Reklama

Reklama

Nebožtíci přejí lásce

  • USA Avanti! (více)
Trailer

Obsahy(1)

Nebožtíci přejí lásce (1972) je pátým titulem, na němž spolupracoval herec Jack Lemmon s Billym Wilderem. Známý režisér ve své pozdější tvorbě upřednostňoval prověřené předlohy a v tomto případě se svým stálým spoluscenáristou I. A. L. Diamondem adaptovali divadelní komedii Samuela Taylora Avanti!, byť se při své broadwayské premiéře v lednu 1968 neudržela na programu ani tři týdny (na našich jevištích se nehrála). Původní text, který se víc zabýval rozdíly mezi americkými a italskými životními hodnotami, posunuli do polohy nahořklé love story se spoustou humorných odboček a břitkých dialogů. Příběh uspěchaného byznysmena Wendella Armbrustera Jr. (Jack Lemmon), jenž přijíždí na Ischii vyzvednout tělo zemřelého otce a seznámí se s dcerou jeho životní lásky, rozkošně baculatou Pamelou Piggottovou (dcera známého anglického herce Juliet Millsová), patří k těm dílům, jež stárnou do krásy a při každém dalším zhlédnutí vypadají lépe než posledně. Velkou zásluhu na tom mají herci. Nejen Lemmon se svojí partnerkou, ale také pečlivě vybraní představitelé vedlejších rolí, zejména Clive Revill jako vynalézavý ředitel hotelu, Edward Andrews (který nahradil zaneprázdněného Waltera Matthaua) v úloze agilního diplomata J. J. Blodgetta a Gianfranco Barra v propracované figurce pletichářského sluhy Bruna. V epizodce dr. Fleischmanna v úvodu filmu herecky debutoval Lemmonův maskér Harry Ray. Ač se snímek odehrává na ostrově Ischia, natáčel se převážně na Amalfinském pobřeží, v okolí Sorrenta a na Capri. Film přinesl Zlatý glóbus Jacku Lemmonovi a byl poctěn pěti dalšími nominacemi (nejlepší komedie/muzikál, scénář, režie a herecké výkony Juliet Millsové a Clivea Revilla). Vysílat ho budeme s původním dabingem ČST z roku 1978, v němž se podařilo nahradit výpadky, způsobené necitlivými cenzurními zásahy do několika replik. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (335)

Jinny 

všechny recenze uživatele

Ústřední dvojka je spolu roztomilá a tradičně se propracuje od antipatií k pochopení a romantickým citům. Kromě romantické linky je ale stejně důležitý mírně morbidní podtón okolností, za jakých se setkávají. Celkově je většina humoru sarkastická nebo (až překvapivě) vyloženě černá. Billy Wilder zároveň lehkonohou komedie obohatil obligátní dovolenkovou nahotou a krásnou scenérií jižní Itálie plus strefováním se do některých italských klišé. Je to příjemné pokoukání, které právě proto, že hlavním hrdinům umřeli rodiče a hlavní hrdina je tvrdý byznysmen, řeší maximálně tak radost ze života. A to i přes neustálé zdůrazňování, že mužská část páru má kdesi daleko (odcizenou) manželku a děti. ()

maverick10 

všechny recenze uživatele

A: Mladenci, vite jiste ze je to Ischia? B: Naprosto jiste pane!! A: Vite hrozne nerad bych pristal v Africe. B: Ta by byla vetsi pane!. A: A nebude to ostrov nekde u Recka? B: Ne pane, Recko je vic nalevo. A: To neee, dokud ja jsem na ministerstvu zahranici. . . . ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

Billy Wilder mě zpočátku potěšil. Zápletka mě bavila stejně jako roztomilé zesměšňování Italů a celé prosluněné Italské prostředí. Mělo to rytmus, ředitel hotelů byla fajnová komická postava a Jack Lemmon úžasný cynik. To se ale ve druhé polovině změnilo. Motiv ,,kterak se suchý cynik změní´´ není u komedií (natožpak romantických) nikterak ojedinělý a pokud je mi podán sympaticky tak mi nevadí. To se tady ale zrovna nestalo, Lemonnova proměna se mi nelíbila a čím víc začal film spadat do romantického žánru tím paradoxně ubývalo lehkosti a humoru. Později už snímek začal působit dokonce lehce nuceně, otravně a hlavně natahovaně, protože Wilder nepoznal míru a diváka přikoval k obrazovce na dlouhých 140 minut, přičemž ke konci už jsem musel sledovat snad jen ,,tlustoprdku´´ Juliet Mills, její podivné dialogy mezi Lemmonem, samé dost předvídatelné pointy a téměř v samotném závěru to jenom trochu oživila postava ministra zahraničí. V rámci žánru filmu se mi myšlenka ,,Láska je kouzelná v každém případě a nevybírá si´´, líbila jenomže nějaká přirozená smyslnost a romantičnost z filmu s přibývajícími minutami naprosto vyprchala, což asi takhle nemělo být. Julliet Mills mi pravda nepřipadala ani hezká, ale ani moc  sympatická a ani zábavná, zachraňoval  ji hlavně dabing Hany Maciuchové. Zato Lemmon byl dost dobrý, ale to je asi standardní. i tak se určitě s mistrem nevidíme naposled, to bych se mohl o dost ochudit. Ale tady je hlavní problém ta příšerná délka (:D). Já vím, že aktuálně máme všichni času dost, ale určitě mi rozumíte (:D). Přesto toto byla má první premiérová projekce v karanténě, na kterou jsem dostal chuť a je pravda, že to je společně s výlety do lesa, chaty, hudbou, čtením  a  nějakými streamy jedna z mála věcí, která byla na téhle antisocializační  době příjemná. Hlavně  první polovina by si určitě zasloužila minimálně čtyři hvězdy,   původní český dabing  a ten chlápek s razítkama (:D) pět. Dýchlo taky  na mě krásné kouzlo doby a panu Lemmonovi, Wilderovi a Brabcovi posílám tam nahoru velkou poklonu. Určitě se chci podívat na další podobné filmy.  Ale....ta druhá půlka? Celkově uděluji trojhvězdu. Až tahle kauza  skončí za měsíc či za týden, zbyde nám jen ona trojhvězda  a špajz narvaný hajzpapírem (reference Pokáč.) ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Dĺžka filmu mi neprekáža, pokiaľ nie je dôsledkom zdĺhavosti. A tento zdĺhavý bol. Okrem toho to bola komédia, pri ktorej som sa iba párkrát pousmial. Zápletka mohla byť zaujímavá, ale nedostatok tempa a odbiehanie od témy ju pochovalo rýchlejšie, ako Armbruster s Pamelou svojich rodičov. Škoda. Vo filmoch Byt a Niekto to rád horúce dopadla dvojica Wilder-Lemmon oveľa, oveľa lepšie. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Upřímně jsem se bavila. Juliet Mills je krásná ženská krev a mlíko s nádhernýma očima (nejen), no a Jack Lemmon je ve své proměně z prudérního syna v zamilovaného muže jedním slovem skvělý. Billy Wilder se zhostil ožehavého tématu letní nevěry s nevídanou lehkostí a neotřelým vtipem. Inu, lásce se poroučet nedá a ani kroužek na prsteníčku nikoho neochrání. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (17)

  • Partitúra obsahuje a adaptuje niekoľko klasických talianskych piesní, vrátane „Palcoscenico“ (Sergio Bruni, skladatelia E. Bonagura, Chianese), „Senza Fine“ (Ornella Vanoni, skladateľ G. Paoli ), „Un'ora sola ti vorrei“ (Nuccia Natali, skladatelia P. Marchetti a U. Bertini) a "La Luna" (Milva, skladatelia Detto Mariano a Don Backy). (Arsenal83)

Reklama

Reklama