Režie:
Jan HaluzaScénář:
Jan HaluzaKamera:
Radim StřelkaHudba:
Ondřej BrousekHrají:
Jiří Mádl, Tereza Ramba, Lukáš Hejlík, Lucie Polišenská, Andrea Hoffmannová, Ivan Lupták, Robert Jašków, Lucie Benešová, Roman Zach, Pavla Tomicová (více)Obsahy(1)
Někdy vás život náhodně dostane do situace, kterou nečekáte, ale musíte se s ní vyrovnat jako chlap! Nataša a Dominik se neplánovaně stanou rodiči. Nataša, úspěšná designérka hraček pro děti, dokáže rodinu lépe finančně zabezpečit, a tak se dohodnou, že hlavní část péče o novorozence převezme jako otec na mateřské dovolené Dominik. Ten přistupuje k úkolu s poněkud naivní představou, že mu poskytne dostatek času napsat konečně knihu, kterou dlouho plánuje. Chyba lávky! Dominik musí vynaložit veškerou vynalézavost, aby během prvního roku vůbec zvládnul péči o malého Čeňka, z níž se chvílemi stává boj o přežití. Díky soužití s malým človíčkem však také objeví, kolik podob může mít láska… (Cinemart)
(více)Videa (4)
Recenze (268)
Landsmanovo veledílo mě obešlo velkým obloukem. Jeho filmová podoba by však mohla bodovat nejen u rodičů. Haluza totiž přišel s inovativním režijním přístupem v čele se skvělou kamerou, který v rámci zatuchlé domácí scény značně vyčnívá. Humor cílený především na nezkušené rodiče logicky neosloví všechny, ale sympatické hlavní duo to lehce vyváží. ()
Jsem zcela nemoderní fotr čtyř kluků na dva pokusy. A ne, špatně, souměrně to neberte, je to 1+3. Ano, slovy tři. Tedy trojčata. A pokud byste teď čekali nějaký dlouhý příběh o strastech rodiny s tolika dětmi, tak se jej bohužel nedočkáte. Nedočkáte se tedy ani řečí o tradiční rodině nebo rozdělených rolích, nedočkáte se ani srdceryvného nebo vtipného popisování neustálého shonu kolem dětí, nedočkáte se popisu probdělých nocí ani ničeho podobného. Jsme totiž rodinou zcela nemoderní. Záměrně píšu rodinou, poněvadž přesně tak fungujeme dnes už nějakých 20 let. Být tzv. fotrem jsem si v pohodě a s chutí "nacvičil" už u dítěte s pořadovým číslem 1, ano noční vstávání, krmení, přebalování, utěšování, venčení atd. Tedy všechny ty strašlivé záležitosti, které děsí dnešní generaci a vášnivě o ní diskutují, píšou blogy a předávají si zkušenosti na sociálních sítích nebo při těch vzácných příležitostech, kdy se maminky nebo tatínci sejdou i v parku na dětském hřišti, vybil se jim mobil a opravdu spolu i mluví! A když pak přišli ZÁROVEŇ děti s pořadovým číslem dvě, tři a čtyři, byly tyhle mnou nabyté zkušenosti moc fajn, nechcete-li tedy zaměstnat nějakou tu chůvu nebo nežijete s rodiči. A ne, nebylo to šílený a hrozný, jen občas únavný, ale to je tak všechno. Ono u nás vždycky platilo takový asi i divný pravidlo, který vyplývá z asi ještě divnějšího vztahu. Nejdřív ten vztah, je to jednoduchý, já mám rád svou ženu a ona mě. A víte co to třeba znamená? Poslouchat toho druhýho a vnímat to, jak mu je. "Já jsem unavená" totiž obvykle opravdu znamená, že je unavená. Ale to byl jen jeden příklad, to opravdu nestačí, ale pro pochopení..no to je na vás. Ono hlavně musí platit to "mít rád", a to se naučit nedá. A to pravidlo? No, to z toho vyplývá, my tak nějak děláme věci spolu, nic není tabu, tedy já uklízím (i když se mi kolikrát nechce a flákám to, jak ten "každej chlap") a žena mi pomůže třeba s pokládkou chodníku (i když ji nenechám tahat ty těžký dlaždice, ale jsem rád, že tam se mnou je) A takhle je to i s děckama... Tak a napsal jsem asi spíš malej deníček nemoderního fotra než okomentoval film. Tak tedy, no trochu šablonovitá ptákovinka na nedělní odpoledne na Nově s chlapem za blba neschopným zapnout pračku a dítě mu třeba načurá na brejle...ahahah. Ramba k zulíbání a do celkovýho lazení téhle romantické blbinky si sedla jako ta pověstná rozkošná prdelka na hrnec. Mádl děs, z něj romantickýho hrdinu prostě nejde udělat. Jirko, fakt se na tyhle role vyser a najdi se v tý režii, Vymáčknu maximálně dvě tuby krémíku.. ()
V době, kdy už má Landsman venku celých šest kousků Moderního fotra, nelze se divit, že se jeho otcovské příhody stávají námětem pro celovečerní debut další nadějné osobnosti naší populární scény. S takovým úvodem to nezní nijak lákavě, obsazení Mádla a Voříškové také není ničím překvapivým, ale minimálně z těch filmů, které Mádl táhl v poslední době (například Probudím se včera nebo Celebrity s.r.o.), je Fotr tím snesitelnějším. ()
Jako člověk, který byl časopisem Žena, muž a jiná pohlaví byl zvolen superotcem desetiletí má pro podobný film velké pochopení, byť ta zápletka je poněkud neortodoxní, ale zase filmová uznávám. Je to docela zábavný. Terez s Mádlo jsou na sebe zvyklý takže před kamerou no problema a zvládají své role v pohodě. Určitě český film, který dokáže pobavit napříč pohlavním spketrem ()
Populární stejnojmennou předlohu Dominika Landsmana neznám, což je možná pro její filmové zpracování dobře, jelikož nejsem zatížená potřebou srovnávat. Působí to na mě jako taková milá rodinná komedie, kterých u nás v poslední době zase tolik nevzniká. A tak nemám důvod k větší kritice, třebaže humor místy trochu drhne. Skvělou volbou ovšem bylo obsazení Jiřího Mádla a Terezy Ramba do hlavních rolí, k mému překvapení se k sobě docela hodili a občas to mezi nimi i parádně zajiskřilo. (70%) ()
Galerie (42)
Zajímavosti (13)
- Tereza Ramba sice hraje roli maminky, ovšem vlastní dítě by do filmu nepůjčila. „To v žádném případě, i když je tady se mnou pořád, je tady spousta prodlev, takže s ním mohu trávit spoustu času,“ prohlásila herečka. (Duoscop)
- Po filmech Rafťáci (2006), Ro(c)k podvraťáků (2006), Peklo s princeznou (2009), Všiváci (2014) a Padesátka (2015) se jedná už o šestý celovečerní film, kde si spolu zahráli Jiří Mádl a Tereza Ramba. (ČSFD)
Reklama