Reklama

Reklama

Oklamaný

  • USA The Beguiled (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Voják Severu držený ženami jižanské dívčí školy. Je to ale on, kdo je vězněm? ... Během americké občanské války v roce 1863 se raněný desátník Unie John McBurney (C. Eastwood) ocitá na odlehlé jižanské dívčí škole v Mississippi, kterou vede Martha Farnsworthová (G. Pageová). Ta chce Johna co nejdříve vydat konfederačním vojákům, nakonec se ovšem rozhodne jej napřed u sebe ponechat pod přísným dohledem, než se uzdraví. K vězněnému nepříteli se nejprve dívky chovají obezřetně, během svého pobytu si ale John získává jejich důvěru stejně jako jejich náklonost. Když Johnovi začne podléhat jedna dívka za druhou, svým jednáním přivolá nad školu nebezpečný mrak žárlivosti… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (112)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Růže mezi trny? Trn mezi růžemi? Zajímavý portrét muže mezi ženami, které kvůli válce tento "element" takřka vůbec neznají. Oklamaný zároveň skýtá pozoruhodný exkurz do psychologie obou pohlaví, který vyustí v takové finále, jenž je pochopitelné ze strany Eastwooda i z pohledu dámského kolektivu. Řekl bych, že tento snímek nemá vyloženě záporné postavy, nýbrž největší "potvorou" tu jsou lidské pudy a potřeby, které vyvolávají jednání, jenž může mít (a také má) fatální následky. Za vyhrocením stojí žárlivost, nevěra, touha přežít a afektované chování, ovšem prvočinitelem je válka - v tomto příběhu spíše na pozadí - avšak svými důsledky značně dramatická, neboť způsobuje nedostatek mužů ve společnosti, což je zde částečně nastíněné a představuje roznětku pro ústřední zápletku. ()

progression 

všechny recenze uživatele

Méně známé, ale hodně zajímavé drama s výborným Clintem Eastwoodem v hlavní roli (na rozdíl od filmů s drsným Harrym uvidíte "trošku" jiného Eastwooda, který si roli i mnohačetnou dámskou společnost/přesilovku náramně užívá). Výborný scénář, kamera i hudba a asi nemá cenu psát více a spoilerovat. Já sám jsem také v průběhu myslel, že už vím "wo co go" a stejně jsem nevěděl, takže si to sami patřičně užijte až do úplného konce :-) ()

Reklama

Sidonka 

všechny recenze uživatele

Oboje zpracování (toto z roku 1971 i to novější z r.2017) má něco do sebe, své klady i zápory.  SPOILERY: První jsem viděla tu od Sofie Coppoly, už před lety, takže nemám přímé srovnání. John se v podání Clinta E. chová zkratkovitě, najednou nějakou políbí, když to ani nečekám a hned se ohlíží za další, což mi nepřišlo moc prozíravé, dá se předpovídat, že si toho druhé ženy a dívky buď všimnou nebo to někomu vyzvoní a hlavně to přijde jako blesk z čistého nebe. Ten novější (v podání Colina) se spíš snaží zavděčit a přežít, než že by byl přehnaně na holky (ošklivě řečeno děvkař). Rozvážnější Colin je hlavně jejich zraněný a bezmocný zajatec a tak chce většině dát důvod si ho ve škole nechat a nevydat po ošetření jako zajatce nepřátelským vojákům, není jen milovník, je chybějící mužský element. Clint je pudovej sebejistej člověk jednající bez ohledu na možné budoucí následky. Vlastně je dobré vidět obě verze, neb v češtině jsem knižní předlohu nedohledala a jedna verze druhou doplňuje a dovysvětluje nebo se na nějakou drobnost podívá z jiné stránky a z jiného úhlu. V příběhu není vyloženě kladných postav, buď je můžu pochopit včetně pochybení a slabostí. Ty ostatní hodit rovnou k záporákům (pokrytecká, mstivá majitelka školy). Líbila se mi asi nejvíc postava služky, která hrála s otevřenými kartami a varovala ho, ať odejde včas a apelovala na jeho rozum. Přesto se nechal strhnout emocemi, touhou po pomstě a pochybnými výhodami, když měl zdánlivě chvilku navrch. Nejmrazivější je konec filmu, kdy jsou již charakterově pokřivené holky vedeny učitelkami k pěknému a pečlivému vyšívání-zašívání a bezstarostně si při "výšivce" švitoří, jako by se nic vážného nestalo a jako by byly pořád lepšími dívkami se správnými hodnotami. Jako lidstvo se svými vášněmi, sklony, slabostmi, bezohlednostmi, závislostmi, sklony ke krutosti k  méně mocným, atd. z toho nevycházíme dobře. Ať už jsme holky nebo kluci, ať žijeme ve válce nebo v míru, ať už dostaneme šanci vládnout a mít na vrch nebo ne. Silnější vyhrává. Ale ne vždy, někdy jedince umoří početné hejno malých "kobylek". Už jsem to někde psala, Bohu jsme se prostě nějak nepovedli. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Když při střetu dvou stran fronty přijde úder z té třetí aneb rozžehneš-li jiskru, můžes shořet sám. Na Siegela s Eastwoodem až překvapivě silný a mrazivý, nebál bych se říci až skoro horrorový (některé ty pasáže a charaktery hraničí s vyšinutím a psychickou nestálostí) počin. Herecky velmi slušně ukočírován. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Tie varovania v niektorych komentaroch o tom, aby ste si nic dopredu nezistovali su prehnane. Kazdemu, kto videl uz par filmov, musi byt po chvili jasne akym smerom sa film bude odvijat a aky nevyhnutny zaver caka hlavneho hrdinu. Proste Eastwood tu tak dlho ojebava bandu zien u ktorych sa nechtiac ocitol az nakoniec ojebu ony jeho. Film sa ani neznazi nejak dlho skryvat skutocne charaktery postav a v rôznych spomienkach a monologoch nam ukaze ich skutocne umysly. Takze nakoniec ide len o to ake vynaliezave patalie si scenarista pre zucastnene postavy pripravil. Mna to prilis nenadchlo pretoze mi to nepripadali prilis napadite a Eastwoodova postava sa spravala dost hlupo tym, ze zvadzala vsetky zenske a bola len otazka casu, kedy niektora z nich zo ziarlivosti nieco vyvedie. Ani herecke vykony ma nestrhli. Eastwood tu sice hra regulerneho vypocitaveho zaporaka, ktory zvadza aj 12 rocne decko, ale zeby predviedol nieco vynimocne si nemyslim. Rovnako aj ta banda zien a nadrzanych dievcat za vela nestoji. A to ani po fyzickej stranke. Takze vysledok je pre mna mierne nadpriemerny film s netradicne obsadenym Eastwoodom. Trochu mi to svojou atmosferou pripomenulo tie nezazivnejsie filmy Chan-wook Parka, takze komu sadli, tak pre neho môze byt toto prirovnanie skvelym odporucanim. 6/10. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (22)

  • Film získal veľké uznanie vo Francúzsku a Pierre Rissient ho navrhol na filmový festival v Cannes, no hoci s tým Eastwood a Siegel súhlasili, producenti to odmietli. Napriek tomu však bol neskôr vo Francúzsku široko premietaný a Francúzi ho považujú za jedno z najlepších Eastwoodových diel. (Arsenal83)
  • Clint Eastwood považoval film za „príležitosť hrať skutočné emócie a nie hrať úplne teatrálne a zapaľovať delá cigarami“. (Arsenal83)

Reklama

Reklama