Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Rodinný
  • Animovaný

Recenze (19)

plakát

Děti ze stanice Leningradská (2005) 

Skvělý film o věcech, o kterých noviny tak moc nepíší. Aspoň ne v plné realitě. Kdo ten film viděl, pochopí, proč Kikina tak miluje Rusko. Takhle totiž vypadá neoliberální ráj v praxi. Svět, jaký si von Hayek a Friedmann vysnili, se stal v dnesšním Rusku znovu realitou. Pro horních deset tisíc nádhernou, pro 90%dolních vrstev docela hnusnou. Ale tak už to chodí, aby se někdo mohl mít hodně dobře, někdo jiný se musí mít hodně špatně.

plakát

Duel (1971) (TV film) 

Vynikající, i když prastarý thriller. Co hrůzy dokázal do toho filmu Spielberg vecpat.

plakát

Zachraňte vojína Ryana (1998) 

Průměrný hollywodský film. Není to špatně řemeslně zpracované, ale zdá se mi, že Spielberg není dobrým režisérem válečných filmů. Dobrý je jinde, ale tohle téma si vyžaduje asi jiný přístup.

plakát

Chyť mě, když to dokážeš (2002) 

Na tom filmu není nic vysloveně špatně, ale ani ničím neohromí. Typický hollywoodský produkt, film, jakých se po světě ročně natočí stovky.

plakát

Volejte věštce (2008) (pořad) 

Geniální pořad. Asi nejlepší, co byl vymyšlen za posl. 10 let, vedle Eso TV.Účinkující mají tak velkou sebedůvěru, že by mohli nahradit naše přední ekonomy.Z odborného hlediska by to bylo totéž.

plakát

Drsňák (2006) 

Výborný film se zajímavým a nepříliš médii podporovaným námětem.

plakát

Kobra 11 (1996) (seriál) 

Pohodový seriálek. První tři díly se vidět dají, pak už je to až moc na jedno brdo.Ale když to člověk nevidí každý rok...

plakát

Agent bez minulosti (2002) 

Standardní akční film. Žádný zázrak, ale dívat se na to dá. Co na tom ale tolik lidí má, to je záhada. Každý běžný akční seriál v televizi, třeba Kobra 11, je minimálně na stejné úrovni. Ve filmu není nic, co by člověk neviděl někde jinde. Co je výhoda pro českého diváka - Curych se ve filmu překvapivě podobá Praze.

plakát

Generál della Rovere (1959) 

Překr¨ásný film, mimo jiné o tom, že člověk je nebo se stává tím, za koho ho považuje okolí. Je to další variace na pygmalionské téma. Velice silný film, který v divákovi zůstane i po mnoha letech od shlédnutí. Člověk by měl druhé lidi vidět optimisticky. Neboť jejich povaha se může začít měnit ve směru toho, jak my je vidíme. Zajímavé je obsazení hlavní( a v podstatě titulní) postavy. Tuto roli Rosellini svěřil jednak slavné předválečné hvězdě italského filmu a idolu ženských srdcí, jednak významnému poválečnému filmovému režisérovi, který vedle Roselliniho nejvíce ztělesňoval neorealistické hnutí. deSica představuje jak komerční kinematografii, tak film politicky angažovaný a zároveň umělecky ambiciózní. Je to náhoda?Nepředstavuje podvodníček, který na sebe vezme jméno hrdiny a s ním i hrdinství jako skutečnou náplň svých skutků, nějakým způsobem film jako takový a jeho úlohu v životě reálném? Schopnost filmu měnit pomocí podvodu a triků člověka skutečného a jeho život?

plakát

Rogopag (1963) 

Vynikající je povídka Tvaroh, zbytek nuda. Ovšem Tvaroh to vyvažuje. Dokonalé zobrazení filmařského prostředí. Jestli měli staří Římané boha arogance, měl tvář a podobu Orsona Wellese.