Recenze (87)
Devadesátky (2022) (seriál)
Seriál vynikající.. Snad jediná vada na kráse trochu zavádějící název Devadesátky, první dvě epizody skoro nemusely být a mohlo se to jmenovat Orličtí vrazi. Jiných afér je tam poskrovnu, respektive jsou až zbytečně odbyté v porovnání se sudy. Dobová atmosféra, zpracování apod. ale opravdu vynikající. Snad o zbytku vyjde nějaké pokračování, téma má potenciál a zájem diváku je.
Smrt na Nilu (2022)
Banda neskutečně otravných hipsterů vyrazila na dovču do neskutečně přesaturovaného Egypta.
Tankový prapor (1991)
Černí baroni z wishe. Trapné, nevkusné.
Narcos - Season 3 (2017) (série)
Nelze natáčet seriál o Escobarovi bez Escobara. Proti původním sériím narostl čas na ambasádě, aby se neřeklo, v rychlosti se objevuje násilí z prostředí džungle či velmi odfláknuté soupeření s kartelem z Norte del Valle. Celý scénář a veškeré dějové linie jsou tak nějak all in konstruovány a servírovány okolo brilantní postavy Jorge Salceda, na němž zcela jednoznačně stojí i padá kvalita celé řady. S obrovským množstvím nedokončených vedlejších linek se nemohu zbavit pachuti scénáristické schizofrenie, ve které je těžké najít hlavní motiv - osud Escobara nahradili 4 gentlemani, kteří však tvůrcům zjevně nejsou dostatečně dobří jako nosné téma seriálu. Nefunguje to jako celek, nefunguje to z pohledu dobrého záporáka Salceda, nefunguje to z pohledu dokumentární linie mapující celkové poměry v Kolumbii. Pokud k tomu přistoupíte jako Narcos DLC, koukat se na to dá. Trpí to však všemi klasickými přídavkovými neduhy - lacinější scénář je schováván samoúčelnou monumentalitou, velkolepostí a větším množstvím prakticky všeho - více brutality, více hlavních postav, větší korupce, větší přestřelky...
Kamenné srdce (2016)
Xavier Dolan je Islanďan.
Na špatné straně (2018)
Dřív se Tarantinovi vyrovnávalo nápadem, vtipem, důmyslnou zápletkou... Dneska stačí mít 3hodinovou stopáž a ukázat nějakou nadbytečnou brutalitu. Policejní stíhání je náročná a zdlouhavá práce, divákovi je tento zážitek zprostředkován například 3minutovým záběrem na Gibsonova kolegu, jak snídá bagetu s vajíčkama sousto po soustu. Jo, nechal jsem zavzpomínat na Tarantinových Osm hrozných, konkrétně na osm hrozných minut sledování projíždějícího dostavníku v úvodní scéně. Jedna hvězda za Gibsona, druhá za cool synthwave barvy v nočních scénách.
Zvětšenina (1966)
Neříkám že špatný, ale podle mě zbytečně dlouhý. Hrdě o sobě prohlašuji, že jsem to pravděpodobně nepochopil. Žije se mi hezky s vysvětlením, které jsem si v tom nalezl.
Osm hrozných (2015)
Osm hrozných minut sledování, jak jede dostavník. Sebestředná one man show, exhibice zbytečného násilí a vulgarit.. Příště prosím ještě o hodinu delší stopáž... Odpad, egoistická přehlídka... Utrpení dokoukat do konce, pro fanoušky Tarantina bezpochyby další filmová událost století.
Věčně mladá (2015)
Bez těch přechytralých keců zbytečného vypravěče bych dal o hvězdu víc.
Hunger Games: Síla vzdoru 1. část (2014)
Úplně zbytečný film totálně o ničem.