Recenze (73)
Babylon 5 (1993) (seriál)
Babylon 5 na rozdíl od Star Treku popisuje budoucnost tak, jak asi bude vypadat - mimo kladných stránek i se všemi nešvary, spory a lidskými nízkostmi. Já vím, je tu hromada mimozemských ras, cesty podprostorem a další věci, které možná nikdy nenastanou. Ale vývoj jde dál, kdo ví, co bude za sto let a pokud se navzájem nezničíme, musíme být přece někam pokročit. Jenom člověk a to nízké v něm budou asi pořád stejné.
Farscape: Mírová operace (2004) (TV film)
Tento film vlastně jakýmsi způsobem doplňuje seriál Farscape, který u nás není příliš znám, nebo se odehrává ve světě v něm vytvořeném. Viděl jsem jej bez shlédntí byť jediné epizody uvedeného seriálu a těžce jsem se ztrácel v děj, postavách a návaznostech na základní premisy. Poté jsem měl na scifi conu možnost vidět několik epizod z úvodu této série a celkem se mi vyjasnilo. Film má poměrně dobré trikové sekvence, místy je sice trochu překombinovaný, ale dá se shlédnout. Chce to ale asi mít alespoň základní povědomí o zde zobrazeném světě nebo vesmíru.
Ještě větší blbec, než jsme doufali (1994)
Totální šunt.
Eden - Zlatá karta (2005) (TV film)
Byl jsem na tento pilotní díl nového seriálu ČT zvědav, čekal jem něco jiného v záplavě současných mýdlových oper. A jak to u mne dopadlo - dobře - tedy za tři . Čekal jsem možná trochu více, ale mohlo to dopadnout i hůř. Jan Potměšil a Ondra Vetchý hrají své parťáky - policajty dobře, našlápli si na další spolupráci dvou nesourodých partnerů, dobře se svých partů zhostili i ostatní - můžu jmenovat Janu Švandovou v roli "mrchy" Jarušky. Ale na celém díle mně připadalo, že jsem jednotlivé situace či vyústění už někde viděl, že nejsou originální. Ale jinak dobré, jsem zvědav na další díly.
Divoký anděl (1998) (seriál)
Vážení přátelé, ne!
Star Trek: Nová generace (1987) (seriál)
Star Trek je moje srdeční záležitost a tento seriál mám z jeho světa nejraději. Je to snad proto, že jsem se s ním setkal jako s prvním, možná mně jsou jeho postavy a jejich představitelé nejbližší. Je příliš idealistický, ale máme přece všichni rádi pohádky a tato pohádka o naší světlé budoucnosti se tak dobře poslouchá.
Červený trpaslík (1988) (seriál)
Vše, co potřebuješ znát o životě, je v Červeném trpalíkovi. A někdy i mnohem více.
Loutka (2002)
Příjemný film s příjemnými a mně milými herci. Schema je sice obehrané - jak nesmělý mladík k lásce přišel, je ale zpracováno vtipně a i herci ve vedlejších rolích táhnou film (hlavně je skvělá Milla Jovovich). Vtipné jsou i scény s loutkou, například ve škole pro břichomluvce, rozhovory před zrcadlem nebo nákup oblečení. Jedná se pro mně asi zatím nejlepší film letošního amerického nezávislého léta.
Italské prázdniny (2003)
Zase jeden zbytečný film, na jehož sledování jsem se nechal nachytat. Americká střední škola, hlavní hrdinka je Popelka "trápená" bratrem a spolužáky. No a při zájezdu do Itálie se z ní vyloupne hvězda italské pop music. Prostě tak nějak ze života. Jedna hvězda za historické památky Říma (i když i to mohlo být lepší).
Trio z Belleville (2003)
Zvláštní film, ale určitě má něco do sebe a stojí za to jej vidět. Je to úplně jiný animák než jsme zvyklí, ale přitom velmi dobrý. Dialogů je velmi pomalu, pokud postavy mluví, jedná se spíše o oznamovací věty. Ale za slova zde mluví obraz a to velice dobře. Myslím, že to není přepis komiksu, ale tak nějak bych si jej asi představoval. Všem doporučuji (i odpůrcům animovaných filmů).