Reklama

Reklama

Legenda o "1900"

  • Itálie La leggenda del pianista sull'oceano (více)
Trailer

Obsahy(1)

V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v první třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír. Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu. O 30 let později se neúspěšný muzikant Max setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi, chce Max ještě naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (229)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Prolínáním několika časových rovin za použití magické Morriconeho hudby a působivé retro atmosféry působí 1900 velmi často jako alternativa k Once Upon a Time in America. Akorát místo příběhu o mafiánovi na souši, vypráví o hudebníkovi na moři. Na rozdíl od Leoneho však Tornatore nemá tolik silných scén které se dostanou divákovi pod kůži. Je jich za bezmála tři hodiny stopáže jen několik a to není dostatečně mnoho na tak monstrózní délku filmu. Originální námět, který je zručně zpracovaný a působí svojí místy až křehkou poetikou a vyladěnou hudební složkou jak z jiného světa a to i přesto, že vizuál občas kazí okatě obyčejné triky a nástupní platforma se siluetou lodi až nápadně připomíná scény z Titanicu Jamese Camerona. ()

Z0oMb3E 

všechny recenze uživatele

Pri sledovaní Legendy o 1900 som si spomenul na Shawshank a myšlienku inštitucionalizácie. Mám veľmi rád tento štýl filmov, keď sa dva príbehy zlejú v jeden. Tento film tak isto dáva ľudom to čo chcú vidieť. Je škoda že sa o ňom skoro vôbec nevie, len pre to, že je taliansky. Vo filme je pár nezabudnuteľných scén, pri ktorých som len nemo sedel a dýchal. Film o priateľstve, hudbe a nezlomnosti ducha. Tento film by mal byť hneď za Shawshankom a musí sa vidieť, no možno nezachutí každému. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Giuseppe Tornatore .. V momentě klavírního souboje dvou znamenitých pianistů skvostně dokonalé. Tato pasáž byla v podstatě vrchol filmu, no pro mě rozhodně. Klavír, piáno i jazz miluji, v tu chvíli je všeho dostatečně. Neméně v oblibě mám takové sentimentálně stavěné filmy. Prostě poctivý kus filmařiny opřený o retrospektivní vyprávění, výborný scénář i režijní uchopení a slušné herecké obsazení. Jo a ještě excelentní Ennio Morricone. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

** za Rotha, jinak mě to ale minulo o několik námořních mil a celý hluboce dramatický příběh a vyprávění jen pluly kolem a já čekal, kdy se taky začne dít něco jiného, než že maniakálně božský pianista na lodi. Hluboké tolik, že jsem se v tom utopil a ani nevím, jestli to byla ta 120 nebo 165 minutová verze - ta moje měla totiž asi tak týden. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

La leggenda del pianista sull'oceano - Legenda o pianistovi na oceánu. Skvělý film o geniálním pianistovi jménem 1900 (podle roku novoročního mejdanu, kdy byl nalezen). Tři velká jména zdobí tento film - režie Giuseppe Tornatore (po Leonovi další velký italský režisér, který pochopil, že hudba dělá půlku filmu), hudba Ennio Morricone (oceněný Zlatý globem za hudbu k filmu), hlavní role Tim Roth (nevím, zda hraje na klavír doopravdy, ale hraje to božsky). A několik geniálních filmových scén: Nejvíce nadšený jsem byl z koncertování na odbrzděném pohybujícím se klavíru na šikmé houpající se podlaze sálu na lodi za bouře, to byla filmová lahůdka par excellence. A taky ultrarychlý hudební souboj dvou velikánů v hraní na piáno, při které vítěz podpálí cigaretu od rozžhavených strun; perfektní charakterizace jednotlivých pasažérů lodi hudebním motivem; čarokrásná skladba lyricky vyjadřující obdiv k nádherné dívce za okénkem; dítě houpající se v kolébce v lodní kotelně; výkřiky imigrantů - América... Jediným mínusem je trochu roztahaný konec. Protože důležitý však je "dobrý příběh" - a tenhle byl filmově vynikající, dávám plný počet hvězdiček. Trailer: http://www.mymovies.it/trailer/?id=13154 ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Film je založen na divadelní hře Alessandra Baricca Novecento (z italštiny Nové století). Hra je zajímavá tím, že je celou dobu na scéně jediný herec, představitel (ve hře nepojmenovaného) Maxe Tooneyho. (gjjm)
  • Tim Roth trénoval hru na klavír s učitelem šest měsíců, aby to ve filmu vypadalo reálně. Ve filmu pak vidíme jen hru na umělé klávesy, ale sám Morricone uznal, že to vypadalo přesvědčivě. [Zdroj: kniha Ennio Morricone a jeho filmový svět - Jan Šmíd] (major.warren)
  • Na titulní písni "Lost Boys Calling" se kromě Morriconeho podílel i Roger Waters z Pink Floyd. (frashmaker)

Reklama

Reklama