Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtrnáctiletá Grace MacLean se svou kamarádkou Judith se vydaly na projížďku na koních. Cestou do příkrého kopce však Judithin kůň uklouzne, splaší se a vláčí dívku, která se neudržela v sedle, za sebou. Grace se kamarádce marně snaží pomoci. Na silnici se proti nim vyřítí kamion, který nestačí zabrzdit a narazí do nich. V nemocnici se Robert a Annie MacLeanovi dozvědí, že Judith zemřela a jejich dceři musela být amputována noha u kolena. Veterinářka na místě nehody najde těžce zraněného a polekaného koně Pilgrima, který patří Grace. Žádá Annie, aby dovolila trpícího koně utratit, ta to však odmítne. Čas běží a rodina se jen obtížně vyrovnává s prožitou tragédií. Vše stěžuje setkání Grace, která se nedokáže se svým zraněním vyrovnat, s Pilgrimem, znetvořeným četnými ranami, který nesnese přítomnost lidí. Zoufalá Annie objeví v časopise článek o Tomu Bookerovi, který dokáže svým neobvyklým nadáním léčit zvířata. Zavolá mu, on však odmítne přijet do New Yorku. Annie se nevzdává a přes odpor dcery i manžela se rozhodne odjet s koněm i s dcerou na Bookerův ranč do Montany. (TV Nova)

(více)

Recenze (313)

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Thomas Newman: 1. Cattle Call - Dwight Yoakam ,2. A Soft Place To Fall - Allison Moorer ,3. South Wind Of Summer - Hill Country Flatlanders ,4. Still I Long For Your Kiss - Lucinda Williams ,5. Dream River - Mavericks ,6. Slow Surprise - Emmylou Harris ,7. Big Ball's In Cowtown - Don Walser ,8. Leaving Train - Gillian Welch ,9. Cowboy Love Song - Don Edwards ,10. Me & The Eagle - Steve Earle ,11. Whispering Pines - Iris DeMent ,12. Red River Valley - George Strait ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Svěř hlavní role koním a nemůžeš být neúspěšný. Svěř režii Redfordovi a nemůžeš být zklamaný. Zadej hudbu Newmanovi a nemůžeš mít výčitek. Nádherný příběh plný lidství a láskyplné sounáležitosti s koňmi, který pohladí a zároveň přiměje k různým úvahám. U Roberta Redforda si začínám všímat jedné vlastnosti, kterou tak náramně ovládá Clint Eastwood. A sice, že dokáže filmu vdechnout cosi, co nelze popsat, nýbrž jen cítit. Je to pocit, jenž vás po doběhnutí titulků automaticky donutí sáhnout po nejvyšším hodnocení. Pokud bych ale přeci jen měl něco vytknout, přeobsadil bych postavu matky Annie. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Zaříkávač koní je sice trošku utahaný a těch citových problémů je tam až nevkusně moc. Pár takových scén mohlo být natočeno lépe, nebo nemusely být ve filmu vůbec. Ale v čem se Redfordovi film opravdu povedl je zachycení života amerických rančerů a zvlášť pak rozdíl mezi jejich životním stylem a hektickým životem ve městech. Kontrast mezi dvěma životními styly je zachycen tak sugestivně, že nelze nepřemýšlet o tom která cesta je ta lepší. Mě osobně film právě tímto hodně oslovil, přotože ještě více než jiné přiživil můj pernamentní vnitřní konflikt o tom, jak nakládat s omezeným množstvím volného času. Život a práce na ranči v USA skoro vypadá jako jedna z verzí ráje, tak jak si ho já představuji. A další osobní téma filmu, které ve mně silně rezonuje je vztah ke koním. To jak jsou zde tito tvorové zachyceni vypovídá o tom, že takovýhle film nemohl zachytit někdo kdo by je neměl rád. ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Redford je jako kovboj skvělý. Škoda jen, že se více nevěnuje koním. Film Zaříkávač koní jsem dlouho odkládal pro jeho delší stopáž a dostal jsem se k němu až nyní. Film se napohled jeví jako krásná romantická, sice na první pohled předvídatelná podívaná, která dostane i zarytého horor-diváka. To všechno Redfordův snímek má. Ale selhává jinde. Herec Robert Redford, jako vždy úchvatný klaďas, nyní s kloboukem a v sedle, totiž přebíjí Redforda režiséra a to je na jednu stranu škoda. Původní knihu jsem nečetl, ale čekám, že půjde též o zajímavé čtení, a jelikož ji adaptovali dva zkušení "romanopisci" a adaptátoři Eric Roth a Richard LaGravenese, který ani zde neupře svou pozornost k nenápadným detailům, podobně jako v Madisonských mostech, scénář vyšel dobře. Slabší je až finální obsah. Začínáme akční sekvencí nehody, která je natočena bravurně. Pak se přesouváme do fáze, kdy se Redford objeví na druhém konci sluchátka, a diváky zavane úleva a nastane fáze těšení a skvělé podívané, ale jakmile se začnou Tom a Annie sbližovat větříme zavedené hollywoodské postupy. Scenáristé a Redford totiž z příběhu nevyždímali všechno co se dalo, a když na plátně zrovna nestojí kůň, Redford nám servíruje divácky příjemné melodrama, známé zavedené fráze jako dialogy o životě a osamění, zbytečné scény a nepřináší nic nového ani průkopnického. Ale jakmile se objeví zaříkávač a začne se svou lekcí a promluvou do duše, divák prostě pendluje v hodnocení. Samozřejmě režisérovi odpustíme záběry na Montanu, a klasické western country s kovboji, jejich ženami, starými auty a dětmi za volantem, protože to k takovému příběhu prostě patří. Robert Redford má svou roli Toma Bookera dělanou přímo na tělo, a jen co popadne klobouk a nasedne do sedla, je to prostě ten starý zarytý kovboj - nyní zde obklopen rodinou, ale mohl být ještě větší kouzelník. K jeho výkonu není co dodat a věk 62 let by mu tu kdekdo nemusel věřit. Kristin Scott Thomas není špatná, ale nezapře svou melodramatičnost a působí až moc nepřirozeně. Zato mladinká Scarlett Johansson je úchvatná a když člověk vidí její tvář v takovémto snímku, skoro až s povzdychem si uvědomí, jaká je škoda, že Scarlett hraje dnes převážně v komiksech a akčních filmech. Herecky není moc co vytknout ani k ostatním známým tvářím jako Sam Neill z Jurského parku, Chris Cooper, Dianne Wiest či Kate Bosworth. Zaříkávač koní se jeví jako umělecký film typu Vzpomínky na Afriku, ale ve skutečnosti je mnohem prostší a nenáročnější. Skoro je až udivující, že snímek vyšel na 60 milionů dolarů, a že Redford do svého skoro "oddychového" filmu dostal hvězdy první kategorie, herci počínaje, a pokračuje přes jména jako Robert Richardson, který nás svými záběry po Montaně dostává do úžasu, a Thomas Newman, který tentokrát popustil uzdu své fantazie a složil jedinečné a strhující téma Rhythm of the Horse, které koně přímo symbolizuje. Celý soundtrack je velmi příjemný, startující "známými" lehkými klavírními motivy, a pak se přesouváme do Montany, kam Newman přesouvá i svou hudbu a dá jí nový směr, a v záběrech na krajinu s kovboji hraje hudba nesourodou roli a ještě více podtrhuje příjemný zážitek. A hezká byla i taneční píseň. Plus samozřejmě technické kategorie a nádherná výprava. Zaříkávač koní je moc příjemný film na sobotní večer, který se stane, ba možná už stal filmovou klasikou, což je právem na místě, ale je škoda, že nenaplní svou uměleckou stránku, protože zrovna tento příběh by si ji zasloužil. Filmu moc nepomáhá ani jeho délka, takže kdyby byl zkrácen o půl hodinky, vyšel by na tom nejspíš lépe. I tak je však Zaříkávač koní nádherně vyprávěný příběh, který má co říct a diváka svými scénami leckdy dostane do zarytého sezení a pohladí duši. Scéna posledního osedlání je prostě neskutečná a Redford si jí také náležitě užívá. Prostě srdceryvný příběh, u kterého je na místě uronit slzy, a zároveň odcházet od promítání na výsost spokojen, a my se můžeme jen dohadovat, jak by film vypadal, kdyby měl v sobě více režijní invence, která mi tam s Redfordem za kamerou chybí. Rozhodně stojí za shlédnutí a v budoucnu třeba ještě spoustu hodnocení přebije. 75% a čtyři hvězdičky. Nejlepší scéna je jednoznačně ono slavné osedlání v ohradě. () (méně) (více)

swamp 

všechny recenze uživatele

Pozvolna vyprávěný dramatický příběh o neštěstí dívky Grace (hraje ji třináctiletá Scarlett Johansson) při vyjížďce na koních se svou kamarádkou a následném vypořádáváním se s traumaty (jak dívky, tak koně). A pomoci může jedině Robert Redford, který však zamotá hlavu matce Grace (Kristin Scott Thomas), čímž se žánr drama pozvolna přesune do romantické roviny. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (25)

  • Robert Redford si pri natáčaní zlomil palec na nohe, keď naň stúpil kôň. Sam Neill mu krátko nato šliapol na nohu práve na citlivé miesto a obaja sa pohádali, čo spomalilo natáčanie o dva mesiace. (Arsenal83)
  • Popularita filmu viedla k tomu, že zo slova "whisperer", teda „našepkávač“ sa stal slangový výraz pre každého, kto má silnú afinitu k určitému zvieraťu alebo bytosti. (Arsenal83)

Reklama

Reklama