Režie:
Luc BessonKamera:
Carlo VariniHrají:
Rosanna Arquette, Jean-Marc Barr, Jean Reno, Paul Shenar, Sergio Castellitto, Jean Bouise, Griffin Dunne, Valentina Vargas, Eric Do, Luc Besson, Paul Herman (více)Obsahy(1)
Magická hlubina je strhujícím příběhem dvou potápěčů. Vše začíná na konci padesátých let, kdy se Jacques Mayol (Jean-Marc Barr) a Enzo Molinari (Jean Reno), v té době ještě chlapci, utkali v boji o rekord v hloubkovém potápění. O dvacet let později jsou oba rivalové jasnými favority mistrovství. Film je portrétem dvou mužů, pevně spjatých s oceánem, lásky mezi Jacquesem a jeho osudovou ženou Johannou (Rosanna Arquette), přátelství a neskonalé romantiky. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (423)
Veľmi dobre sa na tento film pozerá. Pôsobí príjemným dojmom a naozaj navodzuje magickú atmosféru. Nemôžem zabudnúť na skvelú kameru. Aj keď nie som milovníkom mora a ležania na pláži, počas filmu sa mi niekoľko krát stalo, že som dostal neodolateľnú chuť skočiť si šípku do vody. Potom si uvariť kilo špagiet aldente a utopiť ich v litri gréckeho olivového oleja. Odhliadnuc od týchto pôžitkov, film má navyše aj svoj hlbší význam, nad ktorým sa oplatí popremýšľať. Jednoducho ide o oslavu lásky a mora zvlášť, aj spoločne. 85/100 ()
"Já jsem o tobě slyšel, že se podobáš víc rybě než člověku." Do Magické hlubiny jsem se ponořil mnohokrát a vždy mě to tam hrozně bavilo. A to nejsem žádný poetik, který čůrá nadšením do vody, když spatří dokonalé záběry podmořského světa doprovázené fantastickou hudbou. Jenže Beson mě dostal příběhem, prostředím a nezapomenutelnými scénami. Při vzpomínce na tento film se mi hned vybaví dva kreténi v kvádrech pařící na dně plného bazénu, Enzův nalakovaný Fiátek, přemísťování delfína, dva talíře těstovin, hádání Enza s doktory v hloubce 65 metrů a samozřejmě vtip o Belgičanovi v ponorce. Tohle prostě vždycky byl dokonalý film, ale v režisérské verzi je ještě o level lepší. ()
Dlho som sa Mgickej hlbočine vyhýbal, pretože v 90tych rokoch boli z Bessona všetci hotoví a ja som mal tým pádom voči nemu averziu. Nakoniec som ju prekonal a dobre som urobil. Hlbočina je za prvé film o potápaní, čo je vykreslené úžasnou atmosférou a po druhé akýsi mystický psychologický film o jednom zložitom, ťažko uchopiteľnom charaktere človeka. DC tieto dve roviny asi ešte výrazne umocní a ak ho niekedy uvidím, dám mu zrejme 5 hviezd. Môj najoblúbenejší Bessonov film, ktorý je možno aj jeho najartovejším. ()
Leon a Nikita mi pôjdu po krku, ale nemôžem inak - toto a hlavne v predĺženej verzii je najlepší film Luca Bessona. A práve mi došli ďalšie slová... No, hlavne veľmi rád niekedy stretnem rozšírené verzie dvoch práve menovaných a potom sa možno aj niečo zmení. Pretože pri Le Grand bleu jednoznačne platí, že viac, je neporovnateľne viac. Režisérsky zostrih je nový film. Pútavejší, hĺbavejší, vrúcnejší... lepší. V tejto podobe mu nič z Bessonovej tvorby nešliape na päty. (Leon a Nikita by ale mohli, v očarení Magickou hlbinou sa však za nimi nebudem ponáhľať). ()
Dva roky mi Magická hlubina bez užitku zabírala místo na harddisku a po celou tu dobu jsem neměl chuť ani odvahu si ji pustit v předtuše, že se s Lucem Bessonem budeme výrazně míjet. Doba, kdy mi měl co nabídnout, je už dávno, ale opravdu dávno za námi. Nemýlil jsem se a když o tom tak uvažuji, mám dojem, že ty 2* jsou ještě docela slušný výraz mého konformismu s 84 % spokojenosti na ČSFD a nadšenými komentáři mnohých uživatelů. To, co mi Besson nabízí, tedy hudbu a podmořské záběry, mi dokáže v atraktivnějším balení nabídnout kterýkoli přírodopisný dokument, s jeho Hollywoodem šmrclou poetikou si netykám, obsahově je to prázdné a navíc mi čím dál víc vadí filmy, které si hrají na větší hloubku a hlubokomyslná sdělení tam, kde vidím spíš pózu. Celkový dojem: 40 %. ()
Galerie (83)
Photo © Gaumont
Zajímavosti (11)
- Luc Besson byl velmi nejistý při volbě herce do hlavní role. Nabídku poskytl Christopheru Lambertovi, se kterým pracoval na svém předchozím filmu Podzemka (1985), dále měl meeting s velkou hvězdou tehdejší doby Mickey Rourkem, a dokonce byl pobízen, aby si hlavní roli střihl sám. Jean-Marc Barr byl Bessonovi doporučen teprve několik týdnů před začátkem natáčení. (D3VIL)
- Finančně nejúspěšnější francouzský film osmdesátých let. (D3VIL)
- Zahajovací film filmového festivalu v Cannes v roce 1988. (D3VIL)
Reklama