Režie:
Baran bo OdarKamera:
Nikolaus SummererHudba:
Ben FrostHrají:
Emily Beecham, Andreas Pietschmann, Aneurin Barnard, Miguel Bernardeau, Jonas Bloquet, Rosalie Craig, Isaak Dentler, Fflyn Edwards, Maria Erwolter (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(2)
Loď s imigranty, která v roce 1899 míří do New Yorku, změní ze záhadných důvodů kurz a zmatení cestující musí řešit velmi neobvyklou záhadu. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (252)
Netflix už nespraví bez buzerantov a lesbíc ani krok. Smutné. Ochotnítnov, ktorí sa skurvia pre pár money sa furt pár nájde!!! Doslova - vyhonili si kokota - cez železné dvere" FÍHA!!! Toto je súčasný trend Netflixu! A to som neni pánbíčkár, ... WTF! Záverečné Closing Edits Music v každej epizóde si zaslúžia kredit za výber, ináč je to hovno. EDIT 02.01.2023: seriál dostal stopku hneď po 1. season. Načo to vôbec aj vzniklo?! ()
Nový seriál od šikovného Barana bo Odara tvůrce úspěšného Dark a skvělého filmu Who Am I: žádný systém není bezpečný je slušným mystery thrillerem, ale objev roku, přepisování žebříčků, ani nový netflixův nářez se u mne nekoná. Ve výsledku jsem vlastně z projektu zklamaný. Seriál se může opřít o kvalitní řemeslo, má skvělou výpravu, technicky na úrovni, prostředí a prozkoumávání lodi nové i staré má své kouzlo, soundtrack vždy na konci každého dílu je velmi fajn, herecky slušné, byť žádná postava vyloženě neuhrane, atmosféra je místy hezky tajemná a samotné mysterium se jeví ambiciózně a nepochybuji o kvalitách režiséra, vymyšlené to má imho šikovně, ale mně to od půlky seriálu absolutně přestalo zajímat. Ze začátku jsem byl překvapen, jelikož jsem netušil, co mě bude čekat a valila se jedna otázka za druhou bez žádné odpovědi a jakmile jsem na otázky postupně dostával odpovědi, tak mě to vlastně přestalo bavit, protože ten koncept mi příjde monentálně dost trendy a cpe se téměř všude ( nechci říkat oč jde, ale vadilo mi to) mnohem bych býval raději kdyby se to drželo víc při zemi a sázelo se spíše na tajemno či hororovou stránku, která zde víceméně absentuje. Místy je to opravdu hutný mindfuck a WTF. Když už tam došlo na převrat, tak z toho žádná pořádná akce nevylezla. Byl bych radši, kdyby na druhé lodi byli duchové či kloni, to bych nejspíš jásal. Problémem je i tempo vyprávění, které je bolestivě pomalé a v závěru jsem už lehce trpěl a měl jsem problém se dokousat ke konci. Dark jsem vzdal z podobného důvodu a tohle mi ve výsledku taky nesedlo. Fanoušci Dark a pomalých mystery příběhů by tomu měli však dát šanci. 6/10. ()
Od prvého hromadného odpitia zo šálky je jasné, že to nie je mystérium sveta ale mysterický svet, s ktorým niečo nie je v poriadku. Atmosféra zvládnutá na výbornú, herci detto, babylon jazykov je skvelý nápad, ktorý má aj reálne opodstatnenie v deji. Neviem sa však zbaviť podobného pocitu ako v Dark - Odarovi proste nejdú konce. Tu to síce vyznieva ako omnoho menší deus ex než v Darku, len mi to celé pripadá akoby tvorcovia chceli seriál z neistoty odklepnutia pokračovaní nejak ukončiť-neukončiť a tak sa snažili vyrozprávať priveľa a prezradiť málo. Silné tri hviezdy 7/10 ()
Baran bo Odar sa pomaly a isto začína stávať mojou filmárskou motiváciou. Už "Dark" bol seriálovým skvostom na pokračovanie, pričom 1899 je taktiež počinom, ktorý mi vďaka spôsobu podania príbehu dodal to, čo iným námetom tohto druhu jednoducho chýba. Všetkým to ale rozhodne voňať nebude. Je to žalostne pomalé, vyskladané čisto na atmosfére s dokonalou výpravou či hudbou, pričom viac akcie sa divák dočká aj počas cyklistických pretekov invalidov po 80tke okolo Kežmarku. Veľmi mi to pre dôvody, kde sa samotný príbeh odohráva, pripomínalo hororovú hru: "Layers of Fear 2". Ja osobne som spokojný, no a komu sa pozdával "Dark", tomu sa zrejme bude aj tento pokus, nakoľko ide o myšlienkovo veľmi príbuzné námety. ()
Nakoniec ma tvorcovia presvedčili. Seriál rozdelený na dve diametrálne rozdielne polovice, i keď už od konca druhej epizódy vieme, že je niečo inak a že sme v skutočnosti v inom žánri. Atmosféra je veľmi hutná a depresívna, filozofuje sa jedna radosť, otázky, ako funguje ľudský mozog a na základe čoho vníma realitu sú námetom na celonočný rozhovor s partiou ľudí, ktorý 1889 tiež videli. Všetky zvraty sme tu síce už mali, ale tvorcovia idú ešte ďalej a všetko komplikujú tak, že by sa aj Nolanovci a Charlie Kaufmann zapotili, keby si to chceli dať všetko dokopy. Môže sa stať, že ak budete 1889 hodnotiť podľa zvratov, tak u vás neuspeje, ale ak to spojíte s tým, čo chcú tvorcovia povedať a ste filozofický typ, 1899 bude patriť medzi to najlepšie za posledné roky. Síce sa všetko vysvetlí, ale bol by som určite zvedavý na druhú sériu, pretože by sme chceli všetci vedieť, o čo bratovi ide. ()
Galerie (84)
Photo © Netflix
Zajímavosti (25)
- Po zrušení nakrúcania druhej série sa v magazíne Forbes objavila kritická analýza obviňujúca Netflix, že aktívne kradne divákom čas: "Je to úprimne vyčerpávajúce, a ak je to pre divákov také vyčerpávajúce, musí to byť desaťkrát vyčerpávajúcejšie pre showrunnerov a hercov. Netflix sa stáva cintorínom plným mŕtvych seriálov s nedokončenými závermi. Niečo sa musí zmeniť.“ (Arsenal83)
- Děj se má odehrávat v roce 1899, kdy se na moři setkávají dva parníky společnosti Steamship (Kerberos a Prometheus). V této době však existovalo jediné čtyřkomínové zaoceánské plavidlo – německá loď Kaiser Wilhelm der Große. Až v roce 1900 byl spuštěn na vodu druhý parník se čtyřmi komíny – Deutschland, ovšem tyto dvě lodi nepatřily do stejného rejdařství. (Robbi)
- Tak ako herci sú rôznych národností, tak aj scenár bol napísaný niekoľkými scenáristami rôznych národností. Podľa režiséra Barana bo Odara boli všetky scenáre najskôr napísané v angličtine a potom neanglické časti preložili autori a/alebo prekladatelia. Odar mal na pľaci fonetické kópie scenára a počas natáčania boli prítomní aj jazykoví asistenti, aby zabezpečili presnosť dialógov. (Arsenal83)
Reklama