Reklama

Reklama

VOD (1)

Příběh se odehrává během šedesátých let. Mladý učitel nastupuje na místo vychovatele v jednom pražském ústavu ochranné výchovy mládeže. Natáčení bylo v roce 1968 zastaveno a ke konečnému sestřihu natočeného materiálu došlo až počátkem roku 1989. (oficiální text distributora)

Recenze (160)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Je až neuvěřitelné, jaké filmy se tu točily v 60. letech během vzedmutí oné legendární České nové vlny. Pasťák Hynka Bočana má v sobě až cosi ze současné severské kinematografie, jak kvalitou, tak vyzněním, tak syrový, bezvýchodný, popisný a depresivní je. Realistický pohled za zdi ,,ústavu ochranné výchovy mládeže" by měl být brán jako etalon všech následných filmových pokusů českých tvůrců vypořádat se s podobnou tématikou, oproti černobílé Bočanově sondě jsou všechny totiž jen lehkou televizní selankou... ()

Idée_fixe 

všechny recenze uživatele

Silný film, hodně mne chytl za srdce, úplně vtáhnul do děje. Dokonce i Ivan Vyskočil zde působil věrohodně, podal solidní výkon, a na svůj věk (dle mého vkusu) vypadal (i působil) starší, takže mi vůbec nevadilo, že ztvárnil vychovatele "staršímu" J. Krampolovi. Moc pěkná kamera, užívala jsem si záběry dokonce i na nádraží, kotelnu, či starý prázdný špinavý sklad (nebo co to bylo) plný nepořádku. K plnému počtu mi chybí tři věci. Jednak situace, která byla úplně postavená na hlavu (jak správně poznamenal uživatel kajda.l), asice kdy mladý vychovatel byl (a ne jednou!) na celou skvadru cca 20 - 30 chovanců v celé budově úplně sám. Wtf??! Druhak (při vší úctě) děsná hudba, co se k filmu ale vůbec nehodila. Tento aspekt (tedy dobrá hudba, která navíc pěkně ladí s filmem) je pro mne zcela zásadní, jeden z nejdůležitějších u filmů vůbec, a málokdy jsem tento "přestupek" ochotna tolerovat. Ačkoliv, abych jí (té hudbě) úplně nekřivdila, tu a tam zazněly velice nadějné party (a lá Zdeněk Liška) - velká škoda, že v podobném duchu nebyl i ten zbytek (resp. podstatná část) hudby. A v neposlední řadě se jedná o uspěchaný prapodivný "konec - nekonec" (konkrétně myslím tu pasáž (!!SPOILER!!) po útěku chovanců z ústavu (KONEC SPOILERU)). I když, musím přiznat, že i přesto jsem místy koketovala s myšlenkou, že tu plnou palbu dám. ;-) ()

Reklama

movie 

všechny recenze uživatele

Lepšího Ivana Vyskočila a lepší "vězeňský" kérky v českém filmu určitě nikdy neuvidíte. Ansábl chovanců výchovného ústavu je naprosto přesný, dokonce i s tím přerostlým Krampolem (při natáčení mu bylo 30 let). Nad vším se tyčí výborná kamera Jiřího Šámala, kameramana, který na mistrovské dílo pozvedl i předchozí bočanův film ČEST A SLÁVA, ale též např. STUD. ()

kajda.l 

všechny recenze uživatele

(Ne)herec Krampol sice nemá v Pasťáku hlavní roli a pro sebe si uzme jen menší porci scén, ale i tak mi jeho toporný výraz superdrsňáka (se zácpou) opět kazil zážitek. Nehledě na fakt, že v té době třicetiletý Jiřík hrál mladistvého delikventa a působil starším dojmem než Vyskočilův vychovatel (Vyskočil je mladší, ve 22 letech hrál vystudovaného vysokoškoláka)). Ono vůbec obsazení nejen delikventů nebylo zrovna vydařené. Samotný Vyskočil rovněž nevyniká výrazným hereckým charismatem, aby utáhl na svých bedrech celý film. SPOILER - No a pak tu máme závěr, komplikovaný a velmi neuvěřitelný - po likvidaci předchozího učitele tamními chovanci je nechán jeho nástupce ve Štedrý večer zcela osamocen v detenčním zařízení? V socialismu je možné vše, ale tomuhle tak úplně nevěřím. A vůbec celé fungování pasťáku bylo dosti pochybné. 60% ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

5/10 Vyjma narazky na Kovarika v zacatku mi nejak uslo, proc by film nedokonceny v trezoru. Stale jsem mel dojem, ze uz jsem ho jednou musel videt - zkratka Deza vi! Na Slovensku jsem pred 7 lety prolezal po zavreni Halic a pri cteni toho, co jsem cetl na stenach samotek mi bylo opravdu hnusne na bliti. Skoda, kdyby ho vypustili driv mohl to byt ve sve dobe fakt trhak, takto uz ho dobehlo a predebehlo stado jinych... ()

Galerie (5)

Zajímavosti (11)

  • Hudbu zkomponoval Vladimír Klusák, který byl ke spolupráci přizván vlastně náhodou. Jedna z produkčních, pověřená zajištěním hudební složky, mu omylem zatelefonovala namísto jeho slavnějšímu jmenovci Janu Klusákovi. Než se záměna vysvětlila, měl už Vladimír Klusák připravenou hudbu, která na režiséra zapůsobila tak, že se rozhodl ji ve filmu použít. (raininface)
  • Při natáčení filmu, už s vědomím že to špatně dopadne, zažíval režisér Bočan absolutní tvůrčí svobodu. Při střihu už ale byla situace jiná, musel 50 obrazů z 90 na zásah cenzora předělávat nebo dokonce odstranit. Do fáze postsynchronnů se film nedostal, dotvářely až po r.1989, kde herci, kteří se již nedožili, museli být předabovaní. (sator)
  • Po prvom premietaní a zákaze sa tvorivá skupina Šebor-Bor pokúšala snímku zachrániť, a preto nakoniec aj režisér pristúpil k niektorým úpravám. Celá záležitosť sa tiahla trištvrte roka. Film mal deväťdesiat obrazov, vykonali sa na papieri jeho úpravy, nový koniec, niektoré obrazy išli von, asi pri tridsiatich piatich obrazoch sa vykonali návrhy na úpravy, ale keď to dali dokopy, zistili, že to s filmom nepohlo, aj keď by sa napríklad v postsynchrónoch zmenili repliky. (Raccoon.city)

Související novinky

LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu

LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu

28.05.2019

Letní filmová škola Uherské Hradiště, která se letos koná v termínu 26. července až 4. srpna, přivítá dva významné představitele česko-slovenské kinematografie – režiséra Hynka Bočana a herce Milana… (více)

Noir Film Festival 2018 – Nikdo neunikne!

Noir Film Festival 2018 – Nikdo neunikne!

18.08.2018

Napínavá dramata z vězení, rebelství Samuela Fullera, charisma Roberta Ryana, bojovnost Idy Lupino, emancipace nových osudových žen, šílenství noirových psychopatů, temné příběhy ze severu Evropy a… (více)

Reklama

Reklama