Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Max Cady opouští vězení, kam byl před čtrnácti lety odsouzen za znásilnění. Je odhodlán pomstít se svému tehdejšímu obhájci Samu Bowdenovi, který ve snaze potrestat zločin, zatajil soudu důležitý důkaz svědčící v Maxův prospěch. Jeho plán je nelítostný a promyšlený. Nejprve Samovi, jeho ženě Leigh a patnáctileté dceři Danielle znepříjemní návštěvu kina, potom za ně zaplatí v cukrárně a teprve na druhý den Sama osloví a připomene mu minulost. S každým dalším Maxovým objevením atmosféra nejistoty stále více přerůstá v napětí a strach. Sam sice nechá Maxe zatknout, protože jim otrávil psa, policejní komisař však nemá důvod držet muže ve vazbě a propustí jej. A Max pokračuje v naplánované pomstě, zraní Samovu milenku Lori a začne svádět Danielle. Samem najaté násilníky zmlátí a pak si zaplatí nejlepšího právníka ve městě a obžaluje Sama za ublížení na zdraví. Jeho útoky se stupňují. Když vnikne do Samova domu, kde zabije služebnou a soukromého detektiva Kerseka, kterého si Sam najal, uprchne rodina z města a na své obytné lodi se vydá na Cape Fear. Max je však pronásleduje i sem, odhodlán znásilnit Samovi ženu i dceru a jeho samotného zabít. (Nova Cinema)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (622)

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak tomu poviem mrazivý thriller ako remeň. De Niro pekne pomaličky so stupňujúcou sa rafinovanosťou a intenzitou terorizuje rodinu právnika, ktorý si kedysi pri jeho obhajobe odflákol svoju povinnosť ako advokát. Priznám sa, čakal som trocha iný záver ale aj tak som spokojný. Napínavé až do konca. Určite odporúčam. 85/100 ()

Aky 

všechny recenze uživatele

De Niro je skvělý, Nick Nolte a ostatní výteční. Kromě přenatahovaného závěru směřujícího k jasné pointě, mi však vadilo, že advokát Bowden je na to, že je advokát, až příliš nedovtipný. Už tu dávnou vědomou chybu v obhajobě by profesionál (kterým údajně je) nikdy neudělal. A jestli ji udělal kvůli svému nikoliv profesionálnímu svědomí, byl to projev neskutečné hlouposti a lehkomyslnosti; mohl se obhajoby bez ztráty kytičky vzdát - a musel o takové možnosti vědět. Podobně neinteligetně se pak zachoval ve filmu ještě několikrát (například ono patlání se v krvi zavražděného detektiva), ale už se mi to nechce rozepisovat. Na sdělení pocitu jsem toho napsal až moc. ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Thriller J. Lee Thompsona z roku 1962, v ktorom sa predstavili Gregory Peck a Robert Mitchum je výbornou, aj keď nie príliš výnimočnou žánrovkou. Navyše v mnohých ohľadoch príliš zastaralou (tie nepotrebné zrýchľovačky počas akčných scén sú príšerné). Aktualizáciu si v začiatkom 90. rokov zobral do rúk veľký milovník filmovej histórie a geniálny tvorca Martin Scorsese. Jeho počin je takmer v každom ohľade lepší, než pôvodná verzia. Úctu k originálu preukázal režisér ponechaním pôvodných mrazivých hudobných motívov z pera Bernarda Herrmana a obsadením pôvodnej dvojice do vedľajších úloh. Vznikol remeselne brilantný thriller s jednou z najvďačnejších príležitostí pre Roberta De Nira. Temný, mrazivý počin síce kvôli svojej žánrovej čistote nepatrí k absolútnemu vrcholu svojho tvorcu, no aj tak ponúka vynikajúci zážitok. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Každý den se nenajde remake, který by dle několika lidí strčil původní film do kapsy, většina názoru se ale shoduje, že jestli nějaký film strká do kapsy svou původní předlohu tak je to Mys hrůzy z roku 1991, remake Mys hrůzy z roku 1962. Mys hrůzy z roku 1991 je navíc geniální ukázkou dvojice režiséra Martina Scorseseho a herecké hvězdy Roberta De Nira obou v plné síle a především je jeden z nejmrazivějších a nejlepších thrillerů všech dob. Původně mohlo být vše jinak a zatímco Schindlerův seznam mohl režírovat Scorsese a Mys hrůzy zase Steven Spielberg. Spielberg se ale později rozhodl, že je pro něj Mys hrůzy příliš brutální a zároveň, že nemůže nechat Scorseseho Schindlerův seznam režírovat, protože by tak přišel o šanci své rodině a přátelům vysvětlit důležitost událostí spojené s holokaustem. Nakonec si tak dvojice filmy prohodila a Scorsese si tak do filmografie může připsat jeden ze svých nejvýraznějších zářezů, který má perfektní atmosféru, gradaci a především tu nejlepší možnou ukázku filmové řeči. Scorsese se u tohoto thrilleru silně inspiroval tvorbou Alfreda Hitchocka, svého oblíbeného režiséra dle jehož poznámek k nerealizovanému filmu The Key to Reserva natočil 10-minutový krátký film. Zároveň oslovil svého dvorního herce Roberta De Nira, přičemž se jednalo o jejich 7. společnou spolupráci a také opět Scorsese použil pro film hudbu dávno zesnulého skladatele Bernarda Hermanna, kterou pro film adaptoval Elmer Bernstein. I tento soundtrack později parádně pomáhá bravurní atmosféře filmu a těžko si už výsledný film představit bez ní. Mys hrůzy je perfektním příkladem hereckého talentu Roberta De Nira. Jeho chladnokrevný psychopat Max Cady jde po svém bývalém právníkovi Bodwenovi v podání Nicka Nolteho pomalu a bravurně se s ním hraje jako kočka s myší. De Niro zde navíc předvede jako Cady několik poloh od klidného a vlastně šarmantního muže po naprostého psychopata, kterému jde jen o tu nejhorší možnou pomstu. De Niro si zde právem došel pro nominaci na Oscara a i přes početnou škálu legendárních rolí je výkon v roli Maxe Cadyho snad i jeden z těch nejpamětihodnějších. Krom De Nira se za svůj výkon ve filmu dočkala nominace na Oscara i tehdy 19-letá Juliette Lewis, která se jako Bowenova dcera Danielle stane důležitým nástrojem Cadyho jak zničit Bowena co nejvíc to jde. Danielle je typická puberťačka, která těžko snáší své rodiče, jejich krizi a do toho jí jako na zavolanou padne šarmantní Max Cady u kterého bohužel nezná její pravý tvář. Především ústřední dialogová scéna mezi těmito dvěma představiteli je naprosto geniálním hereckým koncertem obou zúčastněných a až překvapí jak moc je Lewis schopná držet krok s De Nirem. Nick Nolte a Jessica Lange jsou tak ve finále o ždibec méně výraznější herci, přesto i oni jsou ale ve svých rolích parádní a především mezi Noltem a De Nirem skutečně funguje jakási vzájemná nenávist a rivalita. Bowenova manželka v podání Jessica Lange poté díkybohu není zbytečně navíc ale i ona je nakonec funkční součástí děje. Čtyři protagonisté se tak nepřekrývají a především jejich vzájemná závěrečná konfrontace na konci snímku je skutečně tak osudová jak to taky celou dobu bylo postupně budováno a závěr filmu je tak naprosto bravurní vyvrcholení dvouhodinového psychického teroru jedné americké rodinky. Scorsese se toho filmu ujmul v 90. letech, v době kdy byl skutečně v naprosto plné síle a jeho naprosto živý režijní styl u kterého je vidět naprostá radost z možnosti něco filmově vyprávět je vidět i zde. Scorseseho režie vždy měla náboj a energii a tento psychologický thriller mu sedí naprosto výborně. Už jen v detailech je skutečně vidět, že je Scorsese fanoušek Hitchocka a pracuje tak bravurně s atmosférou jako právě kdysi on. Střih Jiřiny Péčové a Thelmy Schoonmakerové je poté bravurní a funguje především s postupným budováním čím dál tím zoufalejší atmosféry, kterou divák s ústřední rodinkou prožívá a konkrétně ze scény se zamykáním zámků prostě skutečně mrazí především s využitím parádní Herrmannovy hudby. Za kamerou stal častý spolupracovník Davida Lynche Freddie Francis a jeho pracování s detaily je jen špičkou ledovce geniálního obrazu s geniálně využitými záběry. Právě spojení Francisovo kamery, Herrmannovou soundtracku, Scorseseho energetické režie a výborně obsazených herců dává ve finále skutečně vrchol thrillerového žánru 90. let a neprávem trochu zapadlý thriller na který se tak trošku možná práší kvůli pamětihodnějším Scorseseho peckám a pamětihodnějším výkonům De Nira. Přesto je to ale škoda. Mys hrůzy je prostě geniální psychologický thriller kde se sešel ten nejlepší společný tým a stvořil něco skutečně legendárního. Bravurní budování napětí, skutečně stísněná atmosféra z pocitu, že je psychopat De Niro za rohem a především parádně vyvrcholené finále tak nabídne skutečnou špičku svého žánru a jeden z těch filmů, který léty neztratil nic ze svého už tehdy bravurního kouzla. Především Scorseseho hrátky s pravidly žánru, bravurní budování napětí mezi postavami a De Nirova fyzická proměna dávají dohromady něco na co by bylo hřích zapomenout. Už proto, že moc podobně bravurně budovaných thrillerů (minimálně) v brzké době rozhodně nevznikne..... () (méně) (více)

Anthony 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem i originál a tento remake ho rozhodně převyšuje. Ten byl totiž černobílý i v charakterech - Nolte tady už není tím jednoznačně kladným hrdinou jako Peck - i on má trochu černé svědomí. Vedle skvělého DeNira se mi moc líbili i ostatní herci. Herrmannova hudba je prostě geniální. Závěr mi nevadí, ale je pravda, že De Niro má asi 10 životů. ()

Galerie (122)

Zajímavosti (48)

  • Zárobky v požičovniach dosiahli takmer 40 miliónov USD. (elanius)
  • Juliette Lewis nevěděla nic o tom, že jí Robert De Niro během scény z hodiny dramatu bude strkat do pusy palec. Nic takového ve scénáři nebylo a až během natáčení s tím nápadem přišel De Niro, oznámil ho však jen Scorsesemu. (StarsFan)

Související novinky

Mys hrůzy dostane seriálovou verzi

Mys hrůzy dostane seriálovou verzi

24.11.2023

V roce 1962 vznikl dnes již klasický americký thriller Mys hrůzy podle předlohy „The Executioners“ spisovatele Johna D. MacDonalda z roku 1957 (u nás vydané pod titulem „Mys strachu“). V příběhu o… (více)

Plážový detektiv Leonardo DiCaprio

Plážový detektiv Leonardo DiCaprio

30.09.2009

Romány Johna MacDonalda patří do zlatého fondu detektivky a thrilleru – podle jedné z jeho knížek byl natočen třeba slavný Mys hrůzy. Vypadá to, že se adaptace dočká i MacDonaldova nejslavnější série… (více)

Reklama

Reklama