Režie:
Alex GarlandScénář:
Alex GarlandKamera:
Rob HardyHrají:
Domhnall Gleeson, Oscar Isaac, Alicia Vikander, Sonoja Mizuno, Corey Johnson, Claire Selby, Symara Templeman, Gana Bayarsaikhan, Tiffany Pisani (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Caleb (Domhnall Gleeson) měl neuvěřitelnou kliku. Ve firemní soutěži vyhrál hlavní cenu, týdenní pobyt na horské chatě svého zaměstnavatele, geniálního vědce Nathana (Oscar Isaac). V okamžiku kdy uprostřed pustiny vyskočí z vrtulníku, který ho na místo dopravil, dojde mu, že na tenhle týden jen tak nezapomene. Jenže ani nejbujnější fantazie by ho nedokázala připravit na to, co ho čeká v supermoderní stavbě připomínající protiatomový bunkr. Prvotní ostych zažene Nathanův přátelský přístup. Pak se však seznámí s Avou (Alicia Vikander). U přátelské dívky s krásnou tváří jen dráty vedoucí jejím průsvitným tělem prozrazují, že je ve skutečnosti unikátním technologickým experimentem. Jeho součástí se právě stal i Caleb. Jeho úkolem je prostá interakce s Avou, kterou Nathan pečlivě pozoruje a zaznamenává a testuje tak možnosti umělé inteligence. Dokáže být Ava natolik „lidská", že Caleb zapomene, že komunikuje s robotem? Dokáže v něm probudit nějaké city? Calebovi se však role pokusného morčete začne čím dál víc zajídat, zvlášť když s Avinou pomocí zjistí, že Nathan mu o svém výzkumu neřekl zdaleka všechno. (CinemArt)
(více)Videa (8)
Recenze (1 250)
Mrazivé, skvelé, perfektné. Nádherná výprava bombového domu uprostred prekrásnej islandskej prírody. Provokatívne scény, WTF tanec, prekvapivá zápletka, prekvapivé postavy, prekvapivé herecké výkony. Toto mi značne sadlo, pritom za bežných okolností "robotické" zápletky moc nemusím. Alex Garland je odvážny a dospelý tvorca, ktorý sa nikam zbytočne neponáhľa a nebojí sa nahoty, ani krvi (ale nič z toho nepoužíva pričasto, vďaka čomu keď už to raz za čas použije, má to na šokovaného diváka tomu odpovedajúci účinok). Veľká spokojnosť, veľká. ()
Zajímavé téma, ale docela nudně zpracované. Některé nápady jsou fajn, pomalé tempo by mi snad ani tak nevadilo, když by tam bylo víc chytlavějších momentů. Dějově v celkovém pohledu taky nic extra. Samozřejmě to stojí za zamyšlení, prostředí je pěkné a i herecké výkony celkem v pohodě, ale film jako takový mě nijak zvlášť neuchvátil a asi bych ho vidět znovu nechtěl. 60% ()
Jasný důkaz, že elektronika s přízviskem „inteligentní“ je potencionální hrozbou. Proto jsem se rozhodl navždy odpojit ze sítě moji inteligentní pračku. Sice mi bude chybět její tiché žužlání mého špinavého prádla, ale co by člověk pro bezpečnost neudělal. Odpojím také počítač, protože při přehrávání tohoto filmu se podezřele přehříval, a také monitor, protože podezřele blikal. Jsem rád, že jsem to tak zavčasu podchytil, ze mě nikdo vola dělat nebude! ()
Aneb jak by alkohol a programování mohlo zničit lidstvo. Fantastická Alicia Vikander v roli nevinné robotky svede diváka, který chtě přistoupí na její hru a až do konce zamilovaně hledí do jejích umělých očí. Garland pracuje s nesmírně přitažlivým konceptem a pro obě pohlaví dokáže smysluplně zprostředkovat nadmíru uspokojivý zážitek. Gleeson je jako klasický ňouma programátor přesně obsazený, ale bujarý Isaac (ne Asimov) ho hravě zastiňuje. Filozofující konstruktérské eso, jak duha chlastající, do němoty pařící, přesto perfektně myslící. + Hromada záběrů na odhalená ňadra. Nenápadný klenot robotických snímků. Poutavá hudební složka. Člověka ochrání jeho dobré činy. ()
Od filmu jsem pranic nečekal, ale od prvního setkání s „ní“ mě to zaujalo a já se začal na ty jejich společné testovací dýchánky těšit (i když též rozmluvy s vědcem nebyly marné). Nicméně to hlavní, tedy sledování všech robotických reakcí ruku v ruce s hereckým výkonem titulní představitelky, mě brzy vtáhlo a já si film začal užívat naplno. Bohužel to tak nešlo dlouho. Od „opití“ se mi přestalo líbit, kam se film odvíjí a dějový twist mi přišel až úsměvný. Cca 15 minut před koncem to začalo jít pomalu ale jistě do kopru, a když už jsem chtěl nad tím vším definitivně zlomit hůl, zlomyslný závěr film na poslední chvíli zachránil a já se mohl uklidnit. Díky konci mám tak pocit, že tenhle snímek má přece jenom něco do sebe. Pokud se tedy nebudu v myšlenkách vracet čistě k ději. A také faktu, že se z toho chvílemi stávalo „robo-fetiš“ porno, to pak jeden zděšeně uvažuje nad tím, jak se vyvíjí (vlastně i jeho) sexualita. Za mě to vidím na slabší, ale přece jen 4*. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (27)
- Přibližně ve 12. minutě filmu, kdy se Caleb (Domhnall Gleeson) poprvé setkává s Avou (Alicia Vikander), lze zřetelně slyšet pozdrav: "Re, Mi, Do, Do, So" z filmu Blízká setkání třetího druhu (1977). (Dr Lizal)
- Většina záběrů na obytný interiér Nathanova (Oscar Isaac) sídla byla natáčena v norském hotelovém komplexu Juvet Landscape Hotel poblíž města Åndalsnes. (JendaT)
- Do role Avy (Alicia Vikander) byla zvažována Felicity Jones. (Terva)
Reklama