Reklama

Reklama

Legenda o "1900"

  • Itálie La leggenda del pianista sull'oceano (více)
Trailer

Obsahy(1)

V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v první třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír. Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu. O 30 let později se neúspěšný muzikant Max setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi, chce Max ještě naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (229)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Príbeh o lodnom Mauglím za veľa nestojí. Je rovnako neuveriteľný, ako príbeh o Willovi Huntingovi. Takže ostáva hudba a herci. Hudba je Morriconeho a tá nemôže byť zlá. S Timom Rothom som sa stretol prvý krát a spočiatku som si ho mýlil s Jakeom Weberom (Zoznámte sa, Joe Black). S Pruittom Taylorom Vinceom vytvorili zohranú dvojku, okolo ktorej sa točil celý film. Okrem brilantnej hry na klavír som vo filme nič výnimočné nenašiel, takže som ho bez výčitiek svedomia nechal zapadnúť medzi plejádu trojhviezdičkových. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Výraz a projevy obou představitelů dvou nejzásadnějších rolí filmu byly v mých očích více než hrozné. Předností filmu je ovšem Tornatore. Pozoruhodný příběh, skvělá režie a brilantní uchopení filmové řeči. Ve filmu je scéna nahrávání improvizované klavírní skladby 1900, který během hraní zasněně hledí ven z okna na oceán, dokud si nepovšimne krásné dívky (Mélanie Thierry). V jednom záběru vidíme jakoby očima našeho hrdiny její krásnou tvář z profilu na pozadí oceánu skrze oválný okenní průzor lodi. Ona odejde a zůstane opět jen výhled na horizont za oceánem, stejně dechberoucí výjev, jako všechna předešlá zobrazení oceánu v tomto filmu, avšak i přes ten úžas se tento výjev zdá svou působivostí náhle zoufale nedostatečný. Něco tam chybí. Všechen úžas se ztratil spolu s neznámou dívkou, k níž se v té chvíli upnuly všechny touhy hrdinova srdce. Ještě jsem neviděl tak krásné filmové vyjádření lásky na první pohled. A v podobném duchu se nese skoro celý film. Proto udělám výjimku, neposlechnu protesty svého svědomí a dávám filmu jednu hvězdu navíc. ()

Reklama

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Film plný spousty nádherných a několika (asi tří- klavír na vlnách, souboj a nahrávání) nezapomenutelných scén, ale také až příliš hrající na city. Samozřejmě režijní nápady, kamera a Tim Roth jsou skvělí, to samé hudba, která je prostě úchvatná. Ale bohužel ten konec prostě není takový, jaký bych si přál a představoval... a písnička k závěrečným titulkům mi přijde jako pěst na oko. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Až tak ma to nebralo, čakal som niečo oveľa lepšie a najmä s lepšou dejovou líniou. Príbeh o osirelom novorodencovi na lodi a jeho následnom živote bol síce zaujímavý, no moje očakávania moc nenaplnil. Dokonca ani ten početný výskyt klavírnej hudby so mnou nič nerobil, ale to bude asi aj tým, že jazz a speed-pianová hudba ma nikdy moc nebrala. Keď už som mal pocit, že príbeh sa začne uberať iným smerom a 1900 sa odhodlá vydať do sveta mimo oceánu, tak som zostal sklamaný z jeho rozhodnutia. Je to síce majster Tornatore, no keď porovnávam s jeho novšími filmami, tak toto ma až tak neoslovilo, aj keď námet to bol výnimočný. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

La leggenda del pianista sull'oceano - Legenda o pianistovi na oceánu. Skvělý film o geniálním pianistovi jménem 1900 (podle roku novoročního mejdanu, kdy byl nalezen). Tři velká jména zdobí tento film - režie Giuseppe Tornatore (po Leonovi další velký italský režisér, který pochopil, že hudba dělá půlku filmu), hudba Ennio Morricone (oceněný Zlatý globem za hudbu k filmu), hlavní role Tim Roth (nevím, zda hraje na klavír doopravdy, ale hraje to božsky). A několik geniálních filmových scén: Nejvíce nadšený jsem byl z koncertování na odbrzděném pohybujícím se klavíru na šikmé houpající se podlaze sálu na lodi za bouře, to byla filmová lahůdka par excellence. A taky ultrarychlý hudební souboj dvou velikánů v hraní na piáno, při které vítěz podpálí cigaretu od rozžhavených strun; perfektní charakterizace jednotlivých pasažérů lodi hudebním motivem; čarokrásná skladba lyricky vyjadřující obdiv k nádherné dívce za okénkem; dítě houpající se v kolébce v lodní kotelně; výkřiky imigrantů - América... Jediným mínusem je trochu roztahaný konec. Protože důležitý však je "dobrý příběh" - a tenhle byl filmově vynikající, dávám plný počet hvězdiček. Trailer: http://www.mymovies.it/trailer/?id=13154 ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Film je založen na divadelní hře Alessandra Baricca Novecento (z italštiny Nové století). Hra je zajímavá tím, že je celou dobu na scéně jediný herec, představitel (ve hře nepojmenovaného) Maxe Tooneyho. (gjjm)
  • Tim Roth trénoval hru na klavír s učitelem šest měsíců, aby to ve filmu vypadalo reálně. Ve filmu pak vidíme jen hru na umělé klávesy, ale sám Morricone uznal, že to vypadalo přesvědčivě. [Zdroj: kniha Ennio Morricone a jeho filmový svět - Jan Šmíd] (major.warren)
  • Na titulní písni "Lost Boys Calling" se kromě Morriconeho podílel i Roger Waters z Pink Floyd. (frashmaker)

Reklama

Reklama