Recenze (315)
Purpurový vrch (2015)
Zcela vážný upřímný a uctivý gotický horor. Romantické suverénní a vtipné.
Na návštěvě (2015)
Horror stáří a takový lehkým posměch jeho prvoplánově založenému obecenstvu.
Nepřítel (2013)
Eraserhead a Mulholland Drive mash up. Postrádá to však tu Lynchovu romantiku a laskavost. Dost otevřené, upřímné a nepříjemné. 4,5
Mr. Robot (2015) (seriál)
Vyvíjí se to díl od dílu velmi divoce a vždy, když už se zdá, že se začne formovat nějaký vzorec, nějaká formulka podle které se teď pojede, prudce to uhne. Velmi agresivní, velmi nesmlouvávé a velmi živé. Uvidíme.
Jupiter vychází (2015)
Já jsem tak děsně rád, že pro mě ty Wachovský ty věci točí.. Jaká je šance, že někdo bude tak nekompromisně a přitom tak opulentně dělat filmy pro promile diváků? Tohle je naprosto necynicky zfilmovaná space opera a rozhodně nesouhlasím s názorem, že nepovedeně. Řekl bych, že lidi, co to tvrdí, nikdy žádné nečetli. Bluntman a Tetsou to shrnují za mě.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
konečně ten stuchlý mainstreamový pokoj někdo trochu provětrá.. Čekal by někdo feminismus zrovna tady? Možná trochu moc čítankové, ale o to prospěšnější.. Výprava naprosto vzrušující, akce hravá a zábavná. Na můj vkus zbytěcně dravý střih a nadměrná postprodukce, ale dá se to zkousnout. Člověk se slzou vzpomene, jak málo autorských filmů se dnes dostane do multiplexů.
Leviatan (2014)
O tom, kde je bůh a kde je Rusko ... Velmi pohledné, civilní a uvěřitelné. Dá se tohle zařadit do povinné výuky?
Píseň moře (2014)
Tematicky a příběhově si to teda až trochu moc drze půjčuje od Miyazakiho, ale je to pěkné.
Ex Machina (2014)
Hrátky s divákem "detektivem" jsou zábavné. Pojetí umělé inteligence jako myši unikající z bludiště (protože k tomu je predestinována) odkazující až někam k Ellisonovi dost vzrušující. Ale vzhledem k tomu, jak chytré se to snaží být a jak chytří by měli být hrdinové, obsahuje scenář dost lapsů, které si vyžádal spíše symbolický, než realistický a značně vykonstruovaný konec. Ale tohle už ke Garlandovým scenářům asi patří... Je to příjemně komorní a slušně natočené, ale nijak velký dopad v intelektuální ani emocionální rovině to na mě bohužel nemělo. Musím, říct, že všemi nenáviděná Transendence mi tedy přišla o třídu podnětnější.
Olive Kitteridgeová (2014) (seriál)
drtivá banalita existence. ženský psychologický horor.