Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Geniální hudební skladatel, jehož tvorba i životní postoje bořily dobové konvence... Výpravné životopisné drama představuje geniálního hudebního skladatele Ludwiga van Beethovena skrze tři formativní období života. V roce 1779 se osmiletý „Louis“, jak ho oslovuje otec, velice rychle proslaví v rodném Bonnu jako výjimečný hudební talent. O několik let později se jako energický mladík setkává s Wolfgangem Amadeem Mozartem, což významně ovlivní Beethovenův autorský rukopis i světonázor. V závěru svého života se pak Beethoven uchyluje na statek svého bratra, kde stále tvoří i přes ztrátu sluchu. Podzim života je pro Beethovena zároveň příležitostí ohlédnout se za bouřlivou kariérou, společenskými skandály i ztracenou láskou… Prestižně obsazený koprodukční snímek Nikolause Steina von Kamienského se natáčel z většiny v České republice, diváci snadno poznají lokace v Praze, Ploskovicích, Brozanech nad Ohří, Libochovicích, Českém Krumlově, Telči či Doksanech. V titulní roli Beethovena se představí populární rakouský herec Tobias Moretti, jako dospívající skladatel pak Anselm Bresgott a v dětské roli Colin Pütz. Česká televize snímek uvádí v české premiéře u příležitosti letošního 250. výročí Beethovenova narození. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (19)

st3f0o 

všechny recenze uživatele

Maestro Ludwig by z tohto dieľka zrejme veľkú radosť nemal na rozdiel od kolegu Wolfiho. Možno som príliš náročný, no podľa mňa asi bude niekde chyba keď sa o životnom diele z filmu, ktorého názov nesie meno jedného z najvýznamnejších skladateľov v dejinách hudby, divák reálne nedozvie prakticky nič. A tak zatiaľ čo Mozart má svojho Amádea, Beethoven sa ani na 250-te výročie narodenia "nedočkal" rovnako zaslúženej filmovej pocty. ()

janesX 

všechny recenze uživatele

Toto bol skôr životopisný film všetkých naokolo, ako jeho. Čakal som, napríklad, že uvidím kedy a ako vznikli melódie tohto veľkého skladateľa. Možno tu chceli dať zo všetkého trochu, no keď som si jednotlivé scény v podvedomí rátal, tak v každej druhej sa riešili peniaze. Toľko sa riešili a aj tak sa nikdy nedoriešili. Film neobsahuje žiadnu zapamätateľnú scénu, stále sa venuje niečomu, čo mňa absolútne nezaujímalo a nič nedotiahne do konca. Tobias Moretti výborný, predstaviteľ stredného Beethovena tiež, no tá najmladšia verzia mi herecky pripadala ako autista. Oceňujem len to, že s klavírom to vedeli všetci traja. Aj interiéry boli parádne, ale ako tak z filmu som nakoniec vôbec nič nemal. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zaujme, ale neuchvátí. 1) Tři časové roviny mi v tomto případě nevadily, protože scénář byl strukturován přehledně a pochopitelně. Naopak to, že tvůrci postavili souběžně vedle sebe děje s podobným obsahem, byť se odehrávaly v různých časových rovinách, vytvořilo zajímavý nadhled._____ 2) Film předpokládá, že o Beethovenově životě mnohé známe a nenecháme se tak zmást poněkud limonádovým ztvárněním jeho citového zrání. Rovněž tvůrci předpokládají, že divák je seznámen s jeho dílem a tak nepovažují za potřebné doprovázet každý obraz jeho hudbou._____ 3) 21letý Anselm Bresgott (Beethoven - mladík) je sympatický. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Zajímavě ztvárněný životní příběh slavného skladatele, kdy se střídají pasáže z jeho dětství a mládí s posledním obdobím jeho života. Vznikl tak poměrně dynamický a poutavý celek prosycený hudebními úryvky z jeho tvorby, který nenudí, a dvě hodiny tak uběhnou jako nic. Zdařile vystižená je rovněž dobová atmosféra, i když jednání postav je možná poněkud přizpůsobeno současnému překotnému životnímu stylu. Nechybí ani romantizující prvky, aby byl spokojen i současný většinový divák odkojený TV seriály. Trochu mě jen rušilo, že Mozart vypadal jako padesátník, ale možná byl jeho představitel vybrán záměrně tak, aby se vizuálně zvýraznil věkový odstup od Beethovena, což ale nepovažuji za zrovna šťastné. To je ale jen drobnost. Každopádně kvituji, že se snímek vyhnul těžkopádné popisnosti, s jakou se zpravidla životopisné snímky potýkají. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Trochu chaotické spracovanie prestrihmi do troch časových rovín bez varovania diváka. Beethovena uznávam ako jednu z najväčších legiend hudby vôbec, ale toto stvárnenie nebolo celkom vydarené. Rozhodne lepšou by bola voľba lineárneho spracovania života a nie toto preskakovania za pochodu nekonečnej, niekedy až otravnej husľovej hudby či operných výkrikov. Vrcholom ale bolo, že polovicu priestoru dostáva Mozart. Ale ok, aspoň nejaká snaha o poctu. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (6)

  • Všichni tři představitelé Beethovena ovládají hru na klavír a jejich vystoupení jsou autentická. (Dr. Hawkeye)
  • V čase 01:58:00, těsně po rozhovoru otce Bethovena s pánem na Telčském náměstí, je na sloupku podloubí jasně vidět malůvka, která tam určitě na rozhraní 18. a 19. století nebyla. (optik)
  • Představitel otce Jeana van Beethovena (Ronal Kukulies) má modré oči a musel nosit hnědé kontaktní čočky. (Dr. Hawkeye)

Reklama

Reklama