Reklama

Reklama

Smrt v přímém přenosu

  • Francie La Mort en direct (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rok 2021. Lidé žijí spokojeně a šťastně a skandálních námětů je stále méně. Když televizní štáb zjistí, že Katherine Mortenhoe (Romy Schneider) umírá na rakovinu, přesvědčí dobrodruha Roddyho, aby si nechal do levého oka voperovat miniaturní kameru, pověsil se na paty nešťastné ženě a snímal prakticky každý její krok. Roddy musí dbát na dvě věci, pravidelně ošetřovat oční kameru speciálním roztokem a nesmí oko nechat déle než pět minut potmě, jinak oslepne. Honička za umírající zpočátku vypadá jako rutinní plnění povinností, ale když se Roddy s Katherine sblíží, dochází mu zrůdnost celé akce. Couvnout však už nelze...

Málokdo v době uvedení snímku na plátna kin tušil, že hlavní představitelce zbývá necelého půldruhého roku života. Vedle ní a Harveye Keitela si nelze nevšimnout Maxe von Sydowa, zato jen málokdo v tehdejší době zaregistroval Robbieho Coltranea v roli řidiče limuzíny. (Robbi)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Rozhodně zajímavé vykreslení roku 2021. Snímek činí zajímavější fakt, že hlavní hrdince po uvedení snímku zbývalo už jen pár měsíců života, což trošku připomíná samotný děj. Bohužel děj, který byl pro mě osobně dost nezajímavý. Bavilo mě sledovat pouze dobu a prostředí, kam byl zasazen. Hlavní dějová linka s "umírající" ženou a mediálními krysami mi přišla neskutečně nudná. Její vývoj byl poté strašně předvídatelný. K mé škodě neumím francouzsky více než pár slov a titulky se mé pozornosti skryly, takže jsem musel snímek vytrpět v nepříliš vydařeném dabingu, který mi prznil zážitek. Hlavní hrdinové mě nebavili a velmi mě zklamal herecký výkon Romy Schneider. Nechápu, jak se Harvey Keitelovi podařilo přivodit tolika divačkám mokré sny. Až závěrečných 30 minut mi přišlo celkem zajímavých. Většina snímku pro mě ovšem byla spíše utrpením. Lepší dvě hvězdy. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybral uživatel nascendi. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Po všech těch pokusech kontinentálních koprodukcí s Anglií a USA (počínaje rokem 1962), natočila Romy Schneider svůj poslední a absolutně nejpůsobivější film z této kapitoly své kariéry. Příběh pojednávající o nejhrubší podobě televizní reality show je stejně tak aktuální dnes jako před lety. Divácká touha sledovat cokoli proti lidskosti nezná mezí a je pouze zarážející, že tento problém nebyl dodnes vyřešen a pouze stagnuje. Romy společně s Harveyem tvoří nesourodý pár oběti a vlka v rouše beránčím ideálně zapadající do soukolí mašinérie ve znamení pokroku a záhuby. Přirozený půvab Romy bez výraznější stylizace a líčení rozkvétá s každým jejím úsměvem... a tradičně dává zapomenout na drobný fakt, že rok 2021 je zde zobrazen v celé své autenticitě roku 1980. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Neznášam tú tvoju priblblú dobrotu!" Veľmi zaujímavý námet a ešte zaujímavejšie obsadenie. Film ma zaujal a bol som zvedavý ako to dopadne. Nevidel som mnoho filmov s Romy Schneider, najviac ma zaujala vo filme Strará puška, no i tu dokázala, že to bola veľmi talentovaná herečka. S mladým H. Keitelom si sadli. Príbeh je stále aktuálny, dnes snáď ešte viac ako v dobe svojho vzniku a ak by si niektorý zo starších filmov zaslúžil remake, tak rozhodne tento. Herecky ho asi neobsadia lepšie , ale technika, televízia, diváci, ovládanie verejnej mienky..., to všetko je dnes podstatne aktuálnejšie, preto by som si remake vedel predstaviť. 80%. ()

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je dech beroucí šílenost. Šílený je nejen námět a představa toho všeho, ale dost šílené je hlavně to, že tato vize, stará celých třicet let, již nemá daleko od pravdy. Tohle je víc než sci-fi krutá realita všedního dne prahnoucí po senzacích, bolesti druhých, zvrácené krutosti a kruté zvrácenosti. Dokonalý obraz médií rozkládající lidskou přirozenost. Naprostý hyenismus!!! K tomu bezbarvé a neutěšené domy, ulice, pouliční šarvátky, hned od začátku drásavá hudba… Mírné psycho. A Romy je tak skvělá! Přesvědčivě skutečná s nadpozemským úsměvem a všeříkajícím pohledem (ostatně jako vždycky); navíc působí mírně překvapivě velice mladě. Není divu, že ji Francouzi jmenovali spolu s Alainem Delonem za hvězdy roku 1980. Setkání s Harvey Keitelem bylo mé první a určitě ne poslední. Jediné, co mělo na tomto snímku chybu, byl příšerný dabing, který by sice zněl dobře jako rozhlasová hra, ale na obrazovce byl dost nesynchronní, jako bych se chvílemi dívala na jiný film. Celkově jsem ale byla zametená pod podlahu a ještě dlouho tam zůstanu. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Mé zoufale prázdné pocity z toho filmu bych přirovnal k situaci, v níž trosečník ztroskotá na ostrově a během dlouhých a těžce nudných chvil čeká na záchranu, která se nekoná. Velmi inovativní námět byl během natáčení důkladně pohřben nikam neplynoucím příběhem, jehož roztaženost měla být v první řadě zpracována střihačem. 22. století vypadá (vyjma některých dialogů) spíše na dobu, ve které se film natáčel (B. Tavernier bude co se týče rozpočtu pravděpodobně nějaká obdoba strýčka Skrblíka). Myšlenka tu nepochybně je. Budoucnost s nástupem nových technologií a mediálních korporací radikálně snižuje lidskost a racionální uvažování člověka. Bohužel tato působivá idea nijak nevyplouvá na povrch díky záplavě naprosto nezáživných dialogů. Dle mého názoru zde bylo zapotřebí více dynamičnosti a kadence, která by z tak velkého potenciálu vytvořila skutečně silný příběh nutící k zamyšlení. Takhle vznikl jen těžce stravitelný plytký tlach, při jehož projekci vám také hrozí smrt v přímém přenosu. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • Romy Schneider těsně před odletem na natáčení do Skotska psala v hale letiště Roissy režisérovi dopis: „Budu hrát tvou Catherine, celou dobu, až do konce. Nahání mi to strach, ale tu roli beru. Budu ji hrát bez slitování, bez jakéhokoli sentimentu a já doufám, že ty mi pomůžeš.“ (theSaint)
  • Snímka je antiutopickou meditáciou o blízkej budúcnosti, kde sa programujú knižné bestsellery, kde existujú slumy, kde rozhlas v supermarketoch vyzýva k okamžitým platbám za účelom pocitu šťastia a kde kostoly, kedysi chrámy milosrdenstva, slúžia ako jednorazové nocľahárne pre bezdomovcov, ktorým sa pri odchode odoberajú odtlačky prstov, aby sa nemohli už znovu vrátiť. (Biopler)
  • Na konci filmu vypráví Max von Sydow své bývalé manželce, kterou ztvárnila Romy Schneider, o pohnutém osudu středověkého skladatele Roberta de Bauléaca, přičemž v pozadí zní z gramofonu jeho skladba. Po premiéře snímku se v obchodech s hudebními nosiči zvedla poptávka po nahrávkách zmíněného středověkého skladatele, prodejci ale museli všechny žadatele odmítnout. Robert de Bauléac totiž ve skutečnosti nikdy neexistoval, jeho postava byla vytvořena pouze pro účely filmu a hudba, kterou měl zkomponovat, byla prací skladatele filmového soundtracku Antoine Duhamela. (Komiks)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno