Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Román Doktor Živago vynesl svému autorovi Borisi Pasternakovi Nobelovu cenu za literaturu (1958), ale i takový odpor sovětského režimu, že tvůrce toto ocenění raději odmítl. Velkolepá freska zachycuje nejdramatičtější období novodobých dějin Ruska, první polovinu dvacátého století, tedy především první světovou válku a bolševickou revoluci. V těchto těžkých a krvavých časech hledá svou cestu životem titulní hrdina, lékař s duší básníka Jurij Živago. Nezajímá ho politka, pouze lidská individualita. Je povolán k tomu, aby pomáhal raněným a trpícím. Svým profesním posláním si je jistý, avšak o to méně má jasno v citech k ženám. Zatímco k sestřenici Toně jej poutá manželský slib, stvrzený dítětem, ke křehké dívce Laře jej přitahuje porozumění a milostná touha. Jeho cestu navíc kříží všeho schopný právník Viktor Komarovskij, Lařin bývalý milenec, jenž je schopen přežít za každého režimu a jenž se nemíní Lary vzdát... Dvoudílný britsko-americký snímek je již druhou adaptací Pasternakovy předlohy. Poprvé ji zfilmoval režisér David Lean s Omarem Sharifem, Julií Christieovou, Geraldine Chaplinovou a Rodem Steigerem v hlavních rolích. Ve verzi italského režiséra Giacoma Campiottiho uvidíme Hanse Mathesona, Keiru Knightleyovou, Alexandru Marii Laraovou a vynikajícího Sama Neilla. Snímek vznikl v českých (pražských) a slovenských lokalitách. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (87)

Azhila 

všechny recenze uživatele

Tento film, ktorý pravdivo a detailne ukazuje ako to v minulosti vyzeralo v Rusku mi úplne vzal dych. Nádherným spôsobom sfilmovaná knižná predloha. Vystihuje dobu a pocity ľudí takým spôsobom, že to človeka naozaj chytí za srdce. Ľudia sa milovali, nenávideli, zabíjali ale všetci sa snažili prežiť – po svojom, ako najlepšie vedeli .Príbeh je skutočne veľmi silný a doprevádza ho láska, bolesť, nenávisť, utrpenie, útek, strach a odhodlanie a nie je inak ako bravúrne zahraný. Pre mňa dovtedy neznámy Hans Matheson ako Dr. Živago je naozaj natoľko presvedčivý, až vás to donúti premýšlať a preživať jeho príbeh ako by bol váš vlastný . No najviac sa mi páčila Keira Knightley, túto herečku proste zbožňujem a fakt, že mala len 17 keď to natáčala je pre mňa až neuveriteľný. A k tomu všetkému je divák doprevádzaný prekrásnou hudbou Ludovica Einaudiho a nádhernými zábermi prírody, najmä ruskej zimy. Pre mňa je to jeden s najkrajších a najdojímavejších filmov aké som kedy videla a pravdepobodne aj vždy bude. ()

horovska 

všechny recenze uživatele

Silný příběh, klasické románové zpracování. Neznám ani předlohu - i když teď si ji rozhodně přečtu - , ani film z roku 65, i když ho po shlédnutí tohoto snímku asi začnu shánět. Možná právě proto, že nemám srovnání, děj mne pohltil a často se v myšlenkách k tomu vracím, i když už je dlouhá doba, co jsem jej viděla. Nevadili mi ani herci, i když bych si dovedla představit v roli osudové ženy někoho vyzrálejšího. ()

Reklama

gidzitka 

všechny recenze uživatele

Stejně jako Faidra doufám, že Boris tvůrce chodí strašit po nocích. Nevím, jakého inteligenta napadlo svěřit složitou roli Lary Keiře, nicméně nejspíše od této doby považuje tato "herečka" (ano, je svým způsobem roztomilá - to uznávám i já, ale o hraní bych v jejím případě opravdu nemluvila) za vrchol oduševnělosti vyšpulené rty. ()

HarveyDent 

všechny recenze uživatele

Čirou náhodou jsem zapnul televizi, dvacet minut se dívám na tohle drama a najednou vidím Knightley a říkám si jak to že o tomhle filmu nevím?????? A jak to že nebyl v kinech?????? Když jsem pak zjistil, že to byl TV film tak jsem nemohl věřit vlastním očím, výprava vypadala na velmi dobrý (ba oscarový) snímek. Syrová atmosféra bídy a beznaděje, která je ještě dvojnásobně větší, když hlavní hrdina nemůže milovat svou milovanou v době války (i proto že je už ženatý). Není tu žádný kýč, lásku Lary a Živaga jim věříte v obou dílech tohohle krásného, romantického snímku v kruté a bezcitné době, tohle je jeden z mála filmů, které mě dokážou dojmout. Velkým kladem jsou přesvědčivé herecké výkony (Knightley, Neill), Matheson se tam snad připletl náhodou či co, ale mě tam vůbec nepasoval. Mínusy jsou pak ještě některé "telenovelovské" odkrytí pravd (třeba jak Lara pozná Živagovou manželkou), ale jinak mě tenhle Tv film zaujal tak, že jsem pak celý týden v zamilovaném transu čekal na druhou půlku, která mě nakonec dostala úplně. 80% ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Jedeme hodně rychle? Myslím, že ano! Nebo my stojíme a svět kolem nás uhání. Ani nevím, která verze se mi líbí víc. Jako první jsem viděla tu starší s charismatickým Omarem Sharifem a přenádhernou hudbou a jemnou Julií Christie. Ale i tato verze má hodně do sebe, jsem vděčná za obě. Vsadila bych se, že jsem viděla pražské nádraží, aspoň podle fotek to sedí. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (38)

  • Italský režisér Giacomo Campiotti byl nešťastný, protože nemohl dlouho najít toho správného herce pro hlavní roli. Pak se ale dozvěděl v té době o nepříliš známém a mladém herci Hansovi Mathesonovi, který zrovna natáčel v ČR hororový snimek Mrtvá hlídka. Režisér Campiotti se za Hansem rozjel a v Praze se spolu sešli na castingu. Po dlouhém hledání tedy nakonec režisér Campiotti zariskoval a svěřil hlavní role Hansovi (Jury Živago) a mladičké (tehdy šestnáctileté) Keiře Knightley, která ztvárnila Laru Antipovou. (Lynette)
  • Kvůli nedostatku pravého sněhu poslal režisér Campiotti několik řidičů kamionů do slovenských hor, aby celou noc před dalším natáčecím dnem sváželi dolů do udolí tunu sněhu. (Lynette)
  • Ve filmu měli hrát původně hlavní role welšský herec Ioan Gruffud a irská zpěvačka Andrea Corr (ze skupiny The Corrs). Oba ale odmítli, Ioan kvůli (pro něj) nízkému honoráři za roli, Andrea kvůli milostným scénám. (Lynette)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno