc nepracuje, a další postavy jsou po slibném rozjezdu uváděny na scénu již bez Ruppertova přičinění. Po většinu stopáže, která je kvůli nedobré rytmizaci pocitově asi trojnásobně delší než uvádí distribuční list, není zřejmé, oč postavám běží, proč se chovají tak, jak se chovají, resp. proč už se nechovají tak, jak se dosud chovaly.___ Některé scény pouze nemají jiskru (natož aby byly vtipné, nápadité nebo nekřečovitě zahrané), u jiných jsem si zřetelně uvědomoval, jak ze mě film vysává veškerou životní energii (během dlouhého, divadelně strnulého nočního dialogu s Elvisem, kterého hraje sám Ondřej Trojan a který se s hlavním hrdinou dělí o životní moudra typu „ženský potřebujou odevzdávat svoji lásku“, jako kdyby se zastavil čas).___ Celý příběh je zasazen do Šlukdorfu (ptž Šluknov + Varnsdorf, slovní hříčka, hahaha), kde všichni „pičují“ ostošest a pobírají dávky. Vedle lidí bez práce a gamblerů zde žijí akorát mafiáni a prostitutky. Jejich jedinou nadějí jsou bohatí němečtí sousedi. Sami se svými životy nic nezmůžou. Titulní Bourák má své auto a milenku raději než manželku a dceru. Je zjevně bez peněz, nezodpovědný, marnivý, infantilní, egoistický a tak trochu kretén. Manželka jej přesto obdivuje, neb jeho posedlost auty interpretuje jako alespoň „nějakej zájem o svět“. O jeho záletech, zahrnujících projížďky autem, hlášky jako „já mám normálně orgáč“ i mrtvou kunu, zřejmě jako poslední z celého města neví. Zanevře na něj až poté, co jej během jedné z řady vycpávkových hudebních scén uvidí tančit s milenkou. Dcera (!) otce za trest vykáže do garáže, kam mu musí polévku poté, co si obuje červené lodičky, obleče žluté letní šaty a nasadí blond paruku (??!)... Do Bourákovy manželky je zamilován místní mafián Bingo, který jako kdyby v nějaké z raných verzí scénáře měl být hlavní postavou příběhu namísto Bouráka, protože je mu věnováno srovnatelné množství prostoru. Do toho je přimíchán ještě dálkový řidič Kryštofa Hádka, kterého Bourákova dcera Kamila sice nenávidí, ale přesto se s ním vyspí pár vteřin poté, co jej spatří ve dveřích... atd., jedno wtf vedle druhého. To vše je prokládáno zmíněnými písničkami Romana Holého, scénami s Ivanem Trojanem řídícím auto a random záběry ženských nohou na vysokých podpatcích a ženských zadků v krátkých sukních.___ Jednotlivé linie jsou propojené tím nejlínějším způsobem (pokud vůbec nějakým) a celý film zhruba od patnácté minuty budí dojem totální scenáristické a režisérské rezignace na smysl a systém. U díla, v němž se řeší krize středního věku a které jako kdyby i vzniklo v rámci snahy popasovat se s vlastní tvůrčí krizí, to vlastně má jistou logiku. 25% () (méně) (více)

Reklama

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Scenár je otras a kamera v niektorých situáciách totálne amatérska, zábery ako by sa točilo ešte v tridsiatych rokoch, normálne vidieť, že je niečo točené v štúdiu, hoci postavy sú akože v exteriéri. Herecké pavýkony sa nedá ani komentovať. Keď si človek spomenie, že títo „umelci“ otŕčajú ruku a chcú, aby im štát platil, lebo chudáci nemajú prácu, asi by si mali uvedomiť, že: 1. nie sú umelci 2. sú úplne postrádateľní 3. bez ich profesie spoločnosť bez problémov prežije 4. vo všeľudovom hlasovaní o tom, či im má byť vyplatená štátna podpora by im zamrzol úsmev na tvári a odrazu by ten pocit, že sú celebrity, veľmi rýchlo zmizol. ()

GeusX 

všechny recenze uživatele

Ukázka, že ani s výborným hereckým obsazením, kostýmy, výpravou a celkově technicky výtečným zpracováním se nemusí dosáhnou očekávaného výsledku. Více než polovinu, možná 2/3 filmu, jsem pořád kroutil hlavou a dumal, co že to jako má být? Takové nemastné, neslané, bez soudržného děje s podivným chováním postav. Uvažoval jsem, zda ohodnotím 2 či jen 1 hvězdou. Závěrečná třetina je už koukatelnější, ale jen "díky" laciné berličce ve stylu krvavého Quentina Tarantina, která však do děje příliš nepasovala. Měla to údajně být komedie, ale jsou tu jen 2, slovy dvě, několikavteřinové scény, které mne pobavili. Jinak totálně zamrzlý výraz po celý film. Scény, které byly zamýšleny jako humorné, jsou sice identifikovatelné, ale nic, úplně nic vtipného jsem v nich neshledal. V tomto okamžiku film hodnotilo 1890 diváků a je to na 35%. Nejsem tedy evidentně jediný, kdo si říká "Kde udělali tvůrci filmu chybu?" (vidělj jsem: 1x dvd) ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Hrozně těžko se mi filmu, ve kterém je tolik skvělých herců, dává jedna jediná hvězdička. Přitom i téma, prostředí, všechno to znělo tak lákavě. Ani tvůrčí duo Jarchovský-Trojan beru jindy za určitou záruku kvality. Jenže Bourák působí tak, jako by ho natočila parta fandů Elvise, co mají pár měsíců od dokončení školy, a kterým se povedlo na dobrý slovo sehnat takové herce. Prostě je to hrozně trapný. Trochu mi film připomíná Wilsonov (za kterým ale Trojan ani Jarchovský nestojí). V něm se povedlo vtip a stylizaci udržet na tenké hraně mezi nudou a trapností. Bourákovi se to nepovedlo. Velká škoda. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (11)

  • Premiéra filmu musela být odložena kvůli koronaviru a uzavírání kin. (SONY_)
  • „Já jsem si spolupráci s Ondrou Trojanem poměrně dost pochvaloval už když jsme dokončili Tomana (2018), a to by se tady u Bouráka dalo klidně zkopírovat. My už si totiž s Ondrou žádné zbytečnosti navzájem říkat nemusíme. Oba o sobě víme, že nám jde o co nejlepší výsledek toho, co vzniká, a že všechno ostatní je až za bé. Takže abych použil Ondrův slovník, tak říkám, že naše spolupráce byla opět zalitá sluncem,“ řekl Jiří Macháček. (SONY_)

Reklama

Reklama