Režie:
Radovan UrbanScénář:
Miloš CajthamlKamera:
Martin BenoniHudba:
Martin KratochvílHrají:
Tomáš Růžička, Dana Syslová, Lucie Benešová, Daniela Kolářová, Vítězslav Jandák, Lucie Bílá, Miloš Vávra, Čestmír Gebouský, Petr Bok, Dana Horčicová (více)Obsahy(1)
V 80. letech vznikla řada filmů o dospívající mládeži. Nejdříve pojednávaly o zmatečném hledání životní orientace, o obtížném vstupu do dospělého života - a pozvolna se zájem přesouval k mládeži delikventní. Tento snímek mapuje poměry na odlidštěném sídlišti, kde se mládež z nudy shlukuje do part, které se bezcílně toulají, ponižují kolemjdoucí, napadají bezbranné. Zjišťuje, že na bezprizorné děti mají rodiče příliš málo času, že jejich činy bagatelizují tak dlouho, dokud nedojde k tragédii. Avšak zbytečné siláctví slov i gest, melodramatický důraz na první lásku a pozdní prohlédnutí v jádru slušného chlapce, jenž podlehl lákání atraktivních vzorů, umenšuje varovnost tohoto jinak cenného snímku. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (112)
Začíná to jako pokus o výpověď o problémech mladé generace, pro kterou je metal ventilem každodenních problémů - špína, paneláky a pivo v síťovce. Končí to jako režimu poplatná teze o tom, že metal je špatný, protože svádí děti na zcestí. Místy má film obdobně ponurou a syrovou náladu jako Smyczkovo "Proč ?" ( koneckonců v jedné scéně postavy kousek filmu sledují - aspoň jsem měl ten dojem). Jenže "Proč ?" není schematický film, má daleko propracovanější narativní výstavbu - výborně zachází s dokumentární a kvazidokumentární rovinou (V "Horké kaši" najdeme akorát úplně jalově zapojenou dokumentární linku, kdy matka - reportérka pouští své dceři rozhovory s metalovými hudebníky ) a pokládá otázky, aniž by nabízel primitivní odpovědi. více zde...http://blacklsays.blogspot.com/2012/05/horka-kase-tuzemsky-metal-v-pozdne.html ()
Horká kaše plus podobné české snímky jsou taková má krevní skupina. Mám rád taková dramata, o dospívající mládeži, co poslouchá hudbu, potulují se po ulicích, dělající bordel. My jsme byli dost možná dost podobní. Je pravda, že kvalita filmu je jako kdyby ho točil amatér, taky, že v podstatě jo, pač snad každý působící v tomto filmu jsou naprosto neznámí, včetně režiséra a samotného filmu. Kdyby nebylo uživatele "dobytka", tak bych také tento jinak solidní snímek v životě neviděl. Je fakt, že československá a česká kinematografie v okolí těchto filmů jsou fakt experti. Další solidní případy jsou např. Dont stop a na další si asi už nevzpomenu :-). Opět po dlouhé době velká spokojenost s československou kinematografií. ()
Ale tohle přece není portrét metalové mládeže- tohle je o partičce hajzlů z dobrých rodin, která se permanentně poflakuje po Jižním Městě (kdy teda studují ty svoje prestižní střední školy?!) v době zahnívajícího socialismu a terorizuje mladé i staré. Co na nich ovšem vidí hlavní hrdina, proč jim drží kasu a proč se naopak nedrží té kamarádky s berlemi, to jsem skutečně nepochopil. ("Je to skvělé, bude Jů a Hele!") ()
Jsem metalista tělem i duší. 80. léta si velmi dobře pamatuji - bylo nám 13, když jsme v roce 1986 založili svou kapelu. Nicméně tento film mne nenadchnul už ve své době, stejně jako česká metalová scéna, která tehdy za nic nestála. Mnohem zajímavější byl punkový předfilm, běžící v kinech před Horkou kaší. ()
Absolutně nevím, jak s hvězdičkami. Mouchy, sežerte si mě. Jsem z rodu mániček, takže se mi k tomuhle těžce vyjadřuje... Podpořena svým otcem-pamětníkem absolutně nesouhlasím s názorem, že by šlo o portrét metalové mládeže. Hlavními hrdiny jsou nějaký lůzři, co na ulici dvakrát přejdou kolem dlouhovlasých jedinců, a potom je tam vždycky jednou za čas záběr z koncertu Vitacitů, což s dějem absolutně nesouvisí. Tohle není portrét metalové mládeže. V podstatě by se dalo pochybovat i o okleštěném tvrzení, že jde o portrét mládeže. ()
Reklama