Reklama

Reklama

Obsahy(1)

On už nad láskou zlomil hůl, ona se nehodlá spokojit se sňatkem z rozumu... Snímek režisérky, herečky, zpěvačky a producentky Barbry Streisandové vznikl na motivy filmu francouzského režiséra Andrého Cayatta Dvoustranné zrcadlo (1958). Není však jeho americkým remakem v pravém slova smyslu. Původní příběh maloměšťáckého manželství, které ztroskotává po úspěšné plastické operaci ženy, pojala režisérka jako milostnou komedii o dvou intelektuálech ve středním věku, kteří musí překonat vypěstované předsudky, aby k sobě nalezli cestu. Profesorka angličtiny na Kolumbijské univerzitě trpí komplexy kvůli svému zjevu. Její kolega, matematik Gregory Larkin, zase po špatných milostných zkušenostech považuje sex za překážku trvalého partnerského vztahu. Vzájemné přátelství na inzerát tedy vede brzy ke sňatku, podmíněnému dohodou, že se z manželů nestanou milenci. Barbra Streisandová si tu opět s vtipem a sebeironií zahraje oblíbenou a vyzkoušenou roli, ve které se z usedlého „ošklivého káčátka“ stane atraktivní a půvabná žena se zdravým sebevědomím. Stejný komediální prostor pak nechává svému hereckému kolegovi Jeffu Bridgesovi. Zaujme i Lauren Bacallová v roli ješitné matky, která si za svou vedlejší roli odnesla Zlatý glóbus. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (135)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Suchopárný profesor matematiky (přirozený Bridges), pro něhož láska musí být rovnicí o dvou známých odmocněná sexem, profesorka literatury s otevřenou myslí, která pro nějaké racionálno a bezkontaktnost nemá v lásce pochopení (zvláštní Streisand, jenž má mezi dvěma krásnýma očima nos na řádkování při sadbě ředkviček), trocha toho Pucciniho při závěrečném muchlování a máme tu s blížícím se koncem stále více tuctovou romantickou komedii středního věku o tom, že krása vnitřní je důležitá, ale bez té vnější si jí málokdo všimne.. Vyhnout se manželskému sexu puštěním Lawrence z Arábie je velice rafinované. „Strč ho tam..!“ ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Pár věcí mi v průběhu sledování tohoto filmu trochu haprovalo - Neponižovala se Rose příliš, když přistoupila za daných okolností na sňatek, ač sama to poměrně záhy evidentně cítila a chtěla celé jinak? Neměl Gregory ze svého "předsevzetí" ustoupit a Rose odprosit na kolenou mnohem dříve - vzhledem k tomu, jak popisoval v závěru "vývoj" svých pocitů? Vážně měla Rose zapotřebí podlehnout nějakým zažitým všeobecným představám o ženách a tak trochu ze sebe pak dělat někoho, kým asi úplně nebyla?... Celkové dojmy jsou ale více než dobré. Příjemné herecké výkony, chemie mezi ústřední dvojicí, námět, atmosféra... Vlastně mi to celé postupně do sebe hezky zapadlo, co mi tam haprovalo, haprovat přestalo nebo už jsem to aspoň necítila v takové míře jako ze začátku. A vyzdvihla bych ten nádherný romantický závěr, určitě jeden z nejpovedenějších, jaké jsem v rámci žánru viděla. Takováto neohrabaná a přesto dokonalá vyznání a to vše okolo, to je přesně to, co (nejen) my holky chceme zažít:) Nebo alespoň vidět v povedeném filmu. 80 %. ()

Reklama

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Ach jo, že já se zkrátka nedokážu smířit, že dobrá "romantická komedie" neexistuje, protože spojení těch dvou slov je stejně nesmyslné jako třeba výraz "světle černá barva" či "herec Nicolas Cage". Aby to vůbec mělo nějakou zápletku, nechala režisérka hlavního hrdinu vytrvale odmítat sex a navíc o tom vytrvale žvanit. A já se slzou v oku vzpomínal na film, který jsem viděl těsně předtím, a který byl plný indiánské romantiky. Indián tam v podobných situacích rozhodně nežvanil. V rámci předehry vrazil partnerce facku na jednu tvář lásky, pak na druhou, odmítání sexu bylo rázem zapomenuto a vše šlo jak po másle. Ale zpátky k tomuto veledílu. Tak na jednu stranu se tomu hrdinovi nedivím, pouze zoofil či Moravák z Polívkova Dědictví by chtěl mít sex se samicí kahaua nosatého. Tím pádem mě fascinovala závěrečná "proměna" Streissandové. Vše na sobě vylepšila, ovšem na to hlavní zapomněla, takže objektivně zůstala stejně (ne)přitažlivá jako dříve. Mi přišla jak ty velmi tlusté ženské, co si nechávají děsně záležet na namalovaných nehtech. ()

Ala007 

všechny recenze uživatele

Film, ke kterému můžete mít spousty výhrad, ale stejně si ho vždycky rádi pustíte znovu, tedy alespoň já ano. I když je to v podstatě pohádka pro starší a pokročilé (za všechny pohádkové prvky filmu stačí zmínit jen romantickou a naprosto nečekanou :-) proměnu Barbry Streisand z ošklivého kačátka v krasavici, za kterou se ohlédnou všichni muži v čele s Piercem Bronsnanem, o Jeffovi Bridgesovi ani nemluvě), najdete v ní inteligentní dialogy, reálné postavy a hlavně sestavu herců, kteří mají obrovské charisma. Nesmrtelná Lauren Bacallová jako matka hlavní hrdinky Rose, tápající Jeff Bridges jako Rosin budoucí manžel a nakonec samotná Barbra Streisand, která nikdy opravdu krásná nebyla, a přesto dokázala ve filmu i v osobním životě uhnat chlapy, které jí ostatní ženy mohly jen závidět. Právě proto, že má velikánské osobní kouzlo, jež se z jejích filmů přenáší i na diváky. A Dvě tváře lásky nejsou v tomto směru vyjímkou. ()

KafuR 

všechny recenze uživatele

Takové útrpné dvouhodinové čekání na Godota. Člověk si ze začátku říká, že karty jsou rozdány poměrně dobře a že by se tak mohly mezi sebou zajímavě promíchat, ale nakonec se z toho nic nestane a zápletka je prakticky nulová, protože celý film popisuje pouze období jednoho (sice ne obyčejného) vztahu a jednu jeho vážnou krizi. Nejspíš nic, co by neznala většina lidí, přestože role bývají v realitě v tomto častěji spíš obrácené. A filmy s jediným poselstvím, a to tím, že láska všechno přemůže, patří spíš do kategorie fantasy, stejně jako ten slaďoučký konec. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (14)

  • Všeobecně se předpokládalo a hollywoodské kurzy na vítěze naznačovaly, že Lauren Bacall (Hannah) svou první nominaci v padesátileté kariéře promění v Oscara. Sama vítězná Juliette Binoche na pódiu překvapeně reagovala slovy: „Myslela jsem, že to Lauren dostane a myslím, že by si to zasloužila.“ Podle zasvěcených byl důvodem úspěchu Juliette producent Harvey Weinstein, který v devadesátých letech ovládal zákulisí a „uměl zařídit“ vítězství hereček ze své producentské stáje. (kenny.h)
  • Jméno "Rose" je během filmu řečeno 118krát. (viperblade)

Reklama

Reklama