Režie:
Simon WestScénář:
Scott RosenbergKamera:
David TattersallHrají:
Nicolas Cage, Colm Meaney, Mykelti Williamson, Nick Chinlund, Renoly Santiago, John Malkovich, Ving Rhames, Dave Chappelle, Rachel Ticotin, Steve Eastin (více)Obsahy(2)
Průzkumník americké armády Cameron Poe si odseděl osm let za zabití opilce, jenž ohrožoval jeho těhotnou ženu. V den svého propuštění na svobodu se ocitne ve vězeňském letounu spolu se zločinci nejhrubšího zrna. Ti se pod vedením inteligentního, ale psychopatického vraha Cyruse pokusí o hromadný útěk. Cameron, považovaný ostatními trestanci za spojence, je jediným mužem v letadle, který může celé akci zabránit. Kromě nastolení spravedlnosti mu jde především o to, aby se po letech odloučení shledal se svou ženou a s dcerkou, kterou ještě nikdy neviděl. Cameronovi se podaří navázat spojení s policistou Larkinem, ale souboj s vyvrheli toho nejhrubšího zrna musí podstoupit jen on sám! (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (785)
Co jednoduchého a výstižného o tom napsat? Snad jen "Zdar tvý práci", Simone Weste, tohle se ti povedlo. Hvězdná sestava Trejo, Buscemi, Rhames a Malkovich tvoří polovinu úspěchu filmu. Tu druhou samozřejmě Cage, Cusack, hudba a v neposlední řadě i růžový králíček:) Po letech stále stejně dobrá nevázaná zábava hodná 80%. ()
Tento let měl hodně silný a hlučný motor. Drsně našlapaný vzdušný drive, prošpikován ostrými, cool hláškami, které pronáší ultra frajerská banda těžkých "badassů." Pracovitý a zásadový John Cusack, otcovsky drsný Nicolas Cage a opět nehorázně charizmatický, chytrý padouch v podání Johna Malkoviche. Mé pozornosti také neunikl Mykelti "Bubba" Williamson a Ving "Marsellus Wallace" Rhames a jako závěrečně na scénu vstupující, obávaný sériový vrah Steve Buscemi, který nebyl příliš mluvný, ale pokud se rozhodl něco pronést, stálo to za to. A taktéž ještě zmíním stylově velmi pasující a sluchu lahodící podmanivou hudbu. Celkově je kriminální osazenstvo letadla velmi charakterní a různorodé. To mě přivedlo na myšlenku, jak na sebe zločinci navzájem pohlížejí. ()
Con Air je jedna z mých srdcovek. A že devadesátky byly na takové filmy více než plodné. V době prvního zhlédnutí jsem se o filmy obecně moc nezajímal, takže jsem o nějakém Westovi nikdy neslyšel. Ovšem jakmile jsem se dozvěděl, že to režíroval, tak se dostal do mé top desítky. Con Air je opravdu vynikající film po všech směrech : skvostné obsazení (v porovnání s mou druhou srdcovkou, Skálou, to nejsou tak zvučná jména, ale všichni do svých rolí perfektně pasují), neexistující scénář, dialogy, pak určitě nějaké ty bídné CGI efekty, no a pak samozřejmě Nicolas Cage. V dnešní době se modlím, aby dostal nabídku na nějakou pořádnou pecku (haha), která by ho opět vyzdvihla na vrchol. Tento film nemá chybu a já na něj nedám dopustit, esence tehdejšího Bruckheimera...100% ()
Velice zdařilá akčňárna, od začátku až do konce se divák nestačí nudit. Nicolas Cage se do role bývalého vojáka a nynějšího trestance zapracoval vskutku s velkou chutí a snímek se tak dostává mezi ty, které si rád po čase zopakuji. Místy je sice až moc "pro-americký", ale konkrétně zde mi to nevadí. Nebýt toho trochu "přeakčněného" závěru, zvažoval bych plnou palbu. ()
Mr. Blockbuster Jerry Bruckheimer vyprodukoval bombastickou mocninu rčení "tak špatné až je to dobré". Con Air působí jako unikátní úkaz - film, který je současně neskonale debilní, řemeslně dokonalý a nese všechny znaky áčkového bijáku, ale v souladu s namachrovaností svého autora (Simon West byl pouze zručnou námezdnou silou) je ještě nesoudně hrdý a velikášský. Ale ono to na druhou stranu není unikátní, ale naopak zcela vlastní éře vzniku, protože vše řečené na úkor filmu platí o devadesátkách. Nadcházející dekáda z toho také těžila, jen dokázala absurditu svých konceptů sofistikovaněji maskovat. Ostatně Bruckheimer byl průkopníkem tendencí, na nichž v novém tisíciletí postavily úspěch vychytralí producenti marveláren. Ti také skvostně nabubřelé podívané legitimizovali angažováním charakterních herců, kteří čistě svou přítomností a hvězdnou aurou dodali zdánlivý rozměr dvourozměrným figurám. I když je na místě dodat, že marveláčtí showrunneři si počínají s větší důmyslností a nepřicházejí už s tak vyšňupanými nápady jako udělat z pompézního metodického herce Nicolase Cage akční hvězdu a jako parťáka na telefonu mu dát amorfního Johna Cusacka. V době dospívání jsem na Con Air (nahraný na video od spolužáka disponujícího HBO) koukal s otevřenou hubou a v souladu s dobovými texty v Cinemě to velebil jako příspěvek nového lepšího stylu akčňáků (vybavuju si článek avizující novou krev Hollywoodu v podobě režisérů odkojených na reklamách, který do jednoho pytle házel Michaela Baye, Davida Finchera a Simona Westa). Dnes se Con Air jeví jako grandiózní trash, který právě svou sveřepou bombastičností zavdává k ještě většímu pobavení, obzvláště v kině ;) Už se těším, až se za dvacet let budeme stejnou osvobozující optikou koukat na některé současné blockbustery. ()
Galerie (80)
Zajímavosti (42)
- V jednej scéne si môžete všimnúť, že jeden z členov kartelu na letisku je ozbrojený československým samopalom vzor 61 škorpión. (Jello Biafra)
- John Malkovich (Cyrus Grissom) nebyl ze scénáře příliš nadšený, jelikož se měnil každý den a on tak neměl ponětí, jak jeho postava dopadne. (KucC)
- Jména tří mrtvých bělochů (Benson, Karls a Popovich), které hledal Pinball (Dave Chappelle) byla vybrána podle druhého asistenta kameramana Garretta Bensona, prvního asistenta kameramana Johna Karlse a vedoucího kamerové techniky J. Michaela Popoviche. (Holina)
Reklama