Režie:
Robert RodriguezScénář:
Robert RodriguezKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Los LobosHrají:
Antonio Banderas, Salma Hayek, Joaquim de Almeida, Cheech Marin, Steve Buscemi, Carlos Gómez, Quentin Tarantino, Tito Larriva, Danny Trejo, Carlos Gallardo (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V pokračování osudů osamělého hudebníka (El Mariachi z roku 1992) se tentokrát mariachi (Antonio Banderas) vrhne po hlavě do temného podsvětí, aby se oděný v černém hávu a s kytarou přes rameno vydal po stopě posledního z neslavných mexických drogových magnátů Bucha (Joaquim de Almeida). Ten mu v předchozím snímku zabil milenku a do ruky zavrtal kulku, aby nemohl hrát na kytaru. Za pomoci přítele a svůdné majitelky knihkupectví Caroliny (Salma Hayeková) Bucha sleduje, pronásledován gangem jeho nemilosrdných zabijáků. Film vrcholí divokou přestřelkou, ve které už nejde o čest, ale o život. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (678)
Príbeh to nie je nejaký zložitý. Je to prostý príbeh, ale i tak skvelý. Ukazuje na silu lásky a výdrž chuti po pomste. Nemal to v živote ľahké, ale i tak sa pomstil. Moja najobľúbenejšia scéna je tá, kde prídu dvaja muži do baru a jeden z nich (Quentin Tarantino) začne rozprávať vtip. Tým štýlom, akým ten vtip rozpráva je prosto super. Je veľmi zábavný a Tarantino mu svojou interpretáciou dodáva ešte viac humoru. Veľmi sa mi páčil výkon Antonia Banderasa, ktorý sa s úlohou dokonale vžil a miestami som mal pocit, že už podobnú pomstu niekedy vykonával. Aj taká Salma Hayek na mňa zapôsobila. S Antoniom Bandersom tvorili perfektnú dvojicu a v tomto filme boli podarení a navzájom sa dopĺňali. Darmo, Salma v tomto filme pôsobila ladne a sexy. Ako taká mexická princezná. Pochválim už len Desperadových dvoch kamošov so zaujímavými zbraňami, kde jedného z nich skvele zahral Enrique Iglesias. ()
Roberta Rodrigueze mám sice rád, ale jeho dva nejchválenejší filmy (čili Desperada a SinCity) vážně moc nemusím. Jako scénárista není Rodriguez schopen napsat pořádný příběh, který by diváka vtáhnul, takže veškerý drajv Desperada je zavislý na intenzitě nadneseně brutální akce a parodizujícího humoru. Křivka této intenzity má pohříchu klesající chrakter, takže na konci jsem se už docela nudil a závěrečné zúčtování s hnusným prostřihem do nemocnice můj dojem pohnojilo ještě více...60% ()
Dávno pryč jsou noci, kdy drogový boss Bucho usínal s pocitem dobře vykonané práce. Nyní spí s jedním okem otevřeným, s prstem na spušti odjištěné pistole a děsí se chvíle, kdy se ve dveřích objeví ON - El Mariachi. Tento mstitel, vláčející s sebou kytarový futrál napěchovaný zbraněmi různého kalibru, se totiž pomalu prostřeluje zástupy pěšáků ke svému poslednímu cíli. Buchovi bojovníci se vracejí z bojů ve stále řidších sestavách, čemuž se nelze divit, když občas nerozeznají střílejícího hudebníka od zběsilého vrhače nožů Navajase. ()
Akční krvavý remake, druhý z desperátské trilogie připomíná zfilmovaný komiks, jaký známe např. z edice „Krew“. Scénář je v podstatě primitivní: zabíjet a mstít se. Setkáme se tu naturalisticky podaným násilím a krví stříkající na všechny strany. Film vhodný tak pro lůzu v zaplivaných putykách. Samozřejmě je tu ještě pojistka, aby to nebyl úplný propadák, a tak se tu chtivý divák má pokochat (pro ženy nejspíše) pohledným Antoniem Banderasem a (pro muže snad) smyslnou Salmou Hayekovou. Takže i takové svinstvo nakonec může masy pobavit a hlavně vydělávat peníze. ()
V tom filmu jsou pouze dva pětihvězdičkové momenty, a oba se odehrávají na baru: tím prvním je scéna, v níž Steve Buscemi vypráví o záhadném chlapíkovi, který vystřílel celý bar, a tím druhým je vynikající scéna, v níž Quentin Tarantino vypráví vtip o pochcaným barmanovi. Výborný je ještě nástup Dannyho Treja na scénu - herecký prostor zde sice neměl velký, ale jeho postava je strašně zábavná a celý film skvěle oživuje. Zbytek filmu je kvalitativně nevyrovnané béčko (šukací scéna je naprostý trapas), které nedokáže vyprávět ani tak pitomoučký příběh, jaký je zde obsažen, a které místy až otravuje svým puncem amatéřiny (notně podpořeným dvojicí Banderas & Hayek, jejichž herectví a španělský přízvuk působí až bezděčně komicky - osobně mám Banderase mnohem raději ve filmech, kde namísto angličtiny mluví rodnou španělštinou). Filmu by asi šel vyčítat i početný výskyt žánrových klišé, na druhou stranu to ale asi není úplně fér, protože to hlavní na tomto filmu je především zábava a přiznaná pocta béčkové filmařině, takže těžko vyčítat filmu něco, co bylo tvůrčím záměrem. Mnohem spíše mi na něm vadí děravost scénáře, v němž některé situace prostě nedávají smysl (kde se třeba ke konci vezmou ti dva chlápci, kteří v - mimochodem naprosto idiotské - střílečce stojí po Banderasově boku?) a v němž se film posouvá ke konci způsobem, který jsem shledal nesnesitelně statickým. Nemám za sebe problém přiznávat tomuto filmu kultovní status a pobavit se u mnoha jeho dobrých fórů, ale prostě si myslím, že svůj tvůrčí vrchol měl Rodriguez v té době teprve před sebou. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (44)
- Předtím, než Bucho (Joaquim de Almeida) zastřelí muže v klobouku, muži se barva zbraně za opaskem změní z černé na stříbrnou. (Chris Masters)
- Salma Hayek (Carolina) po premiéře vzala do kina rodiče a bratra, ale před svou milostnou scénou je na pár minut vykázala do předsálí. (NIRO)
- Jennifer Lopez usilovala o roli Caroliny (Salma Hayek). (Karlos80)
Reklama