Oblíbené filmy (10)
Mise (1986)
Drsný, krásný, pravdivý film s jedním z nejkrásnějších hudebních doprovodů všech dob. Jen ten český překlad mi pije krev.
Šepot srdce (1995)
Tanec s vlky (1990)
Himaláj - Karavana (1999)
Některé věci nemusí být nesmyslné jen proto že je nechápeme. Dokonalé.
Sedmá pečeť (1957)
Aguirre, hněv Boží (1972)
Špaňelský voják na konci filmu si prohlíží motýla a má ostříhané nehty, useknutá hlava řekne "deset" a jeden z dobrodruhů po zásahu před smrtí poznamená, že dlouhé šípy přicházejí do módy. Přes tohle všechno Aguirre není komedie, ale až děsivě autentické psychodrama se šíleným Klausem Kinski v hlavní a zárověň poslední roli. Když manželka oběšeného šlechtice odcházela do džungle, krve by se ve mně nedořezal.
Mzda strachu (1977)
Noc nevěsty (1967)
Bylo by těžké se rozepsat a přitom neplácat nesmysly. Film je to výborný a hlavně obdivuji všechny, kteří v něm mají jasno. Já ne. Záleží na úhlu pohledu a vše dnes může vyznívat jinak, než před padesáti lety.
Píseň moře (2014)
Dobrodružství Barona Prášila (1988)
"Vaše realita jsou samé lži a žvásty a jsem věru rád, že jsem s ní ztratil styk!". Na dnešní poměry možná až příliš pravdivý film. Pro pochopení je třeba přijmout vysvětlení, že k počátku války je každý důvod dobrý a může to být klidně příběh barona Prášila. Realita může být ještě složitější.