Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1987 natočil režisér Barbet Schroeder hořké komediální drama, jež vychází z novely legendárního Charlese Bukowskiho. Mickey Rourke zde hraje opileckého básníka Henryho Chinaskiho, který se setká s alkoholičkou Wendy (v podání Faye Dunawayové). Jejich společným životním cílem se stane upít se k smrti… (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (278)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Kdysi dávno, když jsem hodně chlastal, jsem Bukowskiho rád četl, ale nikdy jsem tu jeho ožraleckou "poetiku" života na okraji společnosti nijak zvlášť neobdivoval. Nicméně jeho beletrie i poezie mají rozhodně něco do sebe, chápu že je to miláček undergroundu (a salónních flamendrů - intelektuálů). Ale tenhle film se fakt vůbec nepovedl. Rourke se celou dobu chová, tváří i mluví tak debilně, že říct že "přehrává" by to zdaleka nevystihlo. Může připadat věrohodný leda někomu, kdo nikdy nechlastal a ani se mezi chlastajícími nepohyboval. A co má probůh být ta jeho chůze? Nějaká parodie na retardovaného lidoopa? Nebo na výtvor Dr. Moreaua? Příšerné. A Faye Dunaway se na svou roli zoufale nehodí (respektive hraní chlastající barové bludičky jí zoufale nejde), protože je na ní okatě vidět, že její civilní přirozenost je střízlivost, odměřenost a cílevědomost. Krásná Faye Dunaway a ještě krásnější Alice Krige (moje oblíbená královna Borgů) jsou ale taky hlavní dva důvody, proč filmu dávám aspoň ty dvě hvězdy. Jo a před kamerou se mihne i samotný Hank (coby jeden z chlápků za barem v první scéně s Wandou). A jak si vybavuju z nějakého rozhovoru s ním nebo z knihy o něm, Barfly se mu taky vůbec nelíbil, ani Rourkeův Henry Chinaski. Není divu. ()

lola3121 

všechny recenze uživatele

Hlavní postavou je nezaměstnaný opilec, barový povaleč, hospodský rváč a budoucí spisovatel Henry Chinaski (čili Charlese Bukowski) v podání Mickeyho Rourka, který ztvárnil Mistra vpravdě mistrovsky. Dějově film příliš náročný není, v podstatě se v něm pořád chlastá, což zřejmě věrně odráží to, „jak to bylo doopravdy“. Člověk se až diví, že se při tomto způsobu života můj oblíbený autor dožil tak vysokého věku, ale ještě že tak, přišli bychom o spoustu hodnotné literatury. ()

Reklama

Kulmon 

všechny recenze uživatele

...... až se budu dívat znovu, nechť si laskavě připravím flašku do ruky ...... Jeden z nejlepších filmů o chlastu. Žádný jiný ve vás neprobudí takovu touhu dát si skleničku wizoura. Zároveň nechá člověka vzpomenout na ty krásný časy, který strávil v hospodě, kterak hasil žízeň, kterak balil neznámý ženský a kterak se porval kvůli urážce na cti. "Píča tvý mámy smrdí jak čistič koberců." Kurva, něco bych popil. ()

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době příjemné překvapení z amerického filmu. Role pro Mickey(ho) Rourka jako ušitá na tělo. Nevím do jaké míry je to autobiografické, ale trošku mi nebyla jasná jeho chůze "jakoby s ustřelenými koulemi "(a přitom mu očividně dost dobře fungovaly). Dobré téma na zamyšlení i o té naší honbě za "zlatou klecí". ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Neznat poměrně dobře dílo Charlese Bukowskiho, asi bych 4* nedal. Ale z jeho knih jsem si takto nějak představoval život Henryho Chinaskiho. Opilce, vandráka, spisovatele, nezaměstnaného chlápka, který se nebojí porvat, vykopnout ženskou z jejího bytu a občas má nějakou opletačku se zákonem. Mickey Rourke hraje hlavní postavu skvěle, je radost jej sledovat, avšak troufám si tvrdit, že Sean Penn by se do role hodil o jednoho panáka whisky víc. Diváka potěší i další postavy, cameo Charlese Bukowskiho, prostředí a hudba. Snímek rychle plyne a nenudí. Plný počet dát nemohu, neboť se domnívám, že dílo tohoto spisovatele poskytuje ještě daleko více možností (a lepších) ke zfilmování. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (22)

  • Faye Dunaway požadovala od Bukowskeho scénu, v ktorej bude vidno celé jej, ako si bola vedomá, krásne nohy. Bukowski preto upravil rannú scénu vo Wandinom byte. (toi-toi)
  • Režisér Barbet Schroeder a Charles Bukowski byli blízkými přáteli, Schroeder se snažil o maximální věrohodnost snímku a s Bukowskim vývoj filmu často konzultoval. (SeanBean)
  • V důsledku potřeby osvětlení temných barových scén ve filmu vznikla zcela nová technika osvětlování s názvem Kino Flo, využívající principu upravených zářivek. (ČSFD)

Reklama

Reklama